Vikttråden 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2014

Min gubbe hade fått röda utslag på hela kroppen om han läst det;)!
Han älskar pippimat.
Han har t o m komponerat ihop en egen pippimatsblandning som han har i sin yoggi på frukosten.

Efter 4 dagar på GI-mat kan jag bara konstatera att jag verkligen mår TOPPEN :D

Piggare än på länge trots mörkret och leran. Har tappat 3.2 kg i vikt (sedan i lördag) och jag är INGE sugen på godis, kaffebröd o dylikt. Det är inte klokt att man kan äta så mycket god mat och ändå gå ner i vikt....

Dagens meny har varit:
Frukost: Omelett med markrill i tomatsås
Lunch: Tonfiskröra och sallad
mellanmål: 2 dl naturell yoghurt Eko, 3 %
Middag: Kycklingfilé med kalltomats, quinoa med grönsaker.

Har stillasittande arbete och förutom dagens stallsysslor blev det en rask promis med vovven om 30 min. Jag hann inte med längre promis. Totalt har jag gått 12000 steg idag.

Kan konstatera att nu när klockan är nästan 23 (läggdags!) och inte ätit något sedan kl 18 - är jag faktiskt inte hungrig :).

/Lizzie

Hej!

Är en gammal bukefantast som har hittat tillbaka (dock med anonymt nick) för att följa vikttråden 2014!
Hoppas på mycket inspiration, pepp och dela erfarenheter med er! :bump:

Min historia; Efter problem med diverse värk i kroppen har vågen nu seglat upp till 107kg(!!) :nailbiting::crazy: Målet är 65kg på mina 173cm. Hoppas på att nå detta inom ett år. 42kg ska bort!!

I måndags började min resa till ett hälsosammare 2014!
Måndagen började med en veckoplanering för mat och träning. Jag satsar på att räkna kalorier och se till att jag rör på mig varje dag!

Heja oss! Nu kör vi så det ryker!!

*Kl*

Jag har varit förkyld i flera veckor nu, varav senaste veckan riktigt rejält så vill inte göra så stora förändringar då. Men har börjat försöka ändra tankesättet lite, har tex inte "unnat" mig skräp bara för att jag är sjuk. Däremot har jag ibland valt mackor istället för att inte äta något alls då mat inte alls känts lockande.

Snart kommer min vardag att se lite annorlunda ut då jag kommer gå från att studera på distans (dvs vara mycket hemma) till att ha praktik på annan ort och veckopendla. Hoppas att jag kan nyttja det till att vända mina matvanor en del, mer "bra" mat på regelbundna tider och mindre småätande.

Klart du kan ändra dina matvanor (redan nu t.o.m.)! Det är bara att bestmma sig och sedan följa det. Att bara "se hur det går" brukar inte ge resultat!

Följ tråden dagligen. Här får man tips och sporrning!

Heja heja! :banana:

Jamen JÄTTEbra! Grattis! Det ultimata är ju att glömma bort att man mätt sig så överraskningen och glädjen blir typ dubbelt så stor sedan då man mäter sig igen.
Strålande resultat!!:)

Tycker att det här citatet av en "livscoach" passar bra in här som peppning:

"Hur vill Du att din vardag ska se ut, vad ska den innehålla och hur skapar du plats för det som är viktigt för
dig? Ju tydligare din vision är och ju mer du fokuserar på den, desto troligare är det att den förverkligas. Och ha roligt på vägen, genom glädje får du direkt kontakt med din kreativa kraft.
Vad kan Du börja med redan idag?

Välj bort ord som:
* Borde
* Måste
* Får inte
* Kan inte

Ersätt dem med:
* Jag vill
* Jag vill inte
* Jag väljer att
* Jag väljer att inte"

Bra tips om hur man ska tänka!

Frukost intagen som blev 3 Wasa sport med keso = 222 kcal.

Till middag funderar jag på om jag ska unna mig några pannkakor... kanske inte det nyttigaste men barnen (och jag) älskar det. Jag läste någonstans att det bara var 87 kcal i en pannkaka, tycker det låter lite?

Får räkna på det.

räknade lite och jag får det till ca 200 kcal per pannkaka.... låter lite mer realistiskt.

Senast ändrad:

*kl

Vågen har inga batterier så jag har inte vägt mig än. Har bra och dåliga dagar varvat, bättre när jag är pigg och sämre när jag är trött.

Vikt i går morse: 70,2 ! Minus 1,8 och tre hekto från första delmålet!

Frukost: fiberhavregrynsgröt med frysta bär och mjölk. 230 kcal och jag är mätt nästan till lunch.

Härligt!

Jag funderar på om jag ska börja äta gröt till frukost igen som jag gjorde för ett tag sedan men just nu är mina lingonkusar så goda!
Så dom blev det till frukost idag också med makrill i tomatsås och kaffe till. Blev sen frukost och vi åt inte förrän vid 10. Nu har jag varit ute och gått 6,5 km så nu börjar jag bli hungrig igen. Ska bara komma på nåt att äta till lunch. Men innan det är bestämt har jag nog hunnit bälja i mig en kanna vatten! Ska försöka hinna rida idag också.
Upptäckte i morse att vågen verkar ha slut på batteri eller så flimrade den och visade error för att jag var för tung :p Men det blir till att mäta i morgon istället så får jag väl väga mig varannan vecka eller en gång i månaden så slipper jag bli fixerad av det.

Men det blir till att mäta i morgon istället så får jag väl väga mig varannan vecka eller en gång i månaden så slipper jag bli fixerad av det.

Så tänker jag också, jag kommer bli besatt av kg om jag ska väga mig hela tiden, så jag har satt en påminnelse att mäta och väga 1gång/vecka. :)

Ni som promenerar? Någon som fått/har problem med blåsor under fötterna? Jag har fått det på båda fötterna precis nedanför stortårna. Ajaj.. :(

Kämpade på med en promenad på 4km i morse iallafall, men det var inte direkt skönt. Jag tycker jag har rejäla skor med bra sula.

kl

Min våg visade 1,5 kg mindre idag än i måndags :banana: Fortfarande mest vätska, men dock! :D

Tycker att det här citatet av en "livscoach" passar bra in här som peppning:

"Hur vill Du att din vardag ska se ut, vad ska den innehålla och hur skapar du plats för det som är viktigt för
dig? Ju tydligare din vision är och ju mer du fokuserar på den, desto troligare är det att den förverkligas. Och ha roligt på vägen, genom glädje får du direkt kontakt med din kreativa kraft.
Vad kan Du börja med redan idag?

Välj bort ord som:
* Borde
* Måste
* Får inte
* Kan inte

Ersätt dem med:
* Jag vill
* Jag vill inte
* Jag väljer att
* Jag väljer att inte"

Åh precis detta behövde jag!!!

Jag vårdar mina fötter ömt! Har du Walkingskor? Kanske är det dags för ett fotvårdsbesök annars?! När jag började förra året att promenera fick jag lite småbekymmer med skav och liknande och gick på fotvårdsbesök som fixade till fossingarna. Nu använder jag Babyfoots tror jag det heter finns på hälsokost/apotek. Man har en påse på varje fot och sitter i två timmar med dessa på. Fötterna blir som bebisfötter och peelar av en hel del av sig självt efter några dagar.

Ja fast det får vara värt dom 182 kcal det blir på morgonen ;) fast klart att det är lite skillnad mot fiberhavregrynsgröten med sina 65 kcal. Så det bästa för mig hade ju varit att byta ut dom men jag ska börja göra det varannan dag nu tänkte jag!

Bra skor är a och o. När jag har skor som inte passar märker jag det direkt och får skoskav och blåsor. Så det är nog så att dina skor inte passar dig.
Sen måste jag fila och smörja fötterna regelbundet för att dom ska må bra när jag går mycket :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka