Dags för mig att starta om lite igen, några dagar kvar på semestern, men det känns i kroppen att jag har fuskat en del.
Har en ganska stor viktnedgång bakom mig (2013)
Slog i taket någon gång under 2011 då det stod 99 kg på vågen, slutade då att väga mig, men ignorerade behovet av en livsstilsförändring.
Gjorde ett försök under 2012 och gick ner 5 kg och stod sedan still där fram till vintern 2012/2013 när både jag och sambon fick totalt nog.
Jag mådde dåligt varje dag, ont i huvudet, illamående och trött - jag ville inte leva så längre.
Började läsa på om vad som kunde fungera för mig och då jag inte tror på att utesluta något, utan att allt i lagom mängder kombinerat med motion - så blev det en version av periodisk fasta.
Jag fastar 16h/dygn och har ett ätfönster på 8h där jag äter som normalt.
Jag har alltid hatat att äta frukost, så mitt ätfönster ligger från ca kl 12-20.
Mitt första mål var att börja äta rätt och efter lite drygt ett halvår lade jag till att försöka öka på min träning, jag började springa till och från jobbet 2 dagar i veckan (5km enkel väg)
Det har varit helt underbart! har aldrig mått så bra som när jag lyckats hålla träningen igång.
Nu har jag dock stått still i vikt sedan i januari, jag stannade strax innan mitt första stora mål, 80,3 kg (under 80 var målet)
Där har jag stått still fram till de sista veckorna, jag går alltid upp 1-2 kg en gång i månaden, men de försvinner alltid veckan efter - dock inte denna gång.
Några positiva saker har dock skett under sommaren

Jag har kommit i lite nya storlekar... 38 i klänningar, tillbaka till 75 i bh-storlek och en storlek mindre i byxor.

Dessutom har jag lyckats med mitt stora träningsmål = springa en slinga på 13 km som finns i närheten, detta på 94 minuter.

Så nu till nystarten:
82,3 kg till 75 kg
Öka träningen till 2 korta löppass i veckan + friskispass (springa till friskis)
1 Styrkepass i veckan
Minska löptiden på långpasset till 60 min
Det finns inga tidsgränser på något av målen utan allt gå ut på att jag ska ta mig dit .
Tack för denna! Den kommer nu att ligga på min playlist och jag kommer aldrig att kunna höra den utan referensen till min egen kropp!
Har blivit riktigt imponerad av alla era framgångar och insprirerad!
Lycka till