Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Kl
Kalas igår, ett Shapepass i morse :)
Får skärpa till mig i vekan :p

Fia-Stina känner vi ju inte så henne vet vi inte så mycket om. Vad jag menar är att varje förälder behöver tänka några varv kring a) OM barnet uppfattar hennes reglerade ätande, b) HUR barnet isåfall uppfattar det.

Om hela familjen utom mamma äter tårta så är jag övertygad om att det märks.

Jag är rätt orolig för hur 2000-talets ständigt bantande mammor påverkar sina döttrar, faktiskt. Det lär ju knappast minska utseendefixeringen hos och kraven på dem.

Jag tappade talets förmåga totalt en gång i en bekants bil då denne hade samtal med sin dotter "Tjocka människor är lata människor", där satt jag, den bekante och hennes dotter, alla överviktiga. Funderade allvarligt på vad dottern tänkte kring detta uttalande.

Kan i övrigt meddela att det är en väldigt bad idea att ha kakbuffe och smörgåstårta på dopkalas. Även om jag lyckades trycka i kakao i de flesta av kakorna som jag inte tål så har jag nog vräkt mig en och annan kaka utan kakao. Men vad gör det om hundra år. Smörgåstårta är också gott, för inte tala om när man inte haft en gång i månadssuget på över ett år.

//Fraggel has gone wild på godsaker denna helg, men imorgon är det skärpning!

Kan i övrigt meddela att det är en väldigt bad idea att ha kakbuffe och smörgåstårta på dopkalas. Även om jag lyckades trycka i kakao i de flesta av kakorna som jag inte tål så har jag nog vräkt mig en och annan kaka utan kakao. Men vad gör det om hundra år. Smörgåstårta är också gott, för inte tala om när man inte haft en gång i månadssuget på över ett år.

//Fraggel has gone wild på godsaker denna helg, men imorgon är det skärpning!

Som sagt,bara att ta nya tag imorgon!
Ibland måste man få synda,annars går det ju inte att leva!

Här går det bra med vikten!!!
-2,9kg på 14 dagar är helt ok!!!
Det känns skönt.Skulle bara önska att jag fick vara lite smärtfri i ryggen ,så att det gick att träna:devil:
Just nu är det bara maten som ändrats och choklad bort.

Ryggvärk är ingen höjdare. Inser dock att cyklingen har hjälpt mig nu mot den ryggvärk jag har haft. Nåt mer positivt än bara bränna kalorier när man sitter och trampar där för min del!

Ryggvärk är ingen höjdare. Inser dock att cyklingen har hjälpt mig nu mot den ryggvärk jag har haft. Nåt mer positivt än bara bränna kalorier när man sitter och trampar där för min del!

Ska se om jag kan få prova en motionscykel och se om det funkar!
Hade varit kanon att kunna bränna lite kalorier också!
Ryggdoktorn krävde viktnedgång för att överväga steoperation,så valet är rätt lätt,även om jag ikväll är godissugen som bara den!

kl

65 kg idag, vilket innebär en nedgång på 4 kg. Stod på 65 även i fredags, men har ätit och druckit lite lagom gott i helgen.

*kl*
Vikt 10/12: 79,8kg
Vikt 1/1: 77,7kg
Vikt 7/1: 76,5kg
Vikt 14/1: 74,0kg
Vikt 28/1: 73,5kg

Rätt mycket slarv sista 2 veckorna så den viktnedgången var oväntad!

Grattis alla som det går åt rätt håll för! Själv är jag trött på att det i princip står still, så nu måste jag sätta upp en utmaning åt mig själv tror jag. En liten present till mig själv om jag trollar bort ett kilo till nästa måndag?

kl

Jag gick ner 1,2 kg förra veckan :banana:
Känns bra!

Var på gymmet igårkväll, långpromenad lördag och halvlång promenad på förmiddagen igår.

Blir nog lite löpband efter jobbet idag.

Känns som att det är på väg åt rätt håll och jag börjar vänja mig vid mina gymbesök. Förr skyllde jag på att jag aldrig skulle ha tid, men plötsligt finns visst tiden. :p

Ingen förändring på vågen imorse. Är inte chockad med tanke på helgens kalas. Är glad att jag stått still i alla fall i vikten. Laddade ned appen Shapeup idag!

kl

Då har jag också vägt mig. Blev -0,6 denna vecka. :) Känns ovanligt lite, men det känns sundare så, och det är ju alltid minus ändå. Så jag är glad :D

23/12 - 80 kg (och jag tror att vågen stod på 79,9 kg den 1/1)
8/1 - 77,5 kg
14/1 - 74,5 kg
21/1 - 73,1 kg
28/1 - 72,5 kg

Totalt ner nu: 7,5 kg :bump:

(och om jag ska följa mönstret så ska jag alltså nästa måndag väga 71,1 kg, haha! :D Får se hur det går med det)

Senast ändrad:

Nämen då får man gratulera! Själv har jag inte vågat väga mig efter helgens onyttigheter samt slöhet. Jag vet att jag har gått upp i vikt så jag tar och väger mig igen till nästa måndag och försöker leva nyttigt och bra denna vecka.
Har tyvärr så gräsligt ont i magen kanske har jag fått dotterns mag-
åkomma så att jogga är det inte snack om. Jag har tagit en lång skogspromenad med hunden och har gått åtminstone 1.5 mil i dag så det får duga. Hoppas på att må bättre snart!

*KL*

Vad bra det går för (nästan) alla med både träning och viktnedgång! Själv så väntar jag ett tag innan jag väger och mäter om mig.

Idag har jag varit på ett medeljympa pass. Inte så jätteroligt med jag behöver få upp konditionen innan jag börjar med något svårare. Var dock inte så sugen på att gå idag, har haft ont i ländryggen hela dagen. Men det känns bra efteråt, fast jag fick ont i foten den här gången också.

Någon som har några bra tips på skor? För inomhusgympa...

Har bokat biljett till onsdagens cirkelgym!

Kl
Grattis alla som går åt rätt håll :banana:
Och er andra, bara påt igen!!!! :bump:
Själv kom jag iväg på ABSolution och CrossTraining :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21