Vikttråden 2015

I söndags fick jag nog, kände mig som en uppblåst Zeppelinare så jag grävde fram ett "gammalt" kostprogram
Det jag lyckades gå ner 10 kg på 6 veckor med. Har ju faktiskt inte gått upp alla dessa kg sen dess utan lyckats hålla mig "viktstabil" ja så pass viktstabil jag kan vara. Är i alla fall långt från vad jag vägde då innan programmet

Första två veckorna är liberal LCHF med lågkaloriinslag, eller hur man ska beskriva den. Mycket grönsaker, inte överdrivet med fett (men lightprodukter är bannlysta). Peridiska fasta 4:3 (fasta med mindre än 500kcal tre dagar i veckan, resterande dagar ligger på mellan 1200-1700 kcal)

Rivstart i måndags med fastedag. Bara kaffe samt citron/ingefärsvatten (ett glas ska drickas varje morgon) till frukost och sen grönsaksomelett till lunch och laxsallad till middag = 495kcal
Fy bubblan vad jag mådde dåligt på eftermiddagen, den huvudvärken, fanns inte en enda tablett som hjälpte mer än kortvarigt. MEN vaknad pigg som en lärka på tisdagen istället

Nu ska man ju egentligen inte väga sig mer än en gång i veckan men jag var bara tvungen kika lite

-2,1 kg sen måndags, visst det är ju till övervägande del vätska, men jäklar vad lättare jag känner mig och skärpet har redan ett nytt hål :banana:
Nu ska det väl vara 17 om jag inte ska bytt 10-talssiffra innan december, har knappt 4 kg dit för tillfället

Hejja hejja :banana:

Jag har haft en liten svacka. Vi har inte kunnat använda vårt kök pga ytterliggare en vattenskada och då blir det nära till hands att man köper onyttigheter tillsammans med micromaten :angel:

Började om igen i måndags och ligger nu trots allt under lägsta siffran innan jag halkade av banan. Så jag är Back on Track :bump:

Hade ett drömmål om tvåsiffrigt på nyårsafton men det kan jag nog avskriva nu. Menmen allt är bättre än inget. Kanske att jag klarar mitt drömmål om 10kg på 8 veckor iaf. Isf ska jag fira med en ny frisyr :p

Jahapp, idag sprack matschemat. Sonen hade ätit upp min så strikt beräknade matlåda inför dagen halvfasta
Det är inget bra det gör det dagen före helg, de två dagar jag har svårast ändå hålla matscheman. Nu gäller det hålla i sig och inte falla som ärkeängeln Gabriel :devil:

Har kvarg, frysta bär, grädde och kokos/frö-blandning som substitut. Men som jag fryser så hade en varm gosig tomatsoppa suttit mycket bättre till lunch.

Hur som, för att vara positiv, så visade vågen ytterligare 0,4 kg minus idag, så totalt sen i måndags har jag gått ner 2,5 kg. Målet med de är turboveckorna är 4-5 kg viktnedgång så det känns ju hoppfullt.
Sen är målet att de övriga fyra veckorna gå ner ytterligare minst 5 kg. Då är jag nere på en ny tio-talsiffra och DET var läääääänge sen det.

Träningen får ligga i träda fram till måndag eftersom den andra sonen drog hem en förkylning efter Halloween som han så snällt delade med sig. I går hade jag ont i halsen och i natt har jag haft värsta feberfrossan.
Käkar extra c,d och b12-vitamin och probiotika för att försöka få bli frisk lite fortare

Har stannat på 58-60kg.

Orkar inte anstränga mig :p

Gjort en IVF, tre ägg varav två till frysen. Har mens efter första färska och tröstäta en näve lösgodis igår.

Har stannat på 58-60kg.

Orkar inte anstränga mig :p

Gjort en IVF, tre ägg varav två till frysen. Har mens efter första färska och tröstäta en näve lösgodis igår.
Men hur lång (kort) är du egentligen människa om du inte är nöjd med 58-60kg? :eek:;)

Själv hade man ju räknats som gravt underviktig vid sådana siffror.

Är så less på mig själv och min kebabpizza och bullätande.
Vill ner 7 kilo och det är troligen därför jag inte tar tag i det. Det blir liksom "det är inte så farligt mycket, kan ta det sen". Problemet är att det lär rulla på uppåt om jag inte slutar svulla i mig mängder av skit.
Så NU kör jag. Lägger mig på 1000 kcal /dag för att få det överstökat och därefter blir det att hitta nån slags jämnvikt och variera "ätardagar" med mer strikta dagar.
Tyvärr ska jag på 30-års middag imorgon :nailbiting: men får äta smart under dagen helt enkelt!

Själv hade man ju räknats som gravt underviktig vid sådana siffror.

Jag är 161 och har idealvikt kring 55-56 kg. Då är jag rätt lagom i kroppen, men vid 58-60 är jag ju ändå inte överviktig. Min äldsta dotter som är 168 cm är helt lagom vid kring 58-60 och min 14-åriga dotter som är mer åt det slanka än kurviga hållet (avseende bröst och rumpa) är 164 och helt lagom på 5o kg så hur lång är man egentligen om man räknas som gravt underviktig på kring 60 kg?

Lagom i detta sammanhang = vare sig över eller underviktig.

Senast ändrad:
Jag är 161 och har idealvikt kring 55-56 kg. Då är jag rätt lagom i kroppen, men vid 58-60 är jag ju ändå inte överviktig. Min äldsta dotter som är 168 cm är helt lagom vid kring 58-60 och min 14-åriga dotter som är mer åt det slanka än kurviga hållet (avseende bröst och rumpa) är 164 och helat lagom på 5o kg så hur lång är man egentligen om man räknas som gravt underviktig på kring 60 kg?

En bra bit över 1.85 gissar jag. Fast det beror ju på vad man menar med gravt underviktig. Då ska man nog vara närmare 2 meter

Min kompis är 1.85 och väger ca 60 kg. Hon är sund och snygg och inte alls underviktig, snarare är hon slank men med kurvor!

chic-jade-deconzac-mbay-foto-magnus-ragnvid.jpg

Är så less på mig själv och min kebabpizza och bullätande.
Vill ner 7 kilo och det är troligen därför jag inte tar tag i det. Det blir liksom "det är inte så farligt mycket, kan ta det sen". Problemet är att det lär rulla på uppåt om jag inte slutar svulla i mig mängder av skit.
Så NU kör jag. Lägger mig på 1000 kcal /dag för att få det överstökat och därefter blir det att hitta nån slags jämnvikt och variera "ätardagar" med mer strikta dagar.
Tyvärr ska jag på 30-års middag imorgon :nailbiting: men får äta smart under dagen helt enkelt!

Jag ska tala om för dig att det är helt och hållet din avatars fel att jag har gått upp nästan två kilo! :cautious:

Din bullavatar gjorde att jag bakade de godaste kanelbullar som jag någonsin har satt tänderna i. Efter Berlin maraton för en dryg månad sedan så tog det mig 2,5 vecka att kurera en förfärlig förkylning. Dessutom gick kroppen in i ett tillstånd av "svart hål" där jag ständigt var hungrig. Eftersom det var så synd om mig när jag var förkyld och eftersom jag var så hungrig så blev det fika med två stora bullar per dag - och ingen träning. Redan innan hade jag 3-4 kg som jag ville bli av med.

Så nu sitter jag här med 6 kg som ska bort på min lilla kropp! 4 kg till årsskiftet och resten i januari kan nog vara en rimlig utgångspunkt, dvs. 0,5 kg i veckan. Sällar mig alltså till tråden igen! :)

Jag ska tala om för dig att det är helt och hållet din avatars fel att jag har gått upp nästan två kilo! :cautious:

Din bullavatar gjorde att jag bakade de godaste kanelbullar som jag någonsin har satt tänderna i. Efter Berlin maraton för en dryg månad sedan så tog det mig 2,5 vecka att kurera en förfärlig förkylning. Dessutom gick kroppen in i ett tillstånd av "svart hål" där jag ständigt var hungrig. Eftersom det var så synd om mig när jag var förkyld och eftersom jag var så hungrig så blev det fika med två stora bullar per dag - och ingen träning. Redan innan hade jag 3-4 kg som jag ville bli av med.

Så nu sitter jag här med 6 kg som ska bort på min lilla kropp! 4 kg till årsskiftet och resten i januari kan nog vara en rimlig utgångspunkt, dvs. 0,5 kg i veckan. Sällar mig alltså till tråden igen! :)

Beklagar å det djupaste! Du kanske kan stämma mig på något sätt?
Jag funderar på om jag kan stämma bageriet över gatan....

Beklagar å det djupaste! Du kanske kan stämma mig på något sätt?
Jag funderar på om jag kan stämma bageriet över gatan....

Tack för sympatin. Det känns genast bättre när jag har fått skylla ifrån mig på något sätt! För detta kan ju absolut inte vara mitt eget fel. :angel:

Min absoluta gräns går när kläderna på överkroppen börjar sitta åt. Jag hatar när skjortor och kavajer börjar kännas tajta om överarmar och om ryggen. Då är det läge att dra i nödbromsen för min del.

Tack för sympatin. Det känns genast bättre när jag har fått skylla ifrån mig på något sätt! För detta kan ju absolut inte vara mitt eget fel. :angel:

Min absoluta gräns går när kläderna på överkroppen börjar sitta åt. Jag hatar när skjortor och kavajer börjar kännas tajta om överarmar och om ryggen. Då är det läge att dra i nödbromsen för min del.

För min del är det ehmm nederdelen som blir baktung ;) Lår och rumpa expanderar lätt så att säga :p jag har iofs feta överarmar men det är klart röven som samlar på sig det mesta fluffet.
För en tid sedan fick jag komplimangen (?) "you got a f*king nigga ass goin on there gurl"

För min del är det ehmm nederdelen som blir baktung ;) Lår och rumpa expanderar lätt så att säga :p
För en tid sedan fick jag komplimangen (?) "you got a f*king nigga ass goin on there gurl"

Mina lår och rumpa expanderar också. Men jag använder stretchjeans, så signalen blir inte lika uppenbar att det har barkat iväg lite för långt.

Jag är 161 och har idealvikt kring 55-56 kg. Då är jag rätt lagom i kroppen, men vid 58-60 är jag ju ändå inte överviktig. Min äldsta dotter som är 168 cm är helt lagom vid kring 58-60 och min 14-åriga dotter som är mer åt det slanka än kurviga hållet (avseende bröst och rumpa) är 164 och helt lagom på 5o kg så hur lång är man egentligen om man räknas som gravt underviktig på kring 60 kg?

185cm är man om man hade räknats som gravt underviktig på 60kg :p

Min kompis är 1.85 och väger ca 60 kg. Hon är sund och snygg och inte alls underviktig, snarare är hon slank men med kurvor!

chic-jade-deconzac-mbay-foto-magnus-ragnvid.jpg
Där ser man hur olika det är med kroppsbyggnaden. Livet jag på 85kg så syns mina magmuskler väl. Men det är klart jag är relativt bred och är av naturen lite timglasformad

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 520
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
154
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
609
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka