Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Inget vidare med en lös tand! I dag har jag också varit hos tandläkaren för första gången på fem år. Jag hade inga hål tack och lov. Min tandläkare var vansinnigt trevlig och söt! Jag blev lite kär:love:
Men jag har ju karl, två barn och hängmage så jag gissar på att det inte blir någon romans där. Kommer dock att börja gå lite oftare till tandläkaren...;)

Har varit ute och promenerat en mil i dag med. Känner mig svullen och blir så vansinnigt andfådd för minsta lilla men jag vet att det blir bättre snart.

KL

Vägning idag. Summa summarum från 29/12 = -5 kg. Midjemått -5 cm. Stussmått -3 cm.
Har jordens träningsvärk efter lår/rumpövningar tors, fre och nu på morgon. Kan knappt sätta mig ned!!

Jag är nu iaf 2,5 kg från mitt första delmål. Kanske kan nå det till 1 mars iaf. Min viktminskning går ju inte i sådan raketfart som jag tänkt från början.. min kropp är emot mig haha. Känns som att ju äldre jag blir desto svårare att minska för för 10 år sedan kunde jag hålla in på mat en vecka och gå ned 2-3 kg.

Har aldrig hört att "man ska" ta längden -110. På mig stämmer det inte heller, fast åt andra hållet. Jag är 168 cm och min målvikt är 55 kg, väger 58 kg känner jag mig stor.

*KL*

Nu har jag nått mitt mål, väger jag 55 kg, men inte för att jag tränat duktig... Vi har haft någon slags light version av magsjuka, jag blev aldrig smittad men aptiten har inte varit så stor. Nu är mannen bortrest så det blir ingen träning, men jag är ändå förkyld så jag hade nog inte tränat om han varit hemma.

Fast jag sitter inte still så mycket med en fyra åring och en åttamånaders bebis hemma! Igår somnade jag framför På spåret vid halv nio tiden!

Jag blir iaf otroligt peppad av alla duktiga här!

kl
Halvvägs!! :banana:
Nu har jag gått ner 8 kg, vilket innebär "halvvägs" på min första resa - att få ett normalviktigt bmi. Även om jag inte bryr mig så mycket om bmi i sig, så betyder det mycket för mig att ens komma ner på en sådan siffra. För att ligga på normalvikt så behöver jag gå ner totalt 16 kg, och nu har jag alltså nått 8 kg - halvvägs. Åh, så härligt!

halvvags_511769f99606ee363b38fd69.jpg

Lite tycker jag att det syns iallafall. :)

En enorm skillnad! Bra jobbat!
Jag har inte kunnat promenera i dag för jag har fått ont i ett knä! Känns störtlöjligt! Det gör inte så ont när jag går men att böja och sträcka ut gör ont som attan. Har ätit ipren och tagit det lugnt hela dagen, men det kom ju så lagom lägligt.
Jag hade tänkt börja jogga lite smått nästa vecka...:(

Jag är typ frisk! 2 dagar utan ont i halsen. Städade lägenheten utan att dö. I morgon blir det 15-20 min på min crosstrainer. Har lovat mig själv att börja lugnt den här gången.

Det syns mycket! Bra jobbat :)

Har varit nyttig hela lördagen och nästan hela söndagen, :angel: sitter just nu med en stor godispåse och njuter. Men den var ganska planerad så jag tycker det känns ok ändå.

Jag menar att om man under så begränsad stund äter lite dåliga saker så är ev viktuppgång oftast mycket vätska.

kl
Halvvägs!! :banana:
Nu har jag gått ner 8 kg, vilket innebär "halvvägs" på min första resa - att få ett normalviktigt bmi. Även om jag inte bryr mig så mycket om bmi i sig, så betyder det mycket för mig att ens komma ner på en sådan siffra. För att ligga på normalvikt så behöver jag gå ner totalt 16 kg, och nu har jag alltså nått 8 kg - halvvägs. Åh, så härligt!

halvvags_511769f99606ee363b38fd69.jpg

Lite tycker jag att det syns iallafall. :)

Imponerande!
Duktigt jobbat!
Tycker alla kämpar på bra,även om förutsättningarna inte alltid är 100!

Lite förvånad igår!
Var på fest med fd arbetskamraterna,italiensk buffe,men gjorde hyfsat kloka val,mer sallad och kött och bara lite fetaost samt potatisgratäng och en liten bit brie! Nöjd!
Till kaffet bjöds stora skålar med Geisha,normalt slukar jag sådana,men efter 2 tyckte jag att de var alldeles för söta:angel:
Rätt skönt,så jag stoppade där och tror at totala klaoriintaget blev helt ok!!!!

Ny vecka imorgon,så nu kör vi vidare!

4/2 30kg från målvikt :crazy:
11/2 28.2kg från målvikt, -1.8 alltså.

Trots bröllop, födelsedag och mackor.

Ska göra foderstat tänkte jag, maximera näringen och minimera kalorierna. Men ffa inte äta mer än ngn frukt efter jobbet. Frukost på väg till jobbet, mellis under första körpasset, salladslunch, mellis under sista körpasset och hemma sen kanske te + frukt/grönt.

Har bett om läkartid för att gnälla lite på trötthet, myxödem och bröstsmärtor trots att jag höjt dosen levaxin :(

KL

Kommer in och peppar alla, ingen nämnd, ingen glömd! Ny vecka, nya resultat :)

Jag är skitnervös. Har anmält mig till ett spinningpass idag med kombinerad styrka. Herrejisses!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka