Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Kl

Nu är det fredag kväll och jag har exakt 1 kg kvar till första delmålet, då jag ska unna mig 20 tulpaner . På måndag ska jag storhandla och det skulle sitta väldigt fint med dom där tulpanerna då :-) Det blir en hård helg detta..
:crazy:

Haft en tung vecka arbetsmässigt och orkemässigt, har varit hyfsat OK med maten men träningen har helt fått stå tillbaks för övertid på kontoret.

Idag fick jag dock en välbehövlig powerwalk när lilla dottern red "min" stora häst en sväng och jag gick bredvid.

Japp, nya tag i morgon!

Värsta är väl att jag egentligen inte var sugen, hade inget sötsug alls. Men var arg, trött och grinig så jag proppade i mig godisarna bara för att :mad:

Jag är nog helt enkelt en människa som svettas ganska lite. Om det är minusgrader kan jag lätt jogga en runda utan att bli svettig.
Ibland kan jag också jogga utan att bi svettig, oftast vid svalt väder. Men då är det turer på max en halvtimme. Om jag promenerar raskt lika länge blir jag dock svettig. Där beror det nog en hel del på klädseln som jag ju anpassar mer när jag joggar.

Det skulle vara skönt att kunna kliva av en station tidigare och promenera sista biten till universtetet (knappt 2,5 km) och inte behöva typ blaska mig under armarna, ta på ny deo och byta tröja när jag kommer fram. :cool: Får kanske skippa jacka helt nästa gång.

Börjar fundera på om man kan få magrutor av att hosta? Om inte så tycker jag att det borde införas!
När jag hade luftrörsinfektion för 2,5 år sedan hade jag nästan rutor när jag hade hostat färdigt och blivit frisk. Dock berodde det nog mest på att jag gick ner typ tre kg under min sjukvecka. ;) Krya på dig!

Reykur: Whoa! Starkt jobbat! Men 4,4 kg på två veckor, det är mycket! Kanske för mycket?

Kviga: Åh, vilken trevlig belöning du har satt upp för dig själv! Jag brukar tänka när jag går förbi blomstånden att jag skulle vilja köpa tjugo tulpaner, men slår alltid bara till på tio. Jag kanske ska unna mig en ny tulpanvas och ett tjog tulpaner jag med när jag når mitt delmål?
Värsta är väl att jag egentligen inte var sugen, hade inget sötsug alls. Men var arg, trött och grinig så jag proppade i mig godisarna bara för att :mad:
I know the feeling... Jag köpte lite lösgodis mest för att muntra upp mitt boendesällskap som är förkyld, och för att jag var lite lite sugen på frukt- och skumgodisar. Nu har jag vräkt i mig majoriteten av godiset, av ren ohejdad vana för att jag var nära godispåsen. Och nej, jag är inte nöjd. Jag är proppfull. :cool: Ingen angenäm känsla.

*kl*

Starkt jobbat ni som tränar och kämpar på! För egen del började jag veckan starkt vad gäller motionen men det har planat ut. Nya tag i morgon! Och krya på er alla ni som dras med förkylningar, lunginflammationer och elände!

Reykur: Whoa! Starkt jobbat! Men 4,4 kg på två veckor, det är mycket! Kanske för mycket?

Tack! Jag känner mig nöjd.

Tre veckor är det. :) Jo det är ändå ganska mycket, men jag tror det kommer avstanna lite. Jag äter 1400 kcal per dag, så det är ingen "svältdiet", men jag har som målsättning 1 kg i veckan i 10 veckor, får se hur det går.

Självklart! Jag är så sugar high här borta att jag inte kan räkna. :D Jag hoppas att du lyckas med din plan och jag håller med om att 1400 kcal om dagen knappast är svält. Det skulle jag kunna leva bra på med moderat träning.

Japp, nya tag i morgon!

Tips från min dietist - Druvsocker!
Ta en bit (en räcker!) dextrosol så känns det bättre :)
(akutläge, det låter som att det var bls-dipp du fick, då är dextrosol perfekt nödlösning, jag har alltid ett paket i väskan, och en frukt :) )

En kort förvirrad stund trodde jag att du har beställt tio kilo bananer för att ge dig på banandieten. Det förvånade mig en smula, för det verkar inte alls vara din stil att köra den typen av dieter. :p :D

Samma här! :rofl:

Kviga - köp tulpanerna ändå, som en belöning för att du kämpar på så bra! :bow:
Ett kg kan mycket väl variera från dag till dag dessutom så, go for the tulpans! Det är du bannemig värd!

Nej nej, en eller två bananer om dagen får räcka.

Har för övrigt klämt en redan idag, jag har börjat göra smoothies till frukost. Hallon, björnbär, banan, lättfil och ett par matskedar sojamjöl. Nom.

Nej nej, en eller två bananer om dagen får räcka.

Har för övrigt klämt en redan idag, jag har börjat göra smoothies till frukost. Hallon, björnbär, banan, lättfil och ett par matskedar sojamjöl. Nom.

Smoothies är oerhört gott! Nom nom nom...

.*kl*
Jag körde en mittemellan lösning och köpte 14 tulpaner idag :-)

Tack för det fina stödet hörre ni <3

.*kl*
Jag körde en mittemellan lösning och köpte 14 tulpaner idag :-)

Tack för det fina stödet hörre ni <3

Det var väl en bra belöning!

Inte så mkt ner denna veckan,men är röd vecka,så förhoppningsvis blir det mer ner nästa vecka!
-5kg på 5 veckor känns helt ok!
Kläderna börjar sitta rätt löst nu:)
Får ge mig in på vinden och se om jag kan hitta andra kläder som varit för små innan,men det är ett trevligt problem!

Jag blir inspirerad när jag märker resultat,så nu är det bara att kämpa på!

Spännande kombination! måste prova nån dag :d

Mixas bäst med vatten, görs helst med färsk ingefära, inte pulver. :p Man kan tillsätta lite neutralt proteinpulver om man behöver mer mättnadskänsla, men den blir mättande trots lågt kaloriinnehåll! Och full med MASSOR av nyttigheter! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka