Vikttråden 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2014

Kl

Första invägningen idag. Trots att jag fuskade av bara helskotta söndag & måndag så var det positivt på vågen.

1/1 - 86.6 kg
8/1 - 85.7 k

Så det är 0.9 kg bort första veckan, känns så himla bra. Jag och unghästen promenerar vidare. Tänk om jag inte fuskat och svullat i choklad. Då kanske det hade varit ett ännu bättre resultat!

Nu känner jag mig ännu mer pepp inför nästa vecka då det känns som att det är möjligt att fortsätta tappa vikt.

kl

Jag var ju så hungrig och sugen hela dagen igår, trots att jag åt med jämna mellanrum och lagom mycket tyckte jag. Men jag stod emot och drack vatten istället för att sätta i mig alltför många knäckebröd o äpplen.

Ok, på kvällen blev det 4 st Wasa sport med keso på men det är i alla fall nyttigt.

Ställde mig på vågen och minsann har jag gått ner 3 kg sen den 1/1. Måste ju vara en del vatten också men jag är glad i alla fall :D

Grattis till dig med dobbis, så härligt att det funkar!

Grymt Zass! :)
Jag vägde mig idag igen, på morgonen och utan kläder. Då stod det 62,5 istället för 64,5 så nu känns det lite bättre :p

Haha där ser du, så illa var det inte ;) På morgonen, efter toabesök men innan frukost och utan kläder kör jag alltid på! :D

+ Norna, grattis, bra jobbat!

Fraggeltess, ett så bra tips du kom med.

Man ska ju helst hålla den nya vikten sen... och det är svårt men lär man sig äta lagom mängd av mat man faktiskt tycker om så borde det bli lättare.

För några år sedan bantade jag med godismetoden och jag gick ner i vikt genom att bara äta godis. Jag blev sen gravid och började äta normalt igen och gick då upp.
Men nu som förälder så vill jag verkligen inte gå ner i vikt genom en så konstig metod, snacka om dålig förebild för barnen. Så därför försöker jag äta bra istället...

+ sleepan och zassoo!

Grymma ni är! Det är ju en kanonstart!

Vågar knappt ställa mig på vågen efter er ;) nu ska jag dock inte väga mig förrän på fredag och mäta mig på torsdag.

Haha, jag brukar också väga mig på det viset, men igår hade jag ju inte stått på en våg på nästan 3 veckor så jag var tvungen trots att det var fel tid :p

Oxo: tyvärr ingen kanonstart för mig, bara felvägning :p

Tack så mycket. Jag är förvånad och vågade knappt heller ställa mig på vågen, det går säkert bra för dig också :)

Tack! Klart du vågar, man ska bara jämföra sig med sig själv :)

Sleepan, då tycker jag vi stryker felvägningen så har du 62,5 som startvikt istället ;)

Japp, det har jag! :)
Och seriös igångsättning på måndag.
Händer alldeles för mycket denna veckan för att jag ska kunna, hinna och orka tänka på kost och träning :p

Man ska ju helst hålla den nya vikten sen... och det är svårt men lär man sig äta lagom mängd av mat man faktiskt tycker om så borde det bli lättare.

Jag gick ner runt 7 kilo under hösten 2012, och har sedan hållit vikten. Det bästa sättet att hålla vikten, som jag ser det, är att ta tag i den genast om den börjar gå uppåt. Innan man har gått upp mer än två kilo.

Jag väger mig en gång i veckan, och om jag då väger över min nya maxvikt, så håller jag igen under veckan, enligt samma metoder som då jag gick ner i vikt. (Mycket grönsaker, minimalt med sötsaker, ost, godis, vin, måttligt med ris, pasta och bröd.)

Om vikten är ok vid vägningen, tänker jag inte mer på det, utan äter som det passar mig. Dock väl vetande att frosseri kommer att straffa sig veckan därpå.

Jag äter vanlig mat, äter allt som jag alltid har gillat, och jag äter allt möjligt onyttigt då det serveras vid de årliga högtiderna och liknande tillfällen, till exempel jul. Och jag har så klart ett par kilo att göra mig av med nu efter julen. Vilket jag påbörjade igår.

Ja det måste vara det bästa, absolut. Ska försöka göra så.

Jag har sprungit omvägar om vågen (men var gravid så hade ändå inte kunnat banta) men nu ska jag försöka använda den med måtta.

Vad duktiga alla är! Känner mig kass med mina -0,4 kg. Men jag hoppas att det kommer för mig med. Har hittat lite nya recept på sidan som det tipsades om som jag tänker testa :)

KL
Igår firade jag och sambon 5 år så vi var ute och firade och åt på restaurang. Självklart blev jag totalt PROPPMÄTT, trots att jag varken åt upp varmrätten eller efterrätten. Hade ätit duktigt innan igår i alla fall och både ridit och tränat lite hemma så förhoppningsvis så blev det inte alltför mycket plus på kalorikontot... Nya tag idag och jag ska precis ge mig ut på en långpromenad tänkte jag. Sen är det stallet och rida med en kompis ikväll :)

*Kl*

Här är motivationen på topp, inget sötsug än. Jag vägde mig i torsdags och började min "diet" i måndags. Batterierna tog slut i vågen efter skräckvägningen och det tar jag som ett tecken på att jag inte bör väga mig så ofta. Så nu ska jag vänta så länge som möjligt med att sätta i nya. Mitt första mål är -3kg i januari och det borde jag klara lätt om jag håller mig till min plan. :)
Jag äter kromtabletter för första gången och det ska bli intressant att se om dom funkar. Har ju inte haft nåt sug än så jag hoppas att dom hjälper och att jag kommer att känna lika i helgen.

Nej nej, stopp och belägg, -0,4 är ju jättebra! Alla minus är positivt ;) Man ska inte jämföra sig med andra. Jag t.ex. har redan hållt på med detta i ungefär ett år och har således lärt mig ganska så bra hur min kropp fungerar. Sen så är viktminskning ingen rak linje, ibland går det ner lite, ibland ner mycket, ibland står det still och ibland går det till och med upp. Men huvudsaken är att den totala förändringen är rätt :D

kl

Jag skulle ju börja använda ShapeUp igen, men det har jag fortfarande inte gjort. Kommer i bästa fall bli på lördag, då helvetet är över=hemtentan inlämnad.

Har haft sjuk träningsvärk pga av ett fåtal nya övningar från sjukgymnasten, men någon direkt träning utöver det har jag inte utfört. Men om jag ska se det från den ljusa sidan så har jag i all fall inte gått upp nåt och igår var första dagen på månader jag inte åt något godis alls! Åt Yoggi/kvarg med vindruvor och musli till frukost, rotfruktsgratäng och torskfilé till lunch och thaigryta med kyckling och ris till middag. Väljer att bortse från nästan ett halvt paket Digestivekex mellan målltiderna;) Utöver det var kosten mycket bra i mina ögon i alla fall.

Du har rätt. Man ska väl inte stirra sig blind på siffran heller. Bara grejen att försöka äta bättre och röra sig mer är väl positivt i slutänden, och borde bidra till några kilo mindre i alla fall.

Idag blev det i alla fall en promenad i hyfsat tempo på ca 7,5 km. Åt två ägg till frukost och är förvånad över hur mycket det mättar ändå. :)

*Kl*

Jag har varit förkyld i flera veckor nu, varav senaste veckan riktigt rejält så vill inte göra så stora förändringar då. Men har börjat försöka ändra tankesättet lite, har tex inte "unnat" mig skräp bara för att jag är sjuk. Däremot har jag ibland valt mackor istället för att inte äta något alls då mat inte alls känts lockande.

Snart kommer min vardag att se lite annorlunda ut då jag kommer gå från att studera på distans (dvs vara mycket hemma) till att ha praktik på annan ort och veckopendla. Hoppas att jag kan nyttja det till att vända mina matvanor en del, mer "bra" mat på regelbundna tider och mindre småätande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka