Vikttråden 2015

Herrejösses, 1-2 kg kan min vikt variera beroende på vad jag är på för humör (lite överdrivet ;) )

Min vikt också. En av de många utvägar som for genom mitt huvud, var att byta vägdag, då vikten varierar särskilt mycket på måndagar pga helgens varierade utsvävningar. Men tendensen. Om vikten konsekvent varierar uppåt, är variation inte riktigt rätta ordet.

Menar du att det är så enkelt :nailbiting:
Jag har också försökt beräkna mina oberäkneliga viktuppgångar med ändlösa matematiska formler, men får inga vettiga svar... :p:D

Nej, det är ett elände. Både "binder vatten" och "har hamnat på en platå" for genom mitt huvud, bland mycket annat.

Jag fortsätter att oförtjänt hålla vikten trots mer eller mindre osunt leverne. Jag hickade iofs till för några dagar sen när vågen visade 63+, men dagen efter kom mensen. Nu är jag på väg ner igen.

Förkylningen bröt inte ut igen utan försvann på några dagar. Dock har jag ändå inte kommit igång med träningen igen. Jag är glad de dagar som min hälsoapp säger att jag rört på mig minst 60 min... :meh: Senaste tiden har de 60 minuterna bestått av lekparkshäng och följa efter barnet på öppna fsk. Och hundpromenader of course: en per vardag av varierande längd.

Ligger på 58-61 rätt stadigt nu. Orkar nog inte anstränga mig för att gå ner mer just nu, det är ändå dags att "go wild and crazy" med hormoner nästa vecka om mensen bara håller sig undan tills måndag.

Sådär, då har det gått en vecka med planerad kost.

- 2kg.
Har kört på 1400kcal, kände att 1200kcal var för lite nu, dels för att det börjar vara höst och vi har ner mot minusgrader = jag fryser så mycket, och dels för att jag inte har särskilt bråttom någonstans. Promenerat en timme några dagar också, men det räknar jag mer som friskvård än som att det skulle tillföra något egentligen, är inte mycket kalorier man bränner på det. :)

Testa yoga igår, ett nybörjarpass.
Sjukt jobbigare och svettigare än vad jag trodde. Men 55 minuter flög iväg som ingenting. Svisch så var vi inne på den sista avslutande stretchen :confused:
Kommer helt klart fortsätta, kändes som ett utmärkt komplement till den övriga träninge

Vikten däremot står still, händer inte ett jäkla dugg. Ska boka in BIA-mätning till onsdag men känner mig inte jättemotiverad

Ligger på 58-61 rätt stadigt nu. Orkar nog inte anstränga mig för att gå ner mer just nu, det är ändå dags att "go wild and crazy" med hormoner nästa vecka om mensen bara håller sig undan tills måndag.

Mensen löd nästan men tillräckligt.
59kg idag och första sticket ikväll.

startvikt på 121,3kg.
Målvikten ligger på 79kg

Nytt mål är totalt -10kg dvs 111,3kg.vågat jag hoppas på att ha nått det om 7 veckor?
Vägning på måndagar.

7/9: 121,3kg
14/9: 117,8kg
21/9: 117,1kg
28/9: 115,5kg
5/10: 116,1kg

0,6kg plus denna veckan vilket faktiskt är bättre än befarat. Var på barndop i Stockholm i helgen och även om jag lyckats hålla mig ifrån färdgodis så var kosten inget vidare med både pizza, hamburgare och tårta.

Ovanpå det fick jag mensen igår. Håller tummarna för ett rejält minus nästa måndag som kompensation.

Testa yoga igår, ett nybörjarpass.
Sjukt jobbigare och svettigare än vad jag trodde. Men 55 minuter flög iväg som ingenting. Svisch så var vi inne på den sista avslutande stretchen :confused:
Kommer helt klart fortsätta, kändes som ett utmärkt komplement till den övriga träninge
Jag vill också träna yoga men har inte hittat någon yogastudio som jag har tyckt verkar vara något. Friskis har ju sin variant av yoga också, och det finns en F&S i närmaste stad, men jag skulle nog helst vilja köra i riktig studio. Är det ditt gym som erbjuder yogaklasser?

Jag vill också träna yoga men har inte hittat någon yogastudio som jag har tyckt verkar vara något. Friskis har ju sin variant av yoga också, och det finns en F&S i närmaste stad, men jag skulle nog helst vilja köra i riktig studio. Är det ditt gym som erbjuder yogaklasser?

Ja det är mitt gym, hon som kör yogan har typ utbildning från "hela världen" eller nåt liknande

Vet inte om det var yogan i söndags eller något annat, men hade noll tryck i musklerna på styrkepasset.
Och när aldrig benpressen hela tiden blev upptagen så ledsnade jag och gick ner och ställde mig på löpbandet istället, men inte ens där orkade jag hålla igång
Får se hur cirkelträningen går ikväll
Imorgon är det vägning och cardio, torsdag styrka igen och så cardio på fredag, sen vila lördag och yoga på söndag igen.

Hej gänget! Tänkte hänga här lite mer aktivt framöver. Jag har "mjukstartat" sedan augusti och kommit igång med träning och bra kost ganska bra. Men tänkte växla upp nu, ska nämligen på solresa i vinter och tänkte att det vore himla trevligt att vara snygg i bikini då. Så från och med idag startar jag en 10-veckors utmaning. Väger och fotar mig idag och kommer göra detsamma om 10 veckor. Om det är någon som är sugen på att haka på så vore det bara skoj :)

Någon som har tips på nyttig och billig mat som man kan göra som matlådor? Jag brukar göra "storkok" och göra lådor för några dagar framöver. Men all mat håller sig inte så fräsch typ 4-5 dagar i kylen...

startvikt på 121,3kg.
Målvikten ligger på 79kg

Nytt mål är totalt -10kg dvs 111,3kg.vågat jag hoppas på att ha nått det om 7 veckor?
Vägning på måndagar.

7/9: 121,3kg
14/9: 117,8kg
21/9: 117,1kg
28/9: 115,5kg
5/10: 116,1kg
12/10: 115,3kg

Riktigt usel vecka där jag pga en rejäl förkylning inte rört mig många knop. Trots det låg jag nere på 114,2 i fredags morse. Sen kom helgen. .. mycket gäster, en man som tycker om att baka och jag då med dålig karaktär. Som bäddat för problem alltså. Nåväl, det är bara att ta nya tag. Förkylningen är nästan borta så idag ska jag prova en joggingtur.

Har legat snäppet under 62 kg fortsatt trots mitt fortsatta osunda leverne. Men nu försöker jag bryta trenden. :up: Jag har gått raska barnvagnspromenader à ca 4 km både lördag och söndag och i dag joggade och gick jag omväxlande med vagnen i drygt 4 km. Jag ska försöka sticka ut och springa igen på onsdag eller torsdsg, då förhoppningsvis utan barnvagn (den är tuuung).

I söndags fick jag nog, kände mig som en uppblåst Zeppelinare så jag grävde fram ett "gammalt" kostprogram
Det jag lyckades gå ner 10 kg på 6 veckor med. Har ju faktiskt inte gått upp alla dessa kg sen dess utan lyckats hålla mig "viktstabil" ja så pass viktstabil jag kan vara. Är i alla fall långt från vad jag vägde då innan programmet

Första två veckorna är liberal LCHF med lågkaloriinslag, eller hur man ska beskriva den. Mycket grönsaker, inte överdrivet med fett (men lightprodukter är bannlysta). Peridiska fasta 4:3 (fasta med mindre än 500kcal tre dagar i veckan, resterande dagar ligger på mellan 1200-1700 kcal)

Rivstart i måndags med fastedag. Bara kaffe samt citron/ingefärsvatten (ett glas ska drickas varje morgon) till frukost och sen grönsaksomelett till lunch och laxsallad till middag = 495kcal
Fy bubblan vad jag mådde dåligt på eftermiddagen, den huvudvärken, fanns inte en enda tablett som hjälpte mer än kortvarigt. MEN vaknad pigg som en lärka på tisdagen istället

Nu ska man ju egentligen inte väga sig mer än en gång i veckan men jag var bara tvungen kika lite

-2,1 kg sen måndags, visst det är ju till övervägande del vätska, men jäklar vad lättare jag känner mig och skärpet har redan ett nytt hål :banana:
Nu ska det väl vara 17 om jag inte ska bytt 10-talssiffra innan december, har knappt 4 kg dit för tillfället

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 520
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
610
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejting
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur