Vikttråden 2014:2

Smyger in. Bröllop nästa år så dags att komma i form. Använder mig av appen lifesum för att hålla koll på vikten. Planen är att äta 1800 kcal plus det jag tränar. Mitt kaloribehov för att ligga på nuvarande vikt är 2300.

Dock är det sällan jag kommer upp i alla mina kalorier. Äter två varma mål om dagen på runt 550 kcal plus frukost och kvällsmål. Mellanmål vid behov. Igår hade jag ännu 400 kcal kvar att äta trots att jag åt en glass.

Men har i alla fall gått ner 1,5 kg och 4 cm i midjan.

Måste dock hitta nytt motionssätt då jag akut fick ta bort hästen. HUR rör sig vanligt folk :p

Jag borde komma igång men det går bara inte. Känner ingen motivation alls att ta tag i mitt ätande när allt annat bara är kaos. :cry:

Nu har jag också skaffat Lifesum, hade Fat Secrets Kaloriräknaren förut men den åt upp jättemycket batteri i telefonen. Lifesum påstår att jag kan vara smal om 30 veckor.

Har inte bestämt om jag ska äta mina intränade kalorier eller inte, men idag gjorde jag det för jag var skithungrig efter att ha grävt en timme på ridbanan. Men jag tror att jag ska ha någon form av kaloribank med intränade kalorier, att använda till lördagar, resor, jul och sådant. Har dock inte hittat någon "spargrisfunktion" i appen.

Å andra sidan är det rätt trevligt att lägga en guldpeng för varje 100 sparade kalorier i en burk.

Nu tänkte jag köra igång! :banana:

Tack till alla som delade med sig av vägningstankar! Jag lutar åt att fredagar egentligen skulle fungera bäst som vägdag för mig i längden, men så sov jag inte hemma natten till fredag och nu orkar jag inte vänta på att det ska bli fredag igen innan jag "får" börja. Kör alltså idag istället. Så här inledningsvis är det inte omöjligt att jag väger mig alla morgnar jag är hemma för att hålla peppnivån hög. Svängningar i resultatet kan ju vara en utmärkt ursäkt att räkna fram lite glidande medelvärden, så att jag inte glömmer hur man gör det. :up:

Vet inte exakt var jag vill hamna i slutändan men jag har ett intervall på ca 5 kg som jag gissar att en lagom målvikt kommer att ligga inom, så min inledande plan är att sikta på övre änden av det och sedan utvärdera när jag kommer dit.

Som metod tänkte jag inget mer specifikt än "små portioner ofta" och "allt men inte alltid" (även om jag försöker prioritera bort rena kolhydratkällor för det mesta) för maten. Ska även använda mig av matdagbok så att jag får ordentlig koll. På motionsplanet går jag redan på gym 3 gånger i veckan och tänkte fortsätta med det men även försöka lägga in mer vardagsmotion, främst i form av promenader. Lyckas jag komma ihåg att använda stegräknare så tycker jag att det är en bra påminnelse.

27/10 +7,7 kg

Hade Runkeeper på under morgonutsläppet. Den stannade på fnuttiga 2,7 kilometer, trots att det känns som om man släpar de där hästarna flera mil. Nu var vi två som hjälptes åt, så jag antar att ett utsläpp på egen hand i alla fall ger en halvmil.

Väger mig varje dag, idag hade vågen hoppat ner 0,7 kilo vilket förstås inte betyder något väsentligt men det var ändå en uppiggande start på måndagen.

Nu törs jag tala om hur mycket jag väger i förhållande till när jag började hänga i tråden... Har dock ändrat slutmålet till det jag skulle vilja klara. Lifesum påstår att jag kan klara detta på 30 veckor utan allt för brutal späkelse.

(+0,9 = 19,5 kvar)

Söndagens vägning gav följande resultat:

7/9 start
14/9 -2 kg
21/9 -0,5 kg
28/9 -1,6 kg
5/10 +0,3 kg
12/10 -0,7 kg började mäta midja osv
19/10 -0,0 kg -3,2 cm (midja)
26/10 -0,5 kg -3,8 cm

Totalt -5,0 kg (-0,71kg/v)

Jag undrar om det skulle se annorlunda ut om man bytte vägdag, men tycker nog att det borde vara lika utslaget? Väger mig ju varje dag men reggar bara en dag. Kan ju börja skriva upp två dagar så ser jag om det gör någon skillnad, borde ju inte göra det, för att även om jag tycker att jag är lättare i mitten av veckan, så är det ju även så varje vecka, så det totala borde bli detsamma.

Denna v har jag träningspass inplanerade mån-tor. Idag Piloxing(blandning av box, pilates och typ aerobic, var på det i lördags också, mördarpass!) imorgon Zumba, onsdag Body Combat och Torsdag Challenge (mördarpasset jag bestämt mig för att gå på varje vecka, där borde jag kunna se och känna resultat tycker jag).

Såtillvida det inte blir för tufft, då avbokar jag pass och kör egen kondition bara istället.

91.6 på sjukhusets våg, som väntat.

Lite meningslöst samtal men vi ska höras igen om ett par veckor när jag ätit vanlig mat ett tag.

I dag tränade jag i nytt linne, nya byxor och nya skor. Tänk att det kan göra så mkt :)

Träningskläder är enormt roligt att köpa. Jag skulle bara beställa ett par shorts och ett par löparhandskar igår, men när jag betalade så hade det vuxit till tre par shorts, ett par vantar, ett par armvärmare, ett linne, en kortärmad tröja, en varselgul "thermal" vindtröja och ett par nya Asics Hyperspeed. :)

Träningskläder är enormt roligt att köpa. Jag skulle bara beställa ett par shorts och ett par löparhandskar igår, men när jag betalade så hade det vuxit till tre par shorts, ett par vantar, ett par armvärmare, ett linne, en kortärmad tröja, en varselgul "thermal" vindtröja och ett par nya Asics Hyperspeed. :)

Hoppsan, jag var visst i vikttråden och inte i "Vi som springer". I varje fall så kan jag meddela att jag både har slappat vad gäller mat och träning senaste veckorna.

Åh. Vad köper du för vantar och armvärmare?

Jag undrar om det skulle se annorlunda ut om man bytte vägdag, men tycker nog att det borde vara lika utslaget? Väger mig ju varje dag men reggar bara en dag. Kan ju börja skriva upp två dagar så ser jag om det gör någon skillnad, borde ju inte göra det, för att även om jag tycker att jag är lättare i mitten av veckan, så är det ju även så varje vecka, så det totala borde bli detsamma.

Jag tror som du att diffen mellan t ex måndag och fredag borde vara ungefär densamma varje vecka. Viktminskningen blir ju inte heller direkt större för att man byter veckodag för koll. :p När jag funderade på att väga mig fredagar så var det för att lägre siffror kanske skulle leda till mer pepp, vilket i sin tur skulle kunna leda till snabbare nedgång, :D men det är nog en ganska liten skillnad.

Åh. Vad köper du för vantar och armvärmare?

Armvärmarna blev ett par Nike Dri-Fit 360 arm sleeve och vantarna blev ett par Nike Ladies Thermal Speed Cheetah.

fitnessnew_54066_0_0.jpg

Nike-Dri-FIT-360-Running-Arm-Sleeves-Small-Medium-NRS97_001.jpg

Tror jag är i bra ketos just nu (stickorna är slut och har inte råd köpa nya) för jag har automatiskt gått över till periodisk fasta (16:8)
Är inte hungrig på morgonen och blir inte hungrig förens vid ett-tiden på dagen och det brukar vara ett bra tecken på att jag är i ketos.
Vikten däremot är typ stillastående, flukturerar några hg upp och ner bara

Var på återbesök på kirurgen igår och som vanligt visade deras våg 2kg mer än min.

Pratade lite och hon ska ringa om ett par veckor när jag ätit vanlig mat ett tag.

Vad gör man egentligen när man bara har två ställen kvar där man vill bli av med lite hull. Går ner lite mer och hoppas på att det försvinner på de ställen man önskar? Det är ju omöjligt att punktförbränna. Suck. :cautious:

Vad gör man egentligen när man bara har två ställen kvar där man vill bli av med lite hull. Går ner lite mer och hoppas på att det försvinner på de ställen man önskar? Det är ju omöjligt att punktförbränna. Suck. :cautious:
Då är det läge att börja fundera över varför en vill gå ner i vikt och om det är värt vad det kostar att upprätthålla det sen.

Då är det läge att börja fundera över varför en vill gå ner i vikt och om det är värt vad det kostar att upprätthålla det sen.

Jag vill gå ner i vikt för att jag inte gillar de depåer som jag har på höft och lår. Är i övrigt ganska smal, men har rejält med depåer på speciellt övre delen av höfterna. Just nu kostar det inte alls mycket att upprätthålla vikten jag har just nu. Äter vad jag vill, så länge det inte går överstyr. Räknar inte kalorier.

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är... 2
Svar
27
· Visningar
6 103
Senast: Cocos
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 782
Senast: Hedinn
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
18 396
Senast: Brandgul
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 514
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka