Vikttråden 2014:2

Hoppsan! Jag var inte alls ute efter att få komplimanger. Jag skrev det inte för att klanka ned på mig själv. :)

Vad jag menade är att jag har kurvor som gör att jag har mina former även om jag väger 55 kg. En vän till mig väger 60 kg och är 155 cm lång
och ser supersmal och liten ut. Hennes kilon beter sig och ser annorlunda än mina. Därav kan jag väga 50-55 kg utan att se för smal ut trots att jag är 170 cm. Troligtvis för att jag inte har några muskler.
Ok då fattar jag mer. Men du är i en tråd om viktminskning där många kämpar med rejäl övervikt och hoppar in med en bild av en jättefin kropp. Signalerade konstig kroppsuppfattning för mig.

@Springsteen Jag menade det inte som en komplimang utan mer som ett konstaterande. I ditt första inlägg lät det väldigt negativt hur du beskrev dig själv men jag förstår nu hur du menar i din senaste post. Att vissa kan väga lite men ändå se normala ut är jag helt med på, jag ligger ju där själv så att säga.

Ok då fattar jag mer. Men du är i en tråd om viktminskning där många kämpar med rejäl övervikt och hoppar in med en bild av en jättefin kropp. Signalerade konstig kroppsuppfattning för mig.
Jag håller med.

Fast alltså.. Är tråden bara till för de med rejäl övervikt så hör jag och många andra definitivt inte hemma i den.

Fattade @Springsteen inlägg mer att hon hakade på "fördelning av kilo på kroppstypsurspårningen" och inte att hon har nån konstig kroppsuppfattning.

Kosten har varit fullständigt katastrof medans jag varit sjuk. Trodde det skulle ställa mer än ett plus kg så får vara tacksam för det lilla.
Idag är första "friskdagen" (relativt frisk i alla fall) på jobbet på en vecka och nu jävlar ska det skärpas till

@Springsteen Eh ja, sista meningen i mitt inlägg vet jag inte alls varifrån det kommer. Så du kan ju ignorera det bara :D

Och jag ser nu att första meningen ser jättekonstig ut, alltså jag menade det såklart inte som en förolämpning heller. Menade bara att jag inte skrev det för att vara "snäll" liksom.

Fast alltså.. Är tråden bara till för de med rejäl övervikt så hör jag och många andra definitivt inte hemma i den.

Fattade @Springsteen inlägg mer att hon hakade på "fördelning av kilo på kroppstypsurspårningen" och inte att hon har nån konstig kroppsuppfattning.

Det skrev hon inte.
Hon skrev att många (inte alla) har rejäl övervikt.

Ingen av oss med bara några få kilon som ska bort har dock fått höra något om konstig kroppsuppfattning när vi visat bild, så det kändes som rätt kritiskt.

Igår visade gamla vågen 100.1 och nya 102.

Idag visade gamla 99.1 och den nya fortfarande 102.

Inte alls skumt.

Nåja, jag fortsätter äta *ingenting*. Försökt jaga tid för EKG sedan i onsdags förra veckan, det går dåligt, extra dåligt idag när Landstingets växel pajjat. Jag har noll energi och sådant krångel ger mig akut trötthet...

Trodde detta var en viktminsknings tråd för alla. Finns en annan viktminsknings tråd som kallas "tjockistråden" där det är så att man måste vara tungviktare för att få vara med?

KL
Sitter och äter lite kvarg med funligt i som frukost för att få lite energi innan jag ska på yoga kl 18, hoppas på att inte ha träningsvärk i 4-5 dagar efter detta passet!

Trodde detta var en viktminsknings tråd för alla. Finns en annan viktminsknings tråd som kallas "tjockistråden" där det är så att man måste vara tungviktare för att få vara med?
Nej nu feltolkade du mig. Jag bara förklarade varför jag reagerade på din bild. Ofta dyker det upp någon med skev kroppsuppfattning och då vill jag kolla läget.

Nej nu feltolkade du mig. Jag bara förklarade varför jag reagerade på din bild. Ofta dyker det upp någon med skev kroppsuppfattning och då vill jag kolla läget.

Får man fråga varför du vill kolla läget?

Och varför skulle min bild tyda på skev kroppsuppfattning bara för att det är en del som kämpar med mycket övervikt?

Får man fråga varför du vill kolla läget?

Och varför skulle min bild tyda på skev kroppsuppfattning bara för att det är en del som kämpar med mycket övervikt?

Jag tolkade ditt inlägg och din bild mest som ett inlägg i debatten om att folk kan se himla olika ut och väga både mer och mindre än vad man kan se med blotta ögat.

Jag har ju sett många bilder på dig och om jag hade gissat din vikt hade jag nog sagt runt 60-62 kg till dina 170 cm, just för att du har både byst och rumpa som ger ett väldigt fylligt intryck. Har en kompis som har väldigt lik kroppsform som du men hon är bara 160 cm och väger kring 53 kg, så jag tänker att en decimeter till borde ge åtminstone sju-åtta kilo till.

Jag tycker det är jättespännande med sånt här, och jag tycker att diskussionen behövs för att folk inte få för sig att "allt över 50 kg är för mycket" och liknande dumheter.

Jag tolkade ditt inlägg och din bild mest som ett inlägg i debatten om att folk kan se himla olika ut och väga både mer och mindre än vad man kan se med blotta ögat.

Jag har ju sett många bilder på dig och om jag hade gissat din vikt hade jag nog sagt runt 60-62 kg till dina 170 cm, just för att du har både byst och rumpa som ger ett väldigt fylligt intryck. Har en kompis som har väldigt lik kroppsform som du men hon är bara 160 cm och väger kring 53 kg, så jag tänker att en decimeter till borde ge åtminstone sju-åtta kilo till.

Jag tycker det är jättespännande med sånt här, och jag tycker att diskussionen behövs för att folk inte få för sig att "allt över 50 kg är för mycket" och liknande dumheter.

Jag tycker också att det är spännande! Jag är liksom fyllig. Jag har rumpa och byst, höfter och lår. När jag säger att jag väger 56 kg så stämmer det inte riktigt med hur jag ser ut och hur lång jag är. Som sagt troligtvis för att jag har mycket "fluff" och lite muskler. :)

Vågen skuttade nedåt imorse igen.
Det skiljer fortfarande två kg mellan nya och gamla vågen men även den nya börjar närma sig tillräckligt.

Jag skrivs in 24/9 och op är 29/9 och då borde det ju vara okej att vara ett kg från målvikt.

Jag har försökt få tag på koordinatorn men de har haft strul med landstingets växel och mail ver jag inte om det kommer fram.

Lämnade blodprover i tisdags som var normala. De ville inte ta EKG på centrala provtagningen, som tur är fick jag tag på VC igår och ska dit idag.

Tankarna far fram och tillbaka hela tiden, är helt mentalt slut!

Folk som säger att det är en Quick-fix skulle jag nog ge en blåtira idag. Det är varken ett lätt beslut eller en lätt väg efter. Iaf inte för mig.

Vågen skuttade nedåt imorse igen.
Det skiljer fortfarande två kg mellan nya och gamla vågen men även den nya börjar närma sig tillräckligt.

Jag skrivs in 24/9 och op är 29/9 och då borde det ju vara okej att vara ett kg från målvikt.

Jag har försökt få tag på koordinatorn men de har haft strul med landstingets växel och mail ver jag inte om det kommer fram.

Lämnade blodprover i tisdags som var normala. De ville inte ta EKG på centrala provtagningen, som tur är fick jag tag på VC igår och ska dit idag.

Tankarna far fram och tillbaka hela tiden, är helt mentalt slut!

Folk som säger att det är en Quick-fix skulle jag nog ge en blåtira idag. Det är varken ett lätt beslut eller en lätt väg efter. Iaf inte för mig.

Jag förstår om du är helt slut. Det måste ju ha varit en anspänning som pågått under lång tid också, att ha gått och väntat på det. Men skönt att vågen har börjat röra sig nedåt nu! Håller tummarna att EKG:t är normalt och att du slipper både käppar och minsta lilla kvist i hjulen nu.

Jag förstår om du är helt slut. Det måste ju ha varit en anspänning som pågått under lång tid också, att ha gått och väntat på det. Men skönt att vågen har börjat röra sig nedåt nu! Håller tummarna att EKG:t är normalt och att du slipper både käppar och minsta lilla kvist i hjulen nu.

Gjorde ett EKG i juni som var normalt (som vanligt.)

De dubbelkollar mycket har jag märkt.

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är... 2
Svar
27
· Visningar
6 097
Senast: Cocos
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 781
Senast: Hedinn
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
18 380
Senast: Brandgul
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 513
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka