Vikttråden 2015

Jag har fått svar på vad som orsakar mitt magont när jag äter. Jag har ett navelbråck som påverkas när min mage blir utspänd av mat. Syns inte på utsidan annars hade det varit lättare att inse att det fanns där!

Fick rådet att träna magmuskler och så ev. Operation i framtiden.

Får fortsätta med små portioner mat men väldigt ofta!

Vad skönt ändå att få veta vad som är problemet så man vet hur man ska hantera det.

78.7 27/12
78.5 4/1
77.0 10/1
76.4 17/1
74.9 24/1
74.2 31/1

Som sagt, det är lite varannan vecka!

Men med tanke på att vågen vände upp till 75.9 i början av veckan så är jag nöjd. Kissade floder i förrgår så jag tror att jag av någon anledning band en massa vätska.

Ny första-siffra är inom räckhåll igen och den kan jag inte minnas att jag sett. Jag vägde 57 runt 18-19 och efter det har jag inte stått på en våg sen det bar iväg uppåt...

weight.png

Jag har fått svar på vad som orsakar mitt magont när jag äter. Jag har ett navelbråck som påverkas när min mage blir utspänd av mat. Syns inte på utsidan annars hade det varit lättare att inse att det fanns där!

Intressant!
Men fiffigt med något som "tvingar" dig att äta som dietisterna tycker ;)

Efter alla funderingar om vad man egentligen kan äta en fredagskväll får jag väl lämna en rapport om hur det gick också ;)

Vi höll oss till En sak till kvällsmat jag och sambon (annars blir det lätt att - lite ost till vore ju gott, kanske lite korv också, och sånnadär inlagda paprikor med... osv... :o) Så det blev grillade kamben med coleslaw. I en rimlig mängd! Blev visserligen halva dagsintaget bara där, trots ganska liten portion, men jag tänker att det är ju i alla fall mat, så då får det vara okej.

Och efterrätten sen får ni en bild på:

Så himla gott! :bump:

Allt som allt hamnade jag 107 kcal över vad jag ställt in som dagsintag i appen, men ändå inom spannet för att gå ned (vågen visade faktiskt nedåt i morse också!!), nästan 200 kcal var frukt och det som blev "för mycket" var mestadels protein, så jag känner mig så himla nöjd/duktig idag! :banana:

Känns dessutom så himla bra att se svart på vitt att jag liksom inte behöver leva på typ knäckebröd och vatten för att gå ned!

Ajajajaj! Får hoppas att det räcker med att träna magen och små portioner räcker!
Skönt med ett "rakt" svar och att de hittade felet.

@nejlica bra gjort! Både med att äta bra och en massa frukt och grattis till viktnedgång! :banana:

Själv försöker jag klura ut hur jag ska tackla lång dag + nattjobb som är rätt krävande.

Senast ändrad:

Skönt att få veta vad problemet var!

Har yogat en timme idag *känner mig duktig*

Blir nog lite mer kalorier (fast inte mycket) än jag "ska" äta idag men det är lördag och det är riktig mat och inget dåligt (men så fort jordnötter är involverat så sticker det ju iväg). Men jag var iaf duktig och inte köpte godis på hemmakväll vilket sambon gjorde (sa till honom att ta sånt jag inte äter :p ). Jag äter iof sällan godis och jag gillar i princip bara choklad så det känns inte jättesvårt att avstå men normalt sätt hade jag tagit ändå bara för han tar.

Vad skönt ändå att få veta vad som är problemet så man vet hur man ska hantera det.

Men verkligen! svårt att ställa om mig dock, sitter med magont nu för att jag åt för mycket till middag. Har dock lyckats få i mig 4 semlor den här veckan :D men i små portioner såklart. Måste bara lära mig!

Intressant!
Men fiffigt med något som "tvingar" dig att äta som dietisterna tycker ;)

Omställningen är svår för mig! Hur blev det för dig när du fick ändra hela ditt upplägg och vad äter du för att få rätt näring? Jag äter en hel del skräpmat just nu, men vill äta rätt då jag vill bygga muskler och bli hälsosam och få mer energi! Har inte något fett kvar att gå ner i vikt, då blir jag för mager.

Ajajajaj! Får hoppas att det räcker med att träna magen och små portioner räcker!
Skönt med ett "rakt" svar och att de hittade felet.

Själv försöker jag klura ut hur jag ska tackla lång dag + nattjobb som är rätt krävande.

Det blir till att ula magen med för att se hur pass svag min bukmuskulatur är och hur stort hålet är, men jag hoppas att det räcker med träning.

Hoppas att du klarade natten och dagen bra!

Skönt att få veta vad problemet var!

Faktiskt! Även om jag blev livrädd när hon sa ev operation. :eek:

Idag blev en tuff och lång dag. :meh:
Fyra knäckemackor med ost och ett restaurang besök på kvällen. Väl där åt jag förrätt med rödbetskompott och till huvudrätt svamprisotto.. inte det nyttigaste men väldans gott. Höll mig från att äta upp helt både på förrätt och huvudrätt. Tyvärr var det något där i som gjorde att min mage kapsejsade totalt. :(
Att jobba natt efter det har inte vart kul! Känner mig helt mör och slut. Får komma på en bättre approach till nästa helg, då det blir som sagt en lång dag och jobbet är rätt fysiskt.
Tidigare har jag ätit ett par nävar nötter, men eftersom det är så pass kaloririkt försöker jag i dags läget skippa det.

@Springsteen
Proteiner i första hand. Kött, kvarg osv.

Men näringsbrist har jag alldeles säkert.

Äter två mitt val kvinna per dag på läkares order (eller jag äter Baricol men samma tanke).

Första dagen i februari och dags för månadsvägning. Fick inte riktigt det resultat jag hade velat men har bara mig själv att skylla. -2,1 kg ner under januari i alla fall :)

Kör vidare under februari och sätter ett mål på -1,5 kg så får vi se hur det går.

Senast ändrad:
6/1 88 kg
13/1 86,4 kg
21/1 86,9 kg
31/1 86 kg

Det går framåt :) - 2 kg från den 6/1 till idag. och -3 cm på midja och -2 cm på mage. Även om jag själv inte ser det så är det skönt att måttbandet visar att det händer något!
Nu blir det dags för frukost, lite egen yoghurt på kvarg, mjölk och bär. Har väldigt svårt för kvarg som det är då jag tycker det är för strävt, men blir mycket bättre att späda ut den med en liten skvätt mjölk och lite bär :)

Första dagen i februari och dags för månadsvägning. Fick inte riktigt det resultat jag hade velat men har bara mig själv att skylla. -2,1 kg ner under januari i alla fall :)

Kör vidare under februari och sätter ett mål på -1,5 kg så får vi se hur det går.

Tycker 2 kg är jättebra, vad duktig du är :)

6/1 88 kg
13/1 86,4 kg
21/1 86,9 kg
31/1 86 kg

Det går framåt :) - 2 kg från den 6/1 till idag. och -3 cm på midja och -2 cm på mage. Även om jag själv inte ser det så är det skönt att måttbandet visar att det händer något!
Nu blir det dags för frukost, lite egen yoghurt på kvarg, mjölk och bär. Har väldigt svårt för kvarg som det är då jag tycker det är för strävt, men blir mycket bättre att späda ut den med en liten skvätt mjölk och lite bär :)

Lindahls sötade (inte socker) med diverse smaker tycker jag är helt okej. Naturell kvarg fastnar på tungan, speciellt den fettsnåla :p

6/1 88 kg
13/1 86,4 kg
21/1 86,9 kg
31/1 86 kg

2 kg, superbra ju :)

Bara ordet kvarg låter icke tilltalande :p men jag har inte smakat så jag ska inte uttala mig ;). Jag äter helst mild naturell yoghurt.

Lindahls sötade (inte socker) med diverse smaker tycker jag är helt okej. Naturell kvarg fastnar på tungan, speciellt den fettsnåla :p
Nä fy :p Har provat blåbär, hallon (den gick iof okej), Lime och passionsfrukt, vanilj och jordgubb men nä det bara växte i munnen :p

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 520
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
154
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
609
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka