Vikttråden 2014:2

Jaha då var fastan denna veckan förstörd. Har en allergiteaktion i ansiktet så läkaren ordinerade vila och tyckte att jag skulle låta bli fastan för att inte belasta kroppen i onödan. :(

Märker att den lilla finn crispen jag nu äter varje dag triggar kolhydratsuget :eek:

Inte så bra i längden men nu gör det mig hungrig och det är nog bra.

Men en om dagen, som inte syns under skinkan och osten är absolut max.

7/9 start
14/9 -2 kg
21/9 -0,5 kg
28/9 -1,6 kg
5/10 +0,3 kg
12/10 -0,7 kg började mäta midja osv
19/10 -0,0 kg -3,2 cm (midja)
26/10 -0,5 kg -3,8 cm
05/11 -0,7 kg

Totalt -5,7 kg (-0,71kg/v)

Bytte vägdag, inte för att det borde göra skillnad men mentalt bättre när siffrorna är lägre. Bestämt mig för att mäta sista söndagen i varje månad också.

Jag har hittills gått ner 5 % av min startvikt, vilket är bra! VV-appen tyckte jag skulle fira. ;)

Halvvägs till mitt första delmål också. Är i ett bra flow. Går på flera gruppass i veckan, har hittat en bra blandning mellan kondition och styrka och det är verkligen peppande att känna hur mkt lättare det går från gång till gång!

Vad duktiga ni är! Jag läser och hämtar inspiration av er med jämna mellanrum, det är peppande :)
Liten uppdatering från mig.
Jag blev lite frustrerad ett tag, då jag fastnade på samma vikt i mer än en månad efter att ha tappat ca 6 kg. Nu har det äntligen börjat hända lite igen :) Jag är snart i mål och jag är helt okej med min nya vikt även om det fortfarande är ett par kg kvar till målvikten. Jag kommer att fortsätta att leva och äta som jag gör nu, annars så kommer kilona att komma tillbaks med expressbrev. Det känns bra, för jag trivs med mina matvanor och jag är glad att jag har tänkt som jag gjort med viktnedgången och inte följt någon diet slaviskt (det hade aldrig fungerat för mig, även om det säkert fungerar bra för andra).

Jag snodde också idén! :D Roligt att se grafiskt
weight.png

Fick ju ta bort hästen så nu måste jag hitta på ny motionsform. Blev ett gymkort och var andra dagen idag. Körde benen. Körde 60 i benpress och då har jag inte ridit på 3 månader eller gymmat på ett år. Skulle vilja köra betydligt längre pass men försöker köra en muskelgrupp per dag och 45 min inklusive uppvärming och nedvarvning. Jättesvårt men försöker vara smart och sakta jobba upp musklerna

Någon som hur låg tid det tar tills man får det försa kirurg samtalet inför en eventuell operation i östergötlands landsting? Betalar man operationen själv, i så fall hur mycket kostar den?

88.2

Dvs drygt ett kilo på en vecka.
Det rasar ju inte precis av men jag får väl vara glad för ett minus, trots mens vilken dag som helst. Det verkar som att den dröjer lite = jag kommer kunna ta min första p-spruta äntligen.

Uniformsbyxorna hänger trots underställ och skjortan instoppad, det var skönt. "Nedersta" magbulan är märkbart mindre :)

87.3 så nästan ett kilo till. Tror dock att det mest har med den upprörda tarmen igår att göra.

Ruskig huvudvärk idag och kan inte svälja Naproxen och får inte utan omeprazol. Blä.

Jag har fortfarande inte kommit igång med matdagboken och den här veckan har jag inte heller tagit mig tid till särskilt många promenader. Har varit på gymmet tre gånger och inte ätit katastrofdåligt men tror att dagens resultat främst beror på att jag tappat vätska efter senaste mensen.

27/10 +7,7 kg
3/11 +6,8 kg
10/11 +5,6 kg

7/9 start
14/9 -2 kg
21/9 -0,5 kg
28/9 -1,6 kg
5/10 +0,3 kg
12/10 -0,7 kg började mäta midja osv
19/10 -0,0 kg -3,2 cm (midja)
26/10 -0,5 kg -3,8 cm
05/11 -0,7 kg
12/11 -1,2 kg

Totalt -6,9 kg (-0,77kg/v)

Så grymt nöjd! Träningen börjar ge resultat. -1,4 kg fett(senaste v) säger vågen också, tar det med en nypa salt men det är en fingervisning . Woopwoop!

Nu måste jag få lägga in min lilla guldfisk en gång till den här veckan, för jag var på en så tråkig puckel i måndags. Nu ska jag börja lägga in den i slutet av veckan, innan jag går loss på lördagsgodiset, i stället. Men denna vecka får det bli på onsdagen, för jag ska åka på konferensresa. Löparskorna är packade!

weight.png

(-2,2 = 16,4 kvar)

Har hållit mig här ifrån ett tag då jag helt tappat kontrollen över sötsuget och ätit mängder av godis och annat onyttigt under lång tid.
Men nu fick det vara nog och jag vägde in mig i måndags....
Så nu är det bara att bita ihop och köra på igen.
Tänk vad lätt det vore om det inte fanns godis :p

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är... 2
Svar
27
· Visningar
6 103
Senast: Cocos
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 782
Senast: Hedinn
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
18 396
Senast: Brandgul
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 514
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka