Vikttråden 2015

Du vet väl inte hur mycket jag jobbar för det eller? Det är ju inte direkt så att jag skriver här precis varje dag eller äter det du rabblat upp varje dag heller. Jag räknar mina kilokalorier, och anser jag att jag då kan äta 1 dammsugare en dag när jag har sådär 8-900 kcal kvar på kvällen, ja men då får jag väl göra det, eller? Det är väl ett val varje person gör, hur dom vill hantera sin viktnedgång. Ja jag har också ätit en näve chips en lördag kväll, vilket innebär typ 5-6 chips. Är inte det något att vara stolt över, att det bara blev denna näve chips och inte en halv påse som det hade kunnat bli om det var för enbart 4 veckor sedan? Alla är olika och hanterar saker på olika sätt. Jag tycker jag gör ett bra jobb. Ibland funkar det inte att vara perfekt 24/7 365 dagar om året, speciellt inte när man (jag) inte har haft motivationen att försöka tillräckligt tidigare.

Att jag nu hittat nått som jag känner fungerar, och att jag känner mig motiverad, är inte det nått att sträva efter? Visst hade jag kunnat dricka 5 shakes om dagen i 3 veckor och förhoppningsvis tappat kg men inte ändrat mina matvanor, men det håller inte i längden, har provat det till och från och det funkar inte. Då slutar det med att man äter precis som vanligt efter dom veckorna, och sen har man gått upp allt igen. Att börja tracka maten, inse vad allt är och göra andra val, det är det som kommer fungera i längden för mig. För det är mina matvanor jag behöver ändra på. Senaste året har det inte gått en helg utan chips/dipp/godis/choklad/osv, iland flera gånger på en vecka. Att jag nu i tre helger inte har ätit NÅGOT sånt förutom den näven chips, tycker jag är jävligt starkt gjort! Att jag gör ett val att äta popcorn när jag går på bio, det är just ett val.
Och jag frågade då efter alternativ, då jag kommer gå på bio många gånger tätt inpå nu, hade det vart 1 gång varannan månad som jag kanske vanligen går på bio, då hade jag kanske inte behövt ha ett alternativ utan då tagit en liten popcorn istället. Jag vill alltså ha hjälp att hitta ett vettigare alternativ. Inte en jäkla moralpredikan att jag bantar på "fel" sätt... Hade det "råkat hända" hade jag knappast varit med i den här tråden.

Då har du ju en strategi, kcal-begränsning ;)

@lil-sis ja exakt, men det kanske inte räcker? ;) (undra varför jag blev påhoppad sådär, vi är ju betydligt fler som har det svajigt till och från, och som dessutom hänger i testagramtråden med :sneaky: )

@lil-sis ja exakt, men det kanske inte räcker? ;) (undra varför jag blev påhoppad sådär, vi är ju betydligt fler som har det svajigt till och från, och som dessutom hänger i testagramtråden med :sneaky: )
Jag skrev mitt inlägg utifrån vad du har skrivit i tråden, dvs att du inte går ner i vikt och att du äter onyttigheter rätt ofta. Du kanske har gjort en jätteförändring mot för hur det varit innan, det vet jag inget om. Jag var nog lite väl rak och för lite "inlindande" i mitt inlägg och jag ser att det inte togs väl emot. Det var i alla fall inget illa menat. Jag vet hur svårt det kan vara att stå emot suget, men jag vet också hur viktigt det är att faktiskt göra det.

och ja det är fler som hänger både här och i testagramtråden, men jag har inte sett någon av de andra beklaga sig över att de inte går ner i vikt.

och ja det är fler som hänger både här och i testagramtråden, men jag har inte sett någon av de andra beklaga sig över att de inte går ner i vikt.
Och jag tycker att jag inte har beklagat mig utan bara konstaterat att vikten stod stilla och att det kändes surt. Inte direkt så att jag ifrågasatte varför den inte rörde på sig. Men skit samma.

Frukosten idag blev en juice på sötpotatis, apelsin, morot, äpple och citron, inte super men godare än juicerna med rödbetor i, som det tyvärr kommer bli till lunch då jag behöver äta upp dom jag har innan dom blir dåliga :wtf: Jag är ju otålig, så jag mätte mig idag (jäkla app som en gång i veckan säger "nu är det dags att uppdatera dina mått/vikt" :p ) och trots vikten har stått still på 87, så har midjan minskat 2,5 cm, armen 1 cm och magen 2 cm under dessa 2,5 vecka :banana: Känns härligt att se det i siffror när man inte ser det på vågen :)
Har träningsvärk som sjutton efter ridlektion på 1,5 timme i torsdags, men ska ta och göra lite övningar och kanske nån träningsvideo nu hade jag tänk.

Är det någon annan som tränar framför tv:n/datorn och har något bra att tipsa om? Jag brukar titta på en Tiffany Rothe på youtube, hon kör mycket fokus på midja, mage och rumpa, och jag gillar hennes "pass". Men hade gärna haft något mer att variera med :) Gärna där man mer eller mindre använder sin egen kropp till olika rörelser/dans.

anser jag att jag då kan äta 1 dammsugare en dag när jag har sådär 8-900 kcal kvar på kvällen, ja men då får jag väl göra det, eller?

Javisst får du det, men det är avsevärt onyttigare att äta en sån än att äta samma mängd kcal av något näringsmässigt sett betydligt nyttigare alternativ som inte innehåller socker och annat "elände" än bakverk av något slag.

Inte bara till dig, men det är hyfsat vanligt i de här trådarna att många resonerar att "har jag si och så mycket kcal kvar eller har tränar bort si och så många kcal så kan man stoppa i sig diverse slisk" utan att det får följder för det tänket är fel och det är enligt min åsikt ffa såna tankar som medvetet måste jobbas bort för att få en varaktig förändring i vardagen med kosten.

jag håller med dig @Gnist. Det jag skrev innan var inte för att trycka ner någon för att de inte kan stå emot utan för att jag själv varit där och vet att det inte funkar, och speciellt inte om man ser sig som ett offer för sitt sötsug. Den bästa metoden för att slippa sötsug är att äta bra mat, i lagom mängd så att man blir mätt. Det går till och med att gå ner i vikt samtidigt (som jag gör nu). Jag önskar verkligen att jag hade haft självdisciplin nog att göra den här förändringen tidigare, och om jag skulle trilla dit igen hoppas jag att någon säger åt mig att skärpa mig.

/hvala som nyss tog EN Remi-kaka till kaffet - det första jag åt av testagramlådan - och var nöjd så

Igår var ingen bra matdag, en halv sallad plus en halv lasagne och ett litet rismål åt jag. Sedan blev det ett par öl på kvällen.
Idag har jag än så länge ätit två toast, ska iväg på middag så lär återkomma!

Hoppar in en kortis i tråden. Har ni tips på någon bra app när man vill gå ner i vikt? Har precis beställt en smartphone (efter att ha tjurat en evighet med min gamla knapptelefon) och tänkte att jag skulle fixa någon bra app till den.

Gärna någon som inkludera träning med. Eller om det finns en bra för träning och en bra för kost så funkar det ju också. Gör inget om det kostar så länge det är bra.

Slänger in mig själv i den här tråden.
Har stått still länge nu, men det är tänkt att jag ska börja på Tabata imorgon,
dessvärre är jag ruskigt förkyld :(
Gjorde en kroppsscanning förra veckan, stor andel fett men även stor andel muskler..
Bara snuvan är väck så ska jag sätta igång på allvar..snart är det sommar igen O_o

Hoppar in en kortis i tråden. Har ni tips på någon bra app när man vill gå ner i vikt? Har precis beställt en smartphone (efter att ha tjurat en evighet med min gamla knapptelefon) och tänkte att jag skulle fixa någon bra app till den.

Gärna någon som inkludera träning med. Eller om det finns en bra för träning och en bra för kost så funkar det ju också. Gör inget om det kostar så länge det är bra.

LifeSum :)

*kl

Mina sittben är tämligen kinkiga numer. Har en luftstoppad Hubertus som ligger ok på båda ponnyerna men det känns som att sitta på en träplanka :-/

@lil-sis jag hade en Stübben som var likadan, köpte en fårskinnsrumpvärmare som jag red i året om. Rekommenderar det verkligen! Annars prova rida med cykelbyxor?

@MarieJ gå en rask promenad och rensa tankarna? Ångest är väl också en av de få saker som är ok att skjuta upp till en annan dag. Kan du göra något åt det som ger dig ångest? Om nej, tänk inte på det fören du har möjlighet att göra något åt det. Funkar såklart om det inte är alltför grov ångest.

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 520
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
610
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejting
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur