Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Har misskött mig otroligt under helgen. Fy.
I morgon ska jag till gymmet för första gången på tre veckor. Körde halva pass hemma förra veckan men gruvar mig ändå. Jag är inte i form varken fysiskt eller psykiskt.

Ett tips är att ha i kvarg! Det är nyttigt, proteinrikt och mer mättande än att använda lättfil! :idea:

Bra tips för andra, men inte för mig tyvärr. Min mage klarar inte för mycket animaliskt protein i taget, verkar det som. Och det är synd, för kvarg är ju annars väldigt användbart när man vill gå ner i vikt. Men proteinet i sojan gör också ett bra jobb att hålla mig mätt.

Jag är verkligen ingen lyckad kandidat för LCHF och liknande. Har även problem med gallan, och får vara försiktig med fet mat.

kl

Jag är något förvirrad. Jag har fuskat genom att kolla hur mina "smalbyxor" (eh, snarare inte lika tjock som vanligt-byxor) sitter nu. Och jag får upp dom för rumpan nu, från att ha haft dom i knävecken.
MEN mina vanliga byxor. Det syns ingen skillnad?! Dom är inte förstora på något sätt.
Smalbyxorna - från knäveck till att få upp dom nästan helt.
Vanlig byxorna - ingen skillnad.
Hur går det till? Jag blir deprimerad. :p

Eller är det så att det är svårare att se för att jag redan fick på mig dom? Åh... Jag vet inte. Jag blir inte pepp på någonting här. Även fast "smalbyxorna" talar sitt tydliga språk och skriker mig i örat...

4/2 30kg från målvikt :crazy:
11/2 28.2kg från målvikt, - 1.8
18/2 28.5kg från målvikt, + 0.3

Med tanke på det totalt havererade ätandet, att jag levt på glass i en vecka, chips och osthjärtan i helgen och bara jobbat tre dagar så är det lilla plusset oväntat bra.
Denna vecka jobbar jag sex dagar så förhoppningsvis går det bättre. Glassen är snart slut också. Sambons brorsa har visserligen fortfarande lungcancer men nästa omgång tröstätning får nog bli när han blir dålig på riktigt :(

Kl

Tillbaka till 72,3 efter förra veckans hopp upp till 73. Känns bra! Hade en riktigt bra träningsvecka med tre pass på Friskis, två löppass och två ridpass. Nu är det bara att köra vidare!

Veckans vägning blev en minskning med 0,4 kilo. Totalt 5 kilo nu på 7 veckor. Det känns lättare att väga 88 kilo nu jämfört med 93. Nu blir det hårdkörning denna veckan. Blev så äckligt motiverad av en människa i närheten som ska få se på f-n.

lil-sis: Jag beklagar. Jag har också haft lungcancer i min närhet. Det är verkligen hemskt och att du har ätit för mycket under en kort period får du bara försöka skaka av dig. Det är inte hela världen.

*kl*

Jag har, liksom MarieJ, syndat i helgen i form av en del lösgodis (köpte dock inte mer än det jag köpte till sjuklingen) och att jag i går åt pizza. Men bara halva; andra halvan ska jag alldeles strax inmundiga till lunch.

Trots syndandet och att jag inte kom ut på något motionerande (jag ska ta mig i kragen vilken vecka som helst nu...) stod vågen på 62,2 i morse. Så jag är också lite förvirrad. Men det har nog "ordnat upp" sig till på torsdag. Särskilt om jag inte kommer iväg på någon träning.

kl
Vågen står på 71,4 kg.

Och jag står still, enligt vägningen förra måndagen... Första gången det händer... Och egentligen så har jag gått upp, då vågen faktiskt gick ner till 70,7 kg förra veckan... men jag försöker tänka att jag bara ska tänka just måndagar, för att inte bli så besviken... Men usch. Egentligen +0,7 kg denna vecka. :( :(

Men jag säger väl att jag står still, eftersom den förra måndagen också stod på 71,4 kg... :(

Men, jag förstår varför. Och det är ingenting som kommer vara "jämt". Jag har fyllt år. Och även om jag ätit rätt vettig mat, så har det åkt ner lite tårta i min mage (inga mängder dock). Så, jag antar att det ordnar upp sig till nästa måndag. Men ÅH vad väntan är dryg...

Men du, det är ingenting konstigt alls med att du står still i vikt en vecka. Det är fullt normalt och kommer troligtvis hända fler gånger. Det kan till och med hända att du står still kanske flera veckor i rad för att sedan - swoosh! - tappa flera kilon. Det blir så ibland. Huvudsaken är att du inte ser det som ett bakslag, för det är det inte, och inte tappar sugen.

Kom igen nu! Nya friska tag på en ny härlig vecka med ett kanonursprungsläge, dvs viktstabilitet! :)

Jag har verkligen stått still de sista veckorna. Förra veckan gick jag ned 0,1 kg. Ingenting. Sambon gick ner mer och han anstränger sig inte ens. Orättvist!
Men midjan fortsätter minska så det känns bra! Har styrketränat mer än innan och det är säkert en del som omvandlats. Men ska inte lura mig för mycket. Det var ju lite onyttigheter förra veckan också, så ska nog egentligen mest vara glad att det inte var plus. :)

Nu har jag bokat in "Skäm bort mig" dag för att jag har tappat en fjärdedel nu. På lördag så ska jag på privat makeup kurs. Har ett presentkort där som går ut i mars så vad blev bättre än att fira det nu!

Det har ju gått så otroligt bra för dig de senaste veckorna så jag tror helt enkelt att du har hamnat på en platå vilket är helt normalt! :) Men du kommer fixa den här tröskeln också, ge det lite tid bara. Jag vägde mindre än dig från början men nu har du gått om mig så vem ska hänga läpp egentligen? ;) Haha, skoja bara, men vad jag vill säga är: ge det lite tid, står du fortfarande still nästa vecka får du fundera på vad i ditt upplägg som behöver ändras på. Det kommer visa nedåt igen, var så säker!

Yes, we have no bananas today...

Vikten går visserligen neråt, och i går och i förrgår såg det riktigt trevligt ut på vågdisplayen. Däremot tog den ett rejält skutt uppåt idag och pajade hela statistiken. Jag ser dock detta mer som ett resultat av dålig tajmning än som ett tecken på att jag saknar förmåga att gå ner i vikt.

Nu blir det en tuff vecka för min mans bästa vän kommer och hälsar på, och ett av deras största gemensamma intressen är matlagning.

Jag har pausat löpningen lite grann, det är hopplöst underlag här (lös grynig snö så att man inte ens för grepp med broddar) och det känns ändå som om kroppen behöver vila lite. Jag kände mig frisk efter en förkylning, men det hängde kvar lite hosta och snuva, kanske har jag tränat lite för mycket innan viruset var borta. Dessutom är det nog bra för senor och ligament att få vila lite också. Jag kom ju igång ganska snabbt med löpningen och har haft en del problem med en fot.

Nu står jag still igen,men 2cm från magen har ramlat bort under veckan.
Jag kanske är en sådan som tappar några kilo varannan vecka :idea:

Veckans vägning blev en minskning med 0,4 kilo. Totalt 5 kilo nu på 7 veckor. Det känns lättare att väga 88 kilo nu jämfört med 93. Nu blir det hårdkörning denna veckan. Blev så äckligt motiverad av en människa i närheten som ska få se på f-n.

Men,det går nedåt i alla fall!
-5kg är ju toppen!

Ska också hårdköra ordentligt efter lite fusk i slutet på förra veckan som planade ut viktnedgången,men bara att köra vidare!
Vi kan och SKA ner!

kl
Vågen står på 71,4 kg.

Och jag står still, enligt vägningen förra måndagen... Första gången det händer... Och egentligen så har jag gått upp, då vågen faktiskt gick ner till 70,7 kg förra veckan... men jag försöker tänka att jag bara ska tänka just måndagar, för att inte bli så besviken... Men usch. Egentligen +0,7 kg denna vecka. :( :(

Men jag säger väl att jag står still, eftersom den förra måndagen också stod på 71,4 kg... :(

Men, jag förstår varför. Och det är ingenting som kommer vara "jämt". Jag har fyllt år. Och även om jag ätit rätt vettig mat, så har det åkt ner lite tårta i min mage (inga mängder dock). Så, jag antar att det ordnar upp sig till nästa måndag. Men ÅH vad väntan är dryg...

Men,ibland måste man få fuska lite,bara inte jämt och ständigt!
Bara att köra vidare med goda vanor nu!

kl

Jag är något förvirrad. Jag har fuskat genom att kolla hur mina "smalbyxor" (eh, snarare inte lika tjock som vanligt-byxor) sitter nu. Och jag får upp dom för rumpan nu, från att ha haft dom i knävecken.
MEN mina vanliga byxor. Det syns ingen skillnad?! Dom är inte förstora på något sätt.
Smalbyxorna - från knäveck till att få upp dom nästan helt.
Vanlig byxorna - ingen skillnad.
Hur går det till? Jag blir deprimerad. :p

Eller är det så att det är svårare att se för att jag redan fick på mig dom? Åh... Jag vet inte. Jag blir inte pepp på någonting här. Även fast "smalbyxorna" talar sitt tydliga språk och skriker mig i örat...

Är de vanliga byxorna stretchiga? Stretchjeans t.ex. ? Då smiter dom åt nästan oavsett hur smala dina ben blir, eller töjer sig när benen tjocknar. Jag har upplevt samma fenomen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Datorproblem

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Dalmatiner

Hästrelaterat