Du vet väl inte hur mycket jag jobbar för det eller? Det är ju inte direkt så att jag skriver här precis varje dag eller äter det du rabblat upp varje dag heller. Jag räknar mina kilokalorier, och anser jag att jag då kan äta 1 dammsugare en dag när jag har sådär 8-900 kcal kvar på kvällen, ja men då får jag väl göra det, eller? Det är väl ett val varje person gör, hur dom vill hantera sin viktnedgång. Ja jag har också ätit en näve chips en lördag kväll, vilket innebär typ 5-6 chips. Är inte det något att vara stolt över, att det bara blev denna näve chips och inte en halv påse som det hade kunnat bli om det var för enbart 4 veckor sedan? Alla är olika och hanterar saker på olika sätt. Jag tycker jag gör ett bra jobb. Ibland funkar det inte att vara perfekt 24/7 365 dagar om året, speciellt inte när man (jag) inte har haft motivationen att försöka tillräckligt tidigare.
Att jag nu hittat nått som jag känner fungerar, och att jag känner mig motiverad, är inte det nått att sträva efter? Visst hade jag kunnat dricka 5 shakes om dagen i 3 veckor och förhoppningsvis tappat kg men inte ändrat mina matvanor, men det håller inte i längden, har provat det till och från och det funkar inte. Då slutar det med att man äter precis som vanligt efter dom veckorna, och sen har man gått upp allt igen. Att börja tracka maten, inse vad allt är och göra andra val, det är det som kommer fungera i längden för mig. För det är mina matvanor jag behöver ändra på. Senaste året har det inte gått en helg utan chips/dipp/godis/choklad/osv, iland flera gånger på en vecka. Att jag nu i tre helger inte har ätit NÅGOT sånt förutom den näven chips, tycker jag är jävligt starkt gjort! Att jag gör ett val att äta popcorn när jag går på bio, det är just ett val.
Och jag frågade då efter alternativ, då jag kommer gå på bio många gånger tätt inpå nu, hade det vart 1 gång varannan månad som jag kanske vanligen går på bio, då hade jag kanske inte behövt ha ett alternativ utan då tagit en liten popcorn istället. Jag vill alltså ha hjälp att hitta ett vettigare alternativ. Inte en jäkla moralpredikan att jag bantar på "fel" sätt... Hade det "råkat hända" hade jag knappast varit med i den här tråden.
Då har du ju en strategi, kcal-begränsning