Sv: Vikttråden 2014
KL
jag började köra en Eat Clean utmaning via mitt Crossfit gym 27/1. Stenålderskost och utan mejeriprodukter och utan frukt och nötter fram till 1/3.
Man har en ätardag i veckan.
Samtidigt tränar jag 3-5 dagar i veckan, hårda CrossFit-pass.
Min högsta uppmätta vikt i januari var 62,7. Innan jag startade dieten så hade jag lyckats gå ner till ca 60,5.
Mina mått 27/1
Runt höft/kärlekshandag: 90
Runt mage vid navel: 82
I midjan, smalaste stället: 70
Vägde in mig på 58,0 torsdagen 5/2.
Efter 3 dagars fusk i Sälen med jobbet med en del alkohol och god mat (ville unna mig det på semestern) så gick jag upp lite grann, men det var det värt. Jag bestämde mig att förlänga dieten en extra vecka istället.
Vikt och mått 18/2 efter 3 veckor:
Höft: 85 cm , minus 5
Mage vid navel: 76 cm, minus 6 cm
I midjan: 67 cm, minus 3 cm.
Vågen visar 59,1.
Träningen går framåt och jag går nog upp lite i muskelmassa samtidigt. För 4 veckor sen klarade jag inte mer än 17,5 kg i frivändningar (Power Clean) på gymmet (även pga sämre teknik såklart).
Nu frivänder jag 35 kg och närmar mig 40

Så nöjd över träningsresultaten!
Så i detta fall är måtten på måttbandet viktigare känns det som nu...
Det svåraste tycker jag är när man går ut och äter med kunder på jobbet, blir bjuden hem på fika hos en kompis eller kanske ska hänga med vänner en fredagkväll och äta tillsammans.
Det gäller att hitta på lösningar och olika alternativ för att få dieten att funka 6 dagar i veckan. Det tycker jag är svårast... Sen kan min viljestyrka svika mig ibland.