Vikttråden 2014:2

I dag var vågen snäll. Den har gjort ett skutt från 62 till 60.6. Kroppen känns mer alert och idag avverkade jag 7.3 km( 1 km gång resten jogg) och det kändes bra nästan hela vägen.
Jag njöt av semestern men helt ärligt mår jag bäst när jag håller igång.

Startade på
1/9 2013 108 kg
6/6 2014 104 kg 120 cm
1/8 2014 99,5 kg ?cm
11/8 2014 99 kg 116 cm
18/8 2014 97,5 kg 112 cm
25/8 2014 97 kg 110 cm
1/9 2014 96,6 Kg, 108 cm

Det går långsamt neråt. Men jag är mätt och glad och orkar med att ta mig runt på 7 km spåret nu för tiden. :)

Alkohol fyra dagar av sju förra veckan plus godis plus en massa nötter som godis ledde till en välförtjänt viktökning på 5 hg till idag. Ja ja, lite skärpning nu!

Inte världens bästa mathelg men inte katastrofal heller.
Mensvecka gör att det är säkert plus på vågen på torsdag, förskylningen gör inte saken bättre. Bara så :devil: sugen på dåliga kolhydrater (för mig dåliga alltså)
Paradoxen är ju att samtidigt som jag är sugen inte är hungrig

Här kommer jag och hoppar in på ett bananskal. Började filura innan semestern på 5:2 då vågen för första gången visade 3-siffrigt. 100kg jämnt stod den på.
Provade ett par 5:2 dagar innan semestern för att känna hur det kändes och det fungerade faktiskt. Men jag och maken (som också har för många kilon) bestämde att efter semestern så kör vi på riktigt.
Nu har jag haft en 5:2 vecka dock med mens så resultatet blev inte jättebra men vi kämpar på.
Nu har jag förnyat mitt kort på Friskis och Svettis också så nu har jag varit på mitt första pass sedan Januari.
Kommer inte att väga mig så ofta då jag blir så besviken om vågen inte gör som jag vill :P

Malin L vad kul att du kommer in här och heja heja på dig. Väg inte så ofta utan mät med måttband istället. Det är mycket roligare;)

Ja om resultaten blir så fina som dina @Petronilla förstår jag att det är kul att mäta istället :)

Jag tycker att det är så svårt att mäta för det känns som att jag behöver sy fats måttbandet så att det blir på samma ställe varje gång.

Ja om resultaten blir så fina som dina @Petronilla förstår jag att det är kul att mäta istället :)

Jag tycker att det är så svårt att mäta för det känns som att jag behöver sy fats måttbandet så att det blir på samma ställe varje gång.

Använd ett riktmärke som inte är på din kropp, utan något fast riktmärke som t.ex. ett hyllplan i en bokhylla som du ställer dig framför när du mäter. Då blir det mätt på samma ställe varje gång. Det är inte lätt att mäta likadant varje gång, speciellt inte under en viktnedgång då naveln flyttar sig, födelsemärken åker åt alla möjliga håll och midjan sjunker ner.

Tjihooo, nu verkar min energi vara tillbaka. Min mage (IBS) har skött sig i flera dagar... Uscha så mkt magtjorv kan påverka.

Idag ska jag träna för första ggn :)

Väger 72,4 kg (170 cm)
Hittar inget jädra måttband :/

Kost: 6 "små mål" om dagen, det som är snällt mot magen (rim!)

Tips om ni har tjorvig mage: drick aldrig kall dryck till maten. Drick té istället (eller varmt vatten m citron?)! Vilken skillnad det kan göra :)

Viktmässigt skulle man kunna hävda att det går bra, men egentligen är det hel katastrof. Jag har gått ner 4 kg på 3 veckor. För två veckor sen tappade jag sötsuget och senaste veckan har jag tappat all lust att äta över huvud taget. Jag vet att det beror på oro och lätt depression, men jag vet inte hur jag ska ta mig ur det. Meningen är inte att jag skulle tappa vikt såhär. Just nu är jag bara så trött och ledsen att jag inte ens orkar med min häst.

Detta borde ju vara en tråd för sig. Men ni får gärna komma med lite muntra tillrop i denna tråden för jag tror att jag behöver det just nu.

men systeryster. kontakta genast vc och be om hjälp. bättre att mota olle i grind, säger hon som dippar på hösten/vintern. (och löser det med en solresa)

Använd ett riktmärke som inte är på din kropp, utan något fast riktmärke som t.ex. ett hyllplan i en bokhylla som du ställer dig framför när du mäter. Då blir det mätt på samma ställe varje gång. Det är inte lätt att mäta likadant varje gång, speciellt inte under en viktnedgång då naveln flyttar sig, födelsemärken åker åt alla möjliga håll och midjan sjunker ner.
Tack för ett bra tips!! Det där hade jag inte tänkt på alls... :o

Viktmässigt skulle man kunna hävda att det går bra, men egentligen är det hel katastrof. Jag har gått ner 4 kg på 3 veckor. För två veckor sen tappade jag sötsuget och senaste veckan har jag tappat all lust att äta över huvud taget. Jag vet att det beror på oro och lätt depression, men jag vet inte hur jag ska ta mig ur det. Meningen är inte att jag skulle tappa vikt såhär. Just nu är jag bara så trött och ledsen att jag inte ens orkar med min häst.

Detta borde ju vara en tråd för sig. Men ni får gärna komma med lite muntra tillrop i denna tråden för jag tror att jag behöver det just nu.

Me too.
Det hjälper att knarka D-vitamin har jag märkt.

Förra hösten blev jag dock sjukskriven. Och sen gravid, det gjorde underverk för humöret ;) (Kan dock inte rekommendera det efterföljande utomkvedshavandeskapet).

Nu pendlar jag något enormt men det är ändå bättre än förra året. Eftersom jag antingen är gravid (igen) eller får min efterlängtade operation :D

(Ja kanske lite drastiskt, Petronillas solresa låter vettigare).

Idag har vi en två dag igen.
Tur man har mycket att fundera på när man är på jobbet så man kan bortse från att man är hungrig.

Idag har vi en två dag igen.
Tur man har mycket att fundera på när man är på jobbet så man kan bortse från att man är hungrig.

Jag har också en tvådag idag! :) heja oss!
Och framför mig ligger 11 dagar med bra mat och träning innan jag kommer hem till Göteborg och kräftskiva igen :p

Jag är impad av er son kör 5:2, jag hade aldrig klarat det.

Det funkar faktiskt oväntat bra när jag planerar lite. Äter typ fyra små mål i form av ett ägg, en proteinshake, en soppa och en liten burk Kvarg.
Tyvärr äter jag ju som en jäkla häst de andra dagarna, så inte händer det något på vågen :p

Jag tycker också att det går över förväntan. Jag trodde att jag skulle tycka det var jobbigt att äta så lite men väljer man rätt mat så får man äta skapligt tycker jag.

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är... 2
Svar
27
· Visningar
6 096
Senast: Cocos
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 780
Senast: Hedinn
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
18 379
Senast: Brandgul
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 511
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10