Vikttråden 2014:2

Kan det inte vara så att du redan innan du började med pulverdieten(för visst är du på sådan inför operationen?) gått ner såpass mycket alldeles nyligen att du inte har en massa "vätskekilon" att tappa? De där en annars tappar i början av en extremdiet?

Jag har medvetet inte försökt att gå ner särskilt mycket med just det i tankarna.

Men å andra sidan har matlusten varit ovanligt låg och det har säkert inverkat.

Men jag vägde 106 i maj, 103 i juni och 105 hos kirurgen så det har ju eg inte hänt så mycket.

Alla vikter i samma kläder. När jag väger mig hemma är det ju naken efter tömning av urinblåsan.

Jag ska till Ackis imorgon, ska se om de inte kan väga mig då.

En vecka efter jag födde andra sonen vägde jag 72 kg, där står jag ju kvar nu, nästan fem månader senare. Jag kommer absolut inte svälta mig, men jag kan ju inte annat än att undra varför jag inte tappar.

Du har ju svaret där ;) det kan ta tid för kroppen att komma tillbaka hormonellt och på andra vis efter barnafödande :) ingen graviditet, förlossning eller hur det blir efteråt är likadant liksom

Fastedag idag, men har nog blivit lite mer än 500 kalorier. Blev nästan fastedag i lördags med, fast jag avslutad dagen med pizza ;)
Min mage ha verkligen inte haft en bra helg

Blä
Blä
Blä

Vågen upp 2hg för tredje dagen på raken :cry:

Prata med sjukhuset som ska genomföra operationen. Förklara att du är stressad och orolig över att du inte tappar vikt trots att du följer rekommendationerna till punkt och pricka. Om jag förstår saken rätt så är skälet att man vill att man ska tappa vikt före operationen att levern - som lagrar mycket fett - ska krympa, vilket underlättar operationen. Man vill även att patienten ska ha vant sig vid mindre portioner och ett strukturerat matintag och därmed ha börjat förändra ätbeteendet före operationen.

Kanske din tidigare viktnedgång om 17 kg redan har haft en adekvat inverkan på leverns storlek? Att du har gått ner 17 kg på egen hand visar också att du har skapat dig ett förändrat ätbeteende. Det som nog är mest problematiskt är att din matlust just nu är ovanligt låg, vilket gör att du riskerar att inte tränar på att äta så ofta som du kommer att behöva göra efter operationen.

Så mitt råd (som kanske är helt i det blå) är att prata med dem. Förhoppningsvis kan de ge dig lugnande besked, vilket tar udden av den stress och nervositet som förmodligen har stor negativ inverkan på dig just nu.

Prata med sjukhuset som ska genomföra operationen. Förklara att du är stressad och orolig över att du inte tappar vikt trots att du följer rekommendationerna till punkt och pricka. Om jag förstår saken rätt så är skälet att man vill att man ska tappa vikt före operationen att levern - som lagrar mycket fett - ska krympa, vilket underlättar operationen. Man vill även att patienten ska ha vant sig vid mindre portioner och ett strukturerat matintag och därmed ha börjat förändra ätbeteendet före operationen.

Kanske din tidigare viktnedgång om 17 kg redan har haft en adekvat inverkan på leverns storlek? Att du har gått ner 17 kg på egen hand visar också att du har skapat dig ett förändrat ätbeteende. Det som nog är mest problematiskt är att din matlust just nu är ovanligt låg, vilket gör att du riskerar att inte tränar på att äta så ofta som du kommer att behöva göra efter operationen.

Så mitt råd (som kanske är helt i det blå) är att prata med dem. Förhoppningsvis kan de ge dig lugnande besked, vilket tar udden av den stress och nervositet som förmodligen har stor negativ inverkan på dig just nu.

Viktnedgång som är gjord innan man skrevs in på överviktsenheten är inte intressant eftersom den inte finns skriven någonstans i min journal.

Jag ska se om provtagningen idag har någon våg att låna ut.

Viktnedgång som är gjord innan man skrevs in på överviktsenheten är inte intressant eftersom den inte finns skriven någonstans i min journal.

Jag ska se om provtagningen idag har någon våg att låna ut.

Det är ju precis därför du ska berätta om viktnedgången. I varje fall, prata med dem om din stress och oro. Det gynnar varken dig eller de som arbetar med din vård att du tiger om den oro du känner.

Förkyld, och glömde därför min egentligen obligatoriska måndagsvägning. Eftersom det handlar om så enstaka hekton upp eller ner, struntar jag i vägningen när jag är svullen och plufsigt febrig. Får alltid klotrunda kinder och svullna fötter och händer när jag är förkyld.

Hör hur jag låter som en bantare i förnekelse. :p

Förkyld, och glömde därför min egentligen obligatoriska måndagsvägning. Eftersom det handlar om så enstaka hekton upp eller ner, struntar jag i vägningen när jag är svullen och plufsigt febrig. Får alltid klotrunda kinder och svullna fötter och händer när jag är förkyld.

Hör hur jag låter som en bantare i förnekelse. :p

Kan väl tycka att det är rätt sunt att inte förvänta sig ett friskt beteende från en kropp som inte är just frisk. :)

Välkommen minimal! Vad kul. Det är kul att vi är flera som är peppade.

Tack!

Första viktväktarveckan gick över förväntan! - 2 kg, och då var det ändå kräftskiva på lördagen där jag både drack någon öl och ett par glas mousserande.

Har fortfarande inte gjort mer än loggat points, men det går stadigt neråt, vilket är kul och sporrande!

Kul att följa alla här som ju alla gör olika för att lyckas, det är inspirerande tycker jag.

Om jag väger längd minus 110, så ser jag så "rak ut" och mina koben ser extra "läckra" ut :rofl: Nä längd minus 106 där går min nedre gräns... :banana:

Jag brukar fundera hur sjutton jag skulle se ut vid längd minus 120 (50 kg skulle det innebära), bortsett från ännu mer fladdrande hud tror jag det skulle se jättesorgligt ut... Jag har breda axlar, kort överkropp, stor bröstkorg... Och så långa kobenen då :D Har även brist på nacke och svank av ett helt liv med ångest...

På tal om vikt vad har en 50 kg 170 cm i klädstorlek eg? 30? Xx(x)s? Jag har 36/38 (S) vid 66 kg liksom :)

Har vänner som köper strl 170 på ungdomsavdelningen när dom väger längd minus 110. O_o

Jag är 170 cm och väger 55-57 kg. Har storlek 36. S eller M i tröjor. Vissa linnen kan jag ha x-small i om de är rymliga över boobsen. (stretch. ;))

Såhär ser jag ut på ett ungefär.
2013-07-27232942_zps8866a4cf.jpg

Det är intressant hur olika kroppar är byggda och hur lite mått kan säga - själv är jag 165 cm och väger 55 kg, men kan sällan ha storlek 36 däremot brukar S gå bra. Konstigt nog.

Det är intressant hur olika kroppar är byggda och hur lite mått kan säga - själv är jag 165 cm och väger 55 kg, men kan sällan ha storlek 36 däremot brukar S gå bra. Konstigt nog.
Det är det verkligen! Jag väger mindre än vad det ser ut som. Jag är rätt bred över höfter och axlar, sen så har jag ju lår också. Andra bär upp sina kg mycket bättre än vad jag gör. Går jag upp över 60 kg ser jag plufsig ut i ansikte och så sätter det sig på mage, höfter, rumpa och lår!

Det är det verkligen! Jag väger mindre än vad det ser ut som. Jag är rätt bred över höfter och axlar, sen så har jag ju lår också. Andra bär upp sina kg mycket bättre än vad jag gör. Går jag upp över 60 kg ser jag plufsig ut i ansikte och så sätter det sig på mage, höfter, rumpa och lår!

Jag skulle säga att du, utefter bilden, är oerhört välformad. Och smal.

Jag fattar inte? Du är ju jättefin i kroppen? Och väger ju inget?

Mumsade i mig stora mängder kycklinggryta och pasta i går. Men jag skyller på att syrran är en otroligt bra kock och att jag fyllde år.
I dag har jag joggat 6.8 km med en otroligt skön känsla.

Jag tror det där snarast sitter i ditt huvud.

Jag skulle säga att du, utefter bilden, är oerhört välformad. Och smal.

Jag fattar inte? Du är ju jättefin i kroppen? Och väger ju inget?

Hoppsan! Jag var inte alls ute efter att få komplimanger. Jag skrev det inte för att klanka ned på mig själv. :)

Vad jag menade är att jag har kurvor som gör att jag har mina former även om jag väger 55 kg. En vän till mig väger 60 kg och är 155 cm lång
och ser supersmal och liten ut. Hennes kilon beter sig och ser annorlunda än mina. Därav kan jag väga 50-55 kg utan att se för smal ut trots att jag är 170 cm. Troligtvis för att jag inte har några muskler.

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är... 2
Svar
27
· Visningar
6 097
Senast: Cocos
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 781
Senast: Hedinn
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
18 380
Senast: Brandgul
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 513
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka