@TygerTyger. Bara för att se mer helhet. Det kan variera så mycket från vecka till vecka.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nästan pepp och redo att sätta igång!
Hur har ni tänkt runt val av vägningsfrekvens och -dag? En gång i månaden, en gång i veckan, varje dag? Ni kanske kollar oftare men bara skriver upp resultatet vid bestämda tidpunkter? Om ni kör en gång i månaden eller en gång i veckan, vad är det som har gjort att ni har valt just det datumet eller den veckodagen? Alla tankar och infallsvinklar är välkomna.![]()
Nästan pepp och redo att sätta igång!
Hur har ni tänkt runt val av vägningsfrekvens och -dag? En gång i månaden, en gång i veckan, varje dag? Ni kanske kollar oftare men bara skriver upp resultatet vid bestämda tidpunkter? Om ni kör en gång i månaden eller en gång i veckan, vad är det som har gjort att ni har valt just det datumet eller den veckodagen? Alla tankar och infallsvinklar är välkomna.![]()
Nu har det blivit lite si och så men jag har haft torsdag morgon som vägdag.
Eftersom jag äter mer liberalt över helger så får kroppen några dagar på sig "rätta till" ev vätskeöverskott som kan uppstå och vikten blir mer rättvisande.
(Idag försov jag mig så då får jag ta vägdagen i morgon istället)
Ibland när testar saker kan jag väga mig varje dag ett kortare tag, för att se kortsikta förändringar, men det viktigaste är ändå trenden på viktkurvan över en längre tid (matar in i Lifesum)
Jag väger mig varje dag.
Jag tycker nämligen det är gräsligt roligt att se variationerna och sen för jag matdagbok, så småningom kanske det framträder ett mönster.
Huvudsaken är att trenden är nedåt även om det går upp ibland när man väger dagligen. Idag visar t ex vågen ett kilo mer än igår. Ett rejält toabesök skulle lösa det
Jag kommer ju vägas hos sjukvården i minst ett år till och där är det typ var tredje månad.
Matdagbok som kollas och kopplas till varje dag-vägning låter jätteintressant! Det hade jag gärna också kört med om jag hade haft energi till det.Måste vara extra spännande när det händer så mycket som det gör för dig.
![]()
Du klarar väl att dricka såpass mycket nu att du har vätskat upp dig, kan man tänka. Måste vara en kick att ha kommit ner under 90, dock! Och räknat från början av viktnedgången måste det kännas en hel del skillnad när du rör på dig?
Nope, ingen skillnad. Man hade väl kanske önskat det.
Jag hoppas dock att jag kommer märka skillnad när jag kliver i uniformen nästa lördag.
Jag väger mig nästan aldrig och det pga att jag inte hittar min våg efter flytten. Kanske bra detMen jag har mätt mig istället. Ska försöka komma ihåg att skriva upp det bara.
Hittar jag vågen så försöker jag att väga mig en gång i veckan för att ha lite koll![]()
Skitdag gjort bort mig på jobbet och mår så dåligt över det. Är bara sugen på att äta för att döva ångesten. Men jag tror jag byter om och tränar istället när jag hämtat barnen.
Haha precis! Risken är dock stor att det försvinner för just nu har sonen snott det och leker med detHaha! Så länge måttbandet inte försvinner så verkar det som ett bra alternativ.![]()