Vikttråden 2015

Efter fyra veckor hetsåt jag i lördags. Så äckligt och onödigt.
Har inte varit hemma så jag har inte vägt mig men före helgen vägde jag ca 58.
 
Jag måste ta tag i mig själv igen, känner att kläderna börjar strama åt lite mer än vanligt. :banghead: På mig så fläskar låren och höfterna på sig. Allt annat ser ut som innan... Snyggt.
 
Tjohej en ny entalsiffra på vågen och vi närmar oss den hägrande nya tiotal-siffran som vågen inte sett på länge.
Det var visserligen så där på gränsen att om man tar upp mobilen för att fota slår vågen över åt andra hållet, men ändå :D.
Idag är en tuff matdag, fastedag med <500 kcal :nailbiting: lär blir en del kaffe, te och vatten. Men nu är det två fastedagar kvar innan programmet går över i fas 2 som är lite "snällare"

Såg att den här kostrådgivaren troligtvis kommer med ett nytt program snart och funderar starkt på att hoppa på det efter jag avslutat det här.
 
Då är det ju en bra vikt även om man såklart kan ha högre mål. Jag väger ca 58 och 165 cm.

Jag är 1,66 och när jag vägde 58 (för 1000 år sen) var jag skitsmal rent ut sagt. Idag är jag väldigt nöjd med om jag lyckas gå ner till 70-75 då skulle jag se ganska normalviktig ut
 
I morse visade vågen -3,5 kg, målet till måndag är -6 kg sen start. Blir spännande se om jag klarar det.

Nästa vecka går matplanen in i fas 2 med bara 2 fastedagar och lite mer kcal ätdagarna så då kommer ju viktminskningen stanna av lite från 2-3 kg per vecka till 0,5-1 kg per vecka

Det här är två tuffa turbo-veckor, och visst är man lite hungrig någon gång ibland men aldrig jagmåsteätanågotvadsomhelstjagdör-hungrig, och maten man äter ger en väldigt trevlig mättnad efteråt

Idag är ätdag så frukosten inledes med rester från gårdagens middag "arabiska ägg", lunchen blir tonfisk i currysås (majonäs+gräddfil) med grönsallad och ikväll är det squash-spagetti med köttfärsås
 
Jag är 1,66 och när jag vägde 58 (för 1000 år sen) var jag skitsmal rent ut sagt. Idag är jag väldigt nöjd med om jag lyckas gå ner till 70-75 då skulle jag se ganska normalviktig ut

Ja jösses, jag är 164 och väger 67 kg. Skulle jag gå ner mer än ett par, tre kilo skulle folk börja fråga om jag blivit sjuk!
Sköterskan på hälsokontrollen satte i halsen när hon såg vad jag vägde, tittade sedan på mig och sa; "OK, med den midjan kommer du ju undan med en del!" :grin:
 
Jag är 1,66 och när jag vägde 58 (för 1000 år sen) var jag skitsmal rent ut sagt. Idag är jag väldigt nöjd med om jag lyckas gå ner till 70-75 då skulle jag se ganska normalviktig ut
Oj så olika det är. Skitsmal ser jag inte ut förrän jag är under 55 typ. Riktigt mullig redan vid 64-65.
 
[
Oj så olika det är. Skitsmal ser jag inte ut förrän jag är under 55 typ. Riktigt mullig redan vid 64-65.

När jag vägde 55 kg sa företagsläkaren åt mig jag var FÖR mager, inte smal....mager!
"du behöver ju gå genom dörren två ggr för att synas" fick jag som svar när jag inte alls höll med honom
 
Jag är 1,66 och när jag vägde 58 (för 1000 år sen) var jag skitsmal rent ut sagt. Idag är jag väldigt nöjd med om jag lyckas gå ner till 70-75 då skulle jag se ganska normalviktig ut

Och jag väger 57 kg och är 170 cm och ser inte alls speciellt smal ut.

Skitsmal är jag när jag väger runt 53-54.
 
Tjohej en ny entalsiffra på vågen och vi närmar oss den hägrande nya tiotal-siffran som vågen inte sett på länge.
Det var visserligen så där på gränsen att om man tar upp mobilen för att fota slår vågen över åt andra hållet, men ändå :D.
Idag är en tuff matdag, fastedag med <500 kcal :nailbiting: lär blir en del kaffe, te och vatten. Men nu är det två fastedagar kvar innan programmet går över i fas 2 som är lite "snällare"

Såg att den här kostrådgivaren troligtvis kommer med ett nytt program snart och funderar starkt på att hoppa på det efter jag avslutat det här.

Man kan äta rätt mkt osötad lågfettskvarg för mindre än 500kcal :D
 
[


När jag vägde 55 kg sa företagsläkaren åt mig jag var FÖR mager, inte smal....mager!
"du behöver ju gå genom dörren två ggr för att synas" fick jag som svar när jag inte alls höll med honom
När jag vägde 54 undrade en vän om jag var sjuk.
När jag vägde 69 var jag ett stort fläskberg. Intressant då det precis enligt BMI är min nedre och övre gräns för normalvikt.
Bäst mår jag vid 57 kg men då finns det inte utrymme för utsvävningar.
 
Okej, nu behöver jag extra mycket pepp från er. Jag har 1,3kg kvar för att nå målet jag hade hoppats på på måndag. Det kommer bli svårt, det vet jag men jag hoppas verkligen att jag klarar det. Jag har ju varit lite halvkass på matintaget de senaste veckorna och har nästintill stått still så min förhoppning är att jag med ett korrekt matintag och mycket rörelse når det uppsatta målet.

Problemet är att det är helg och tja helger är min Nemesis. Jag vill inget hellre än att unna mig saker på helgerna. Det är där ni kommer in, varje gång jag känner en dragning åt fel håll kommer jag ropa på hjälp här. Snälla peppa mig på rätt håll då för om jag når dit jag vill på måndag kommer jag ha gått ner 10kg medan vi har varit borta på praktik :bump: 10kg berättigar även till ett frisörbesök :) Det hade inte varit helt fel att komma tillbaka och ha gjort en makeover(och som vanligt väljer vi att ignorera hur mycket som är kvar därefter :o:D)
 
Okej, nu behöver jag extra mycket pepp från er. Jag har 1,3kg kvar för att nå målet jag hade hoppats på på måndag. Det kommer bli svårt, det vet jag men jag hoppas verkligen att jag klarar det. Jag har ju varit lite halvkass på matintaget de senaste veckorna och har nästintill stått still så min förhoppning är att jag med ett korrekt matintag och mycket rörelse når det uppsatta målet.

Problemet är att det är helg och tja helger är min Nemesis. Jag vill inget hellre än att unna mig saker på helgerna. Det är där ni kommer in, varje gång jag känner en dragning åt fel håll kommer jag ropa på hjälp här. Snälla peppa mig på rätt håll då för om jag når dit jag vill på måndag kommer jag ha gått ner 10kg medan vi har varit borta på praktik :bump: 10kg berättigar även till ett frisörbesök :) Det hade inte varit helt fel att komma tillbaka och ha gjort en makeover(och som vanligt väljer vi att ignorera hur mycket som är kvar därefter :o:D)

Helger är kluriga, skriv en matsedel för hela helgen och följ den slaviskt. Verkligen slaviskt, inte ett steg utanför.

Jag trodde jag kunde gå utanför matplanen i helgen (några kex till osten i fredag, lite klyftpotatis och bea till lördagsmiddagen) + att jag drack för dåligt med vatten, tjohej tjena vad vågen plussade på :cautious:
Så istället för minus 4-5 kg bidde det bara 3,1 kg efter dessa två turboveckor. Men det är bra ändå :up:
Men jag räknar hårt på att gå ner det + det som är tänkt jag ska gå ner den här veckan till måndag. Så det så.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
761
Senast: Mint
·
Kropp & Själ Det fanns en tråd, ska vi gå med där en del i allmän hallelujastämning tänkte sig att det var ett beslut för Sverige. Som golit minns...
Svar
4
· Visningar
473
Senast: dobbis
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 000
Senast: zassoo
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
338
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Skatt
  • Klara sig på 10 000 i månaden
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp