Vikttråden 2014:2

jag vägde mig igår till - 0.8 kg. Mao 1,7 kg kvar till målvikt men den här sista biten är den tröga. Var i vintras blott 0.9 kg från målvikten men har sedan dess inte lyckats ta mig dit ändå (inte för att jag har försökt så hårt direkt men ändå...) utan gick istället upp nåt kg under vår/sommar...
Men nu är det nya tag, nu har jag åtminstone blivit av med det jag lagt på mig under sommaren :)

Sen olyckan med tillhörande träningsförbud förutom lite rehabträning de senaste veckorna så har jag gått upp lite i vikt, men det försvinner nog bara jag kommer igång och kan träna mer normalt för mig, så den viktuppgången bekymrar jag mig inte över :)

Återhämtningen har gått rätt bra, om än inte på alla plan men skadade nerver kan ju ta lång tid på sig att läka, om de gör det så det är bara att vänta och se som gäller nu och än har jag en hel del restriktioner angående tränandet, så jag kommer inte att nå mina uppsatta mål lagom till jul ganska säkert..

Har ätit stora mängder av allt i en vecka. Måste bryta det men vetter hur för jag är allmänt less.

Marie J. Det låter väldigt enkelt, men det sitter i huvudet. Själv blev jag väldigt hjälpt av att köra LCHF i början, då man inte är hungrig hela tiden. Nu kör jag inte riktigt lika strikt, men försöker att dra ner på kolhydraterna och framförallt ta bort allt socker och sötningsmedel.

Jag har kört efter kostdoktorns råd om hur man går ner i vikt och det funkar för mig.

1. Välj lågkolhydratkost
  2. Ät när du är hungrig
  3. Ät riktig mat
  4. Mät dina framsteg smart
  5. Tänk långsiktigt
  6. Kvinnor: Undvik frukt
  7. Män: Undvik öl
  8. Undvik sötningsmedel
  9. Se över medicinering
  10. Stressa mindre, sov mer
  11. Fyll på vitaminer och mineraler
  12. Ät mindre mejeriprodukter och nötter
  13. Träna smart

Marie J. Det låter väldigt enkelt, men det sitter i huvudet. Själv blev jag väldigt hjälpt av att köra LCHF i början, då man inte är hungrig hela tiden. Nu kör jag inte riktigt lika strikt, men försöker att dra ner på kolhydraterna och framförallt ta bort allt socker och sötningsmedel.

Jag har kört efter kostdoktorns råd om hur man går ner i vikt och det funkar för mig.

1. Välj lågkolhydratkost
  2. Ät när du är hungrig
  3. Ät riktig mat
  4. Mät dina framsteg smart
  5. Tänk långsiktigt
  6. Kvinnor: Undvik frukt
  7. Män: Undvik öl
  8. Undvik sötningsmedel
  9. Se över medicinering
  10. Stressa mindre, sov mer
  11. Fyll på vitaminer och mineraler
  12. Ät mindre mejeriprodukter och nötter
  13. Träna smart

LCHF är jag emot på alla sätt och vis. Tänker inte diskutera vidare.
Jag äter allt men inte alltid och motionerar om jag inte som nu har varit förkyld. Ganska sund grundsyn.
Däremot kan jag få doppar då jag är less och skiter i allt. Och då hjälper inte diet i världen.

LCHF är jag emot på alla sätt och vis. Tänker inte diskutera vidare.
Jag äter allt men inte alltid och motionerar om jag inte som nu har varit förkyld. Ganska sund grundsyn.
Däremot kan jag få doppar då jag är less och skiter i allt. Och då hjälper inte diet i världen.

Fast om man bara läser den listan så är den ju inte extrem.

Vatten och dropp däremot :p

Marie J absolut, jag tänker inte pracka på dig något du inte vill ha. Själv förstår jag dig till fullo,
då jag varit fet hela mitt vuxna liv. Två gånger har jag lyckats ta mig ner till 80 kg men sedan
brakar tillvaron och jag har ätit upp mig igen.

Den här gången har jag ju liksom inget val då jag fått diabetes och då är det bara att kämpa vidare.
Jag börjar tycka det är skönt att ha gått i spåret. Det är tungt att komma ut, men skönt när man är klar.

Lycka till!

Marie J absolut, jag tänker inte pracka på dig något du inte vill ha. Själv förstår jag dig till fullo,
då jag varit fet hela mitt vuxna liv. Två gånger har jag lyckats ta mig ner till 80 kg men sedan
brakar tillvaron och jag har ätit upp mig igen.

Den här gången har jag ju liksom inget val då jag fått diabetes och då är det bara att kämpa vidare.
Jag börjar tycka det är skönt att ha gått i spåret. Det är tungt att komma ut, men skönt när man är klar.

Lycka till!

Jag är inte överviktig men blir ju om jag fortsätter så här.
Tack för stöd och lycka till du också!

7/9 start
14/9 -2 kg
21/9 -0,5 kg
28/9 -1,6 kg
5/10 +0,3 kg

Totalt -3,8 kg (-0,95kg/v)

Fel håll denna v, men gick lite bananas i fredags. Helt ok ändå. Nya tag denna vecka!

Har börjat simma, målet är minst 2 morgnar/vecka. Gärna 3. Ridningen var jag på g med, men så drog hästen till med en senskada. :( Blir åtm. 20 min "gratispromenad"/dag nu då hon ska promeneras. Sen så från imorgon har vi bokat in daglig lunchpromenad på jobbet. Vi går dryga 3 km på lunchen. Gjorde det i våras, men så kom vi av oss över sommaren då vi har högsäsong, men nu hinner vi med igen.

Får tömköra shettisen mer och köra mindre. ;) (Fast för honom är det nog tvärtom som behövs.)

Får jag i mig en liter vätska idag så blir det hemgång ikväll.

Och fortsatt flyt i tre veckor.

Tur att jag köpte en stavmixer...

Igår hade jag gått ner 1.5kg sedan operationsdagen så det går ju åt rätt håll :p

Får jag i mig en liter vätska idag så blir det hemgång ikväll.

Och fortsatt flyt i tre veckor.

Tur att jag köpte en stavmixer...

Igår hade jag gått ner 1.5kg sedan operationsdagen så det går ju åt rätt håll :p

Oj, är du fortfarande kvar på sjukan! :eek: Hoppas att det är slutstrulat med maggen sen!

Hux flux ner 0,5 kg. Jag som trodde att jag hade gått upp eftersom jag ätit dåligt och inte gjort mer än två lätta träningspass sedan jag sprang Berlin maraton förra helgen.

Har fortfarande inte vågat väga mig. Men sprang tre varv på terrängslingan i går. Slingan är på 2,5 kilometer och har fyra ganska mastiga backar, så jag är ganska nöjd.

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är... 2
Svar
27
· Visningar
6 098
Senast: Cocos
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 782
Senast: Hedinn
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
18 384
Senast: Brandgul
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 513
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Om samvete vs effektivitet
  • Inredningstråden nr3

Hund, Katt, Andra Djur