Idag ställde jag mig på vågen för första gången efter semestern... jag vet inte om jag ska skratta eller gråta - upp o,5 kg. Jag tycker att jag har levt ett sunt leverne under sommaren, men det har ju inte blivit någon motion alls, förutom bada och simma...
Så nu blir det nya tag (igen). Ska strax snöra på mig promenadskorna och ta en tur i skogen.... Det är tydligen motionen det hänger på...
.
Har sakta och stadigt gått ner det senaste 1.5 åren, en viktskillnad på bara 0.5-1 kg har jag aldrig sett som permanent vikt uppgång/nedgång förens jag legat stadigt på den vikten en vecka eller så, det kan lika gärna vara bara vätska som du samlat på dig.
Så bry dig inte så mycket om det, förstår det känn jobbigt speciellt när du känner att du skött dig, testa och mätt dig istället regelbundet, lättare och hålla koll vad som händer med kroppen då.
Så målvikt, hur har ni kommit fram till den?
Jag har hunnit fundera mycket under de ca 1.5 åren sen jag började gå ned, hur mycket jag egentligen har kvar att gå ned.
Eftersom jag gradvis började gå upp i vikt när jag var 17år och skaffade p-piller, har jag dragits med en övervikt hela mitt vuxna liv, är 36år idag, så har jag ingen aning vad jag borde ligga någonstans.
Jag tror inte på bmi, då skulle jag behöva väga mindre än vad jag gjorde som 17 åring för att räknas som normalviktig, känns inte rimligt.
Min benstomme är grov, har aldrig haft några slanka anklar eller vrister.
Så ni som är runt 165cm, med grövre benstomme, vad är er målvikt?
För att illustera, här är jag som ca 17åring vägde då ca 63kg, hade ett bmi som nära på gränsade till övervikt, är ca 164 cm lång.

Så här såg jag ut för ca 2 år sen innan jag började gå ned på allvar, vägde då runt 100kg, har som mest vägt ca 107kg, gick ned till ca hundra och stannade där ett år innan jag orkade ta tag i mitt mående igen.

Det här är den nyaste bilden på mig, vägde ca 73kg då för en månad sen, har inte varit i närheten av en våg sen dess, känns som jag gått upp lite eftersom jag fuskat men det känns ändå lugnt, vet hur jag ska göra för att fortsätta.

Och min bonus bild på mig i min systers korsett stl 38, även om den den har ett glapp där bak. :P

Så vad vill jag säga med min bildbomb, att jag undrar vad ni tycker, om det hade varit ni vad hade varit en realistisk målvikt för er?
Jag har så svårt att se objektivt på mig själv och känna efter vad som känns bra i kroppen och själen, ena dagen trivs jag riktigt bra med mig själv och vart jag är påväg och vissa dar känns det som om jag fortfarande vägde 100kg...
Någon som känner igen sig?
Jag äter lchf och går fortfarande stadigt ned med nåt kilo per månad eller så, utan att hittentills rört mig speciellt mycket, min mage känns också så mycket bättre, har ibs.
Så det känns verkligen som om jag hittat rätt sett för mig att förhålla mig till mat, för att ta hand om mig själv, men jag har fortfarande igen aning hur långt jag har kvar för att nå en bra målvikt för mig.