Vikttråden 2015

Ja! Då är det bara att ta tag i livet igen och försöka komma tillbaka till vad jag var förra året vid denna tid.
Lyckades falla baklänges sista maj och bryta högerhandled och få en spricka i vänster långfinger :cry: Skulle rida en dagskurs men kom inte ens i närheten av någon häst :arghh:
Kan inte påstå att det var bra för vikten att bli sittande inne...
Men är nu på bättringsväg och kan röra mig men fallit tillbaka i äta massa för det är synd om mig.
Har precis kommit hem från en mindre resa med massa godis, wienerbröd och annat gott :love:
Tänker inte ställa mig på vågen på några dagar. Tror inte det har varit så gynnande för kroppsstorleken med att äta massa och sitta i en bil.
Hade lagt på mig rejält redan innan mitt fall och kört huvudet i sanden och försökt att inte se mig i någon spegel.
Men nu är det bara att ta tag i kilona och bränna bort dom.

Här går det också sådär. Vågen pendlar upp mot 83 vissa dagar, och ner på 81.5 vissa dagar. Skulle behöva ner till 78 kg för att gå i hamn med vadet jag slog med min far i julas, -10 kg till Rhodos semestern i början/mitten av augusti. Det är ju ca 4 kg för min del kvar, tips hur jag blir av med dom på 2,5 vecka? :p
Maten har vart skit på sistone, antingen äter jag inget alls och ersätter det med typ glass och jordgubbar, eller så blir det bara godis känns det som. Förra veckan ingen träning utöver ridningen, + 2 dagar (ca 8-9 timmar totalt) körning med trimmer i hagar, vilket fick bli träningen för den veckan. Kommit iväg på legworks igår, Yoga står på schemat idag. Har även försökt börja springa på löpbandet varje gång jag är på gymmet, igår blev det 0.4 km, och lär bli lika idag, om jag inte försöker pressa ut lite mer. Kände av benhinnorna igår så ville inte köra för mycket (haft två rejält ansträngande ridpass sön & mån så kan vara det som spökade) även om det kändes som jag hade bra flås.

11/7 62.7, sambon 78.0

18/7 62.2, sambon 78.6

25/7 61.3, sambon har inte gått upp ur sängen än.

weight.png

Här går det fortsatt bra. Haft så himla mycket att göra att det varit lätt att trycka i sig lite kakor och godis på byggfikat. Har dock hållit mig rätt strikt på två dagar i veckan max med onyttigheter. För det mesta blir jag mest sugen på typ en rejäl portion ris, jag är väl rätt onormal :D

Ligger kring 60 strecket och slöar nu, 2kg kvar till delmål i spetember. :) Hade kunnat gå ner snabbare också om jag fortsatt som jag gjorde i maj men jag gillar mat för mycket för det.
- 7.5kg.

Skönt (men såklart samtidigt oskönt) att det är fler än jag som haft det lite kämpigt med mat och motion :angel: Nu känner jag mog hyfsat inne på rätt spår igen, även om motionen inte riktigt kommit igång än, minst sagt. Men maten är bättre och vikten har stabiliserat sig under 64. I morse vägde jag 63,3 :up:

Står just nu i köket ombytt och klar för att kunna ta en springtur. Men eftersom jag inte kom iväg innan hungern slog till och jag blev vrålhungrig så åt jag frukost samtidigt som sambon och dottern. Så nu måste jag vänta i minst en timme för att kunna ge mig ut :meh: Men då hinner jag väl diska lite då...

Här går det också sådär. Vågen pendlar upp mot 83 vissa dagar, och ner på 81.5 vissa dagar. Skulle behöva ner till 78 kg för att gå i hamn med vadet jag slog med min far i julas, -10 kg till Rhodos semestern i början/mitten av augusti. Det är ju ca 4 kg för min del kvar, tips hur jag blir av med dom på 2,5 vecka? :p
Maten har vart skit på sistone, antingen äter jag inget alls och ersätter det med typ glass och jordgubbar, eller så blir det bara godis känns det som. Förra veckan ingen träning utöver ridningen, + 2 dagar (ca 8-9 timmar totalt) körning med trimmer i hagar, vilket fick bli träningen för den veckan. Kommit iväg på legworks igår, Yoga står på schemat idag. Har även försökt börja springa på löpbandet varje gång jag är på gymmet, igår blev det 0.4 km, och lär bli lika idag, om jag inte försöker pressa ut lite mer. Kände av benhinnorna igår så ville inte köra för mycket (haft två rejält ansträngande ridpass sön & mån så kan vara det som spökade) även om det kändes som jag hade bra flås.

4 kg på 2,5 vecka är tufft. Men du kan kapa av en hel del under den tiden. Var svinstrikt, drick mycket vatten, ät inte så mycket salt. Räkna dina kalorier och ät bra mat lagad från grunden.
Försök tänka på att det är 2,5 vecka av att vara väldigt strikt - sedan kan du njuta av semester för att sen skärpa till dig igen är du kommer hem :)

Jag hoppar in i denna tråden med :) (är i Tjockistråden och Beach 2015 med).

Jag började året på 105.6 (tror jag, har det uppskrivet någonstans), och sist jag vägde mig låg jag på 98,något vilket var för någon vecka sedan. Har lång historik bakom men orkar inte skriva allt nu, korta versionen är att jag kämpade med vikten när jag gick in i väggen för att sedan gå upp ca 10 kg på ett år.

Jag försöker att i största möjliga mån äta enligt 80/10/10 och raw till 4, dock har det blivit en hel del fusk och snedsteg under våren och sommaren. Satsar dock på att hålla det fram tills jag åker till USA den 15/8 och helst hinna gå ner till 95 kg innan dess.

Viktnedgången hittils är enbart kost-relaterad då jag haft problem med ena foten under vintern-våren-första halvan av sommaren. Den är dock på bättringsvägen så ska börja löpträna så smått, samt komma igång med styrketräningen igen.

Jag kom ut på en va 4,5 km lång runda. Det gick riktigt segt. Efter ca halva sträckan hade jag början till håll och beslöt mig för att vila lite på trappen till bygdegården. Satt där några minuter och bestämde mig för att bara vara nöjd över att ha kommit ut. Resten av sträckan fick jag göra lite gångpauser pga dålig kondis och ett fotostopp pga jättemånga fåglar, bl.a. korpar och ormvråkar, som cirklade i luften precis i närheten där jag sprang. :) Det var maffigt.

I morse stod vågen på 62,9 kg. :bump: Egentligen "behöver" jag inte gå ner så mycket mer, utan jag är mest intresserad av att stabilisera kost- och motionsvanor. Jag köpte godis i går, på order av sambon, men mindre än hälften den mängd jag normalt brukar köpa. Och jag åt bara en handfull bitar. :up:

Dagens motion har varit promenerande i stan på shoppingrunda. :p Inte så mycket att hänga i julgranen. Den enda onyttigheten som slunkit ner var en liten tugga av en hembakt kanelbulle, och hade det inte varit för att sambon ställde sig och började prata med mig med den i handen hade jag inte ens tänkt på att det fanns bullar.

I morgon funderar jag på att ta en morgonjogg med dottern i barnvagnen. Eller kanske ett pass Tapout XT! :banana:

Jag vägrar väga mig men undrar hur mkt jag jag gått upp. Gissningsvis 5-7 kg. På tre veckor. Grotesko..
Gått ifrån helt normalviktig till fläskig.
Idag har jag sockerabstinens tror jag för skallen bankar.
I vecka kvar av sem men jag ska iaf skärpa mig en del redan nu.

Aj då @MarieJ , det låter jobbigt att ha gått upp så fort. Är det för att du har semester som du har råkat släppa på spärrarna eller har det hänt något?

Jag kom varken ut och sprang eller tränade Tapout. Jag är ju nybörjare på det här med att vara ensam hemma med barnet, så jag tror att jag ska hinna med mer än jag gör :p Jag försökte flytta över henne från bilen till vagnen medan hon sov för att kunna träna men då vaknade hon och sov inte mer den dagen. :rofl: Jag ska försöka träna i dag istället. Om inte annat får vi väl ta en promenad med vagnen.

Vikten i morse var 62,6 eller 62,3 - jag minns faktiskt inte riktigt.

Idag stod vågen på 66,3. Haha. Inte vägt så här mycket sen jag kom hem från fem månader i Australien/Nya Zeeland. :p
Då var det dock över 66 otränade kilon. Idag är kroppen betydligt bättre. Men större än önskvärt :p

Tränat bra denna veckan trots bilsemester i Sverige. Fyra gympass gjorda på Nordic Wellness runt om i Sverige.
Imorn blir det Crossfit och sen SPA och trerätters, övernattning, hotellfrukost och lunch. Haha. Men sen får det banne mig bli bättring! :)

I know rhe feeling... Tack o lov var det länge sedan för mig nu. Hoppas att jag inte hamnar där igen. Om jag inte medvetet väljer att svulla totalt och går in i det med öppna ögon ;)
I morgon är det tvärstopp. Hoppas verkligen att karaktären är lika bra som den brukar när jag väl har bestämt mig!

Har haft en skit kass vecka, behövt springa ärenden efter jobbet typ alla dagar kombinerat med inte mått nå bra och en å annan blodsockercrash. Så läsk å chips varje dag, inge bra.

Inte ens ställt mig på vågen idag, borde jag nog ha gjort, får se om jag lyckas övertala mig att ställa mig på den imorgon. Dock bör jag gått upp en del....

Jag kom ut på en knapp 4,5 km lång runda nu på kvällen. När det var knappt 1 km kvar gick det riktigt segt men jag bet ihop, och när jag tagit mig uppför sista backen innan målgång kändes det som om jag hade kunnat fortsätta lääänge till. Skönt!

Utöver det har jag busat med dotterns kusiner i dag, 3 och 5 år, och jag har både hissat och burit dem, samt hjälpt dem att klättra uppför bergsknallar. Roligt men utmattande. :D Vilken semester att bara behöva ta hand om sin egen 21-månaders efter det. ;)

Vågen stod på 62,7 i morse. Känns gött! :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
612
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka