Vikttråden 2015

Ja inte gick det bra utan jag frossade vidare och är nu större än störst!
Tvingade mig upp på vågen och det visade sig att nu är det 12.5 kg som ska bort....
Ja jösses vad jag har sabbat för mig själv!
Bara att bita ihop och kämpa på....
Klarade ju -27 och klarade ju av att tappa kontrollen och gå upp 12.5 av dom igen, så ingen ide att gnälla utan nu kör vi!

jag såg ut så här när jag vägde mig idag: :eek:

Står fortfarande på 59,2 kg var övertygad om att jag skulle ha gått upp minst ett kilo. Socker varje dag förre veckan både läsk å chips.

Eventuellt drömde jag...men här om kvällen tyckte jag att det stod 58 kg på vågen...
På morgonen när jag skulle kontrollera om det ens fanns en chans att det stämde så var den tillbaka på 61! :mad:

Tänkte skriva att det går fortsatt bra här, men.. Kroppen formar om sig. Vikten är densamma dock.. tråkigt tråkigt men jag fortsätter i bästa anda, har några få kilo kvar till målvikt så det är inte så himla farligt. :) Äter som jag ska och fortsätter som tidigare så det är iallafall inte mitt fel att det står still :D

Eventuellt drömde jag...men här om kvällen tyckte jag att det stod 58 kg på vågen...
På morgonen när jag skulle kontrollera om det ens fanns en chans att det stämde så var den tillbaka på 61! :mad:
Haha, förlåt men det lät så roligt! :D Hoppas du hamnar på 58 IRL snart också och inte bara i drömmen :up:

*kl* I går var ingen bra dag. Dottern ville inte äta, inte sova, knappt dricka. Jag hann inte med någonting som jag hade tänkt och kvällsmaten blev en akututryckning till samhället för inköp av pizza. :meh: Men jag fick ihop över 10000 steg iaf då jag dels gick två hundpromenader och även en barnvagnspromenad till granngårdarna för att titta på djur. :) 62,7 stod vågen på så någonting gör jag iaf rätt som håller mig på rätt sida 63-strecket. ;) Dock blev det hamburgare till lunch och knappt någon motion i dag, såatte... Får göra en insats i morgon igen!

Tre dagar utan socker. Ja inte utan socker som i LCHF men inget godis eller andra sötsaker och än är jag inte sugen ens.
Cyklade 40 min i måndags och idag och än protesterar inte foten.
Tänker väga mig på fredag. Då har överbliven vätska försvunnit.

Har ingen våg för tillfället då den är nerpackad i ett förråd. Så, jag har ingen aning om hur det står till. Sköter träningen, men inte maten...

Gick upp innan semestern pga stress som gjorde att middagarna bestod av diverse snabbmat (gjorde ju inte så jag mådde bättre och var mindre stressad direkt)
Under semestern har vi ätit bättre och även om jag ätit lite gluten och unnat mig ett par glas vin varje dag (:p) så har vikten stått still

Nu drar jag igång igen med fokus på tung styrketräning och cardio, vad för siffror vågen står på är mindre intressant utan kommer göra BIA-mätningar (Bioelektrisk Impedans Analys) regelbundet

Denna ständig kamp mor kilona oavsett vad man väger så måste man tänka sig för, vad jag blir trött!
Nu vägrar jag ställa mig på vågen
Lchf passar mig jättebra då jag vill bli av med sockersug och småätande.
Lchf + 5:2 det borde få kilona att rasa :)

Blev ingen vägning för batterierna i vågen var slut. Men det är egentligen lika bra. Efter fem dagar med tre cykelpass och mkt stå och gå i jobbet och underskott på kalorier känner jag mig fräschare och det är det viktigaste. Ska försöka hålla i detta till jag når målvikten på 57-59 kg.
Gissar på att jag väger typ 64 nu.

I dag premiärbadade jag för i år! Och det är första gången sedan 2013 tror jag som badade öht och ännu längre sedan jag badade i öppet vatten. Jag som älskar att bada!

Jag simmade ut en liten bit, bara tiotalet meter, och herregud vad jag flåsade när jag gått upp! Dottern och sambon stod i vattenbrynet och dottern tyckte att jag skulle simma mer och mer och sambon skrattade när jag inte orkade längre. Fnys. Bara för att jag inte har någon simkondis längre. :mad: :D Skulle gärna ta upp simningen igen. :)

61.6 idag.
Tarmarna har varit arga och svullna och dragit på sig en massa vätska. Vägde över 63kg förra veckan. Har börjat lugna ner sig nu :)

Spammar tråden lite men insåg just att min totala viktnedgång sen jag var som störst för något år sen är 24 kilo!!!! Ännu mer bananer på det :D :D :bump::banana: Och jag har lärt mig så himla mycket längs vägen om kost och vanor.

Slänger in en fråga också: Har ni någon bild på hur ni drömmer om att eran kropp ska se ut i slutändan?

Senast ändrad:
Skriver inte så ofta i tråden men nu måste jag ju. Vågen står hyfsat stadigt på 58 kg :) Min tänkta målvikt sedan typ ett par år tillbaka, äntligen uppnåd ;) Tror jag började på 64 kg, för typ två år sen haha! Har gått lite fram och tillbaka men mest ner i af. Har dock fortfarande lite för mycket hak- och ryggfet, även om magen faktiskt har lite rutor i rätt ljus typ ;)

Phew 59,2 kg fortfarande. Förra veckan var bättre än veckan innan det, men den var verkligen inge bra. Å fredag denna vecka blir inge bra ut å äta å myskväll med en kompis.

Vägde mig idag. 64.3 kg. Så mkt har jag inte vägt på många år. Och då känner jag ändå att jag har gått ner rätt mkt förra veckan när jag inte vägde mig.
Helt oacceptabelt men jag känner som sagt att det har hänt mkt på en vecka så det är bara att genomlida med mkt motion och normalt med mat minus sötsaker till vågen är under 60. Borde rimligtvis ta 2-3 veckor.
Cyklade 45 min på gymmet i morse i rätt bra tempo.

Var uppe en bra bit över 63 kg i helgen men i dag var jag tillbaka på banan med 62,7. :up: Jag tycker att det är så himla skönt att ha kommit till ett läge där jag inte behöver anstränga mig nämnvärt för att hamna i de bättre vanorna igen. :)

Sprang i dag efter onödigt långt uppehåll och det kändes lite tungt, men jag tog mig runt dryga 4,2 km utan större problem. :)

Då kommer jag här. 52 kg tung, 172 cm lång. Mitt mål är att gå UPP 3-4 kg till sommaren, bygga muskler ffa då jag i nuläget enbart är tunn. För att få ett mer hälsosamt liv, har alltid varit "smal" - ca 56 kg är min normalvikt på. Och att väga 4 kg för lite gör stor skillnad.

18/2 detta året skrev jag ovanstående inlägg. I dagens dato väger jag... någonting... typ 59-60 kg? Vet inte, men ja. Anledningen till att jag var så tunn, visade sig vara en sjukdom. Jag gick upp alla kilona innan jag började få behandling, så vet inte hur det kommer se ut framöver... vem vet?

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
614
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka