Vikttråden 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2014

Tack för tipset :) tror jag ska ta ett glas vatten med en gång. En timme drygt tills matdags....

Jag är också sugen på något! Märker nu att det inte blir bättre av att jag bestämt mig för att låta hästen vila idag.

Annars har jag hållt mig bra idag. Gått 5km och ätit bra blev typ samma meny som igår. Men just nu kämpar jag mot mitt choklad sug!

Åh choklad, låter gott :D Vad duktig du är som promenerar.

Jag har inte heller ridit idag ,har egentligen inte gjort något alls i motionsväg... har städat, dammsugat och torkat golvet så har väl gjort av med någon kalori i alla fall.

Jag är ju mammaledig så mycket tid hemma, men det blir sällan promenader eftersom de äldre barnen inte vill följa med och jag vill inte lämna dem hemma. Så den enda motionen jag får nu är ridning ca 4 timmar i veckan.

Hade en motionscykel tidigare men den blev jag så trött på så den gav jag bort.

Jag tycker det går jätte bra nu,är inte sugen på konstiga,söta saker.
Men jag har dålig fantasi på matval,är jätte kräsen så jag har min invanda mat på vad jag äter.och jag har ju gkort framsteg och köp och ätit fågelfrö bröd :yuck:
Just nu känns det som jag äter väldigt mycket kyckling o sallad,vad kan man göra för kyckling rätter?

Nämen vad är det för spännande diet? Grattis till en bra rivstart i alla fall :)

En finsk nät-diet (tur att man är sgs tvåspråkig). Man får stöd och råd och tips samt mat"direktiv" och träningsprogram. Man äter 5 gånger/dag och mycket proteiner! ...och massor med vatten!

Igår mådde jag inte så bra, men idag är det ok - förutom att jag svettades på fm och nu luktar kisset apa :wtf: Snart börjar förbränningen :D

kl

Mycket bra matdag idag trots lunch ute, jag valde en jättegod kycklingsallad med vatten att dricka till och blev inte sugen på efterrätt trots att några andra i sällskapet åt cheesecake/chokladkaka. Ingen regelrätt motion, men jag har knatat runt på stan ett par timmar så inaktiv har jag i vart fall inte varit. Imorgon är det "officiell" vägdag, förhoppningsvis blir resultatet lika bra som dagens tjuvvägning hintade...

Jag tycker det går jätte bra nu,är inte sugen på konstiga,söta saker.
Men jag har dålig fantasi på matval,är jätte kräsen så jag har min invanda mat på vad jag äter.och jag har ju gkort framsteg och köp och ätit fågelfrö bröd :yuck:
Just nu känns det som jag äter väldigt mycket kyckling o sallad,vad kan man göra för kyckling rätter?

Gå in och kolla Må Bra's receptbank. Finns hur mycket recept som helst och dessutom är de kaloriberäknade :-)

/Lizzie

Och jag tog ändå popcorn på bion :o Förvisso tyder alla uppgifter jag googlade fram att jag ändå inte spräckte kaloribudgeten (med tanke på att jag inte hann äta middag), men såvärst nyttigt är det kanske inte.
Nåja, det var gott iallafall :)

Men ibland får man faktiskt äta godsaker och när man går på bio är ett sådant tillfälle!

Här tvingade jag sambon att äta glass så att den ska ta slut någon gång, själv knaprade jag i mig ett knäckebröd med keso och en skiva skinka på :)

Precis! Att utesluta grejer är verkligen inte min grej, det är mat för gott för, tycker jag.
Dock nekade jag faktiskt när kassörskan ville uppgradera våra snacks till stor istället för mellan för att få en billigare "meny". Nån måtta får det vara :p (och jag vet om att jag inte har något stopp, så hade vi köpt stor popcorn hade den också varit slut när filmen var det... :crazy: )

Åh,tack!! Den sidan hade jag missat.

Varsegod :D

Ska man kämpa mot övervikten, kan man åtminstone få äta god mat :d. Äter man "rätt" saker så håller man sig mätt länge utan att för den skull få i sig för lite mat.

Det är nämligen det felen som många gör... äter för lite... och så börjar man motionera som en galning... Och så blir det tvärstopp för kroppen orkar inte...

/Lizzie

Problemet är väl att god mat för mig är potatis med gräddsås,pasta med någon mumsig sås,pomes o bea :d
Och limpmackor (krigar ff mot fågelfrö brödet :yuck: )

Må bra sidan skippades snabbt,jag äter inte:
Sura eller mögliga mjölkprodukter (dricker inte mjölk heller)
äter inte "kattmat" (=fisk)
Grönsaker jag inte kan uttala namnet på eller vet hur dom ser ut,och resten av dom äter jag kanske 5 olika av.

Detta gör det svårt med recept eller att förnya sig :o

Problemet är väl att god mat för mig är potatis med gräddsås,pasta med någon mumsig sås,pomes o bea :d

Må bra sidan skippades snabbt,jag äter inte:
Sura eller mögliga mjölkprodukter (dricker inte mjölk heller)
äter inte "kattmat" (=fisk)
Grönsaker jag inte kan uttala namnet på eller vet hur dom ser ut,och resten av dom äter jag kanske 5 olika av.

Detta gör det svårt med recept eller att förnya sig :o

Så käkade jag också tidigare. För min del handlade det faktiskt om att ställa om smaklökarna. Men körde måbra-mat stenhårt under 1 år för några år sedan. Lyckades gå ner 25 kg (som jag gått upp eftersom jag älskar godis och kaffebröd) men har lagat och ätit mat som jag aldrig våga prova annars. Som jag till min förvåning lärt mig gilla jättemycket. Nu är det nya tag igen och efter 4 dagar på GI-mat mår jag toppen :D

/Lizzie

:banana::banana::banana: Jaaaaaaaaaa,det fukar.
Har duckat långpromenaden hela dagen pga regn,men för en stund sen gav jag upp och tog på mig stövlar,regnbyxor och jacka,en jacka som jag inte behövde dra in magen innan jag drog upp dragkedjan och som inte satt som ett korvskin.:D

kl

"Officiell" invägning idag då! -1 kg sedan förra onsdagen, men igår var det faktiskt (;)) -1,3 kg, men då hade jag tagit lång sovmorgon :angel: Haha. Men jag är nöjd, har ju satt första delmålet målet väldigt lågt: -2 kg till 1/3 så det ska jag väl klara nu hoppas jag :D

1/1: 67,7
8/1: 66,7 (-1,0)

Ät den mat du vill, men lär dig att kontrollera portionsstorleken.

När jag skulle gå ner i vikt bestämde jag mig för att få den dagliga utelunchen med kollegorna att funka trots att det oftast handlade om kinamat, pizzabuffé eller husmanskost där jag hade noll och ingen kontroll över vad maten innehöll.

Jag var väldigt noga med hur mycket mat jag tog och letade mer efter känslan "Nu är jag nöjd" än "Nu är jag proooppmäääätt".

Jag kan inte påstå att jag har lärt mig att äta så himla mycket nya saker sedan innan jag var överviktig. Skulle vara broccoli och bönor, men det tas nog ut av att jag också lärt mig att gilla aioli. :D

Så lista ut hur det kan funka med det du har, det finns oftast ingen anledning att ställa hela livet på ända för att få vågen att ticka neråt.

Så lista ut hur det kan funka med det du har, det finns oftast ingen anledning att ställa hela livet på ända för att få vågen att ticka neråt.

Håller verkligen med. Man ska ju får det att funka även efter viktnedgången, så det gäller att hitta den metoden som passar för en - hela livet.

/Lizzie

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka