Vikttråden 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den läkaren jag hade sist jag sökte ville inget göra nej. Nu är det en annan jag ska prata med. Hon kanske inte är lika avigt inställd, det vet jag inte. Hur som tycker jag inte det är värt fyra timmar i bil och över tusen kronor att ta prov privat när jag ändå kommer vara tvungen att ta kontakt med min läkare efteråt för uppföljning. Jag har dessutom ingen anledning att tro att det är sköldkörteln, mer än att jag inte går ner i vikt.

Men bra, då har du ju en plan! :)
Och skulle den läkaren vara avig så har du kanske en backup i framtiden.

Om jag vore du skulle jag försöka peppa mig själv ordentligt innan samtalet och se till att läkaren förstår att det är bra om du tar ett prov på sköldkörteln. Jag har själv lite svårt att stå på mig ibland (du behöver ju inte alls vara lika där :) ) och då brukar jag ha pepptalk med mig själv innan så jag inte blir överkörd.
 
Men bra, då har du ju en plan! :)
Och skulle den läkaren vara avig så har du kanske en backup i framtiden.

Om jag vore du skulle jag försöka peppa mig själv ordentligt innan samtalet och se till att läkaren förstår att det är bra om du tar ett prov på sköldkörteln. Jag har själv lite svårt att stå på mig ibland (du behöver ju inte alls vara lika där :) ) och då brukar jag ha pepptalk med mig själv innan så jag inte blir överkörd.

Jag blir inte överkörd. Däremot verkar läkaren, precis som jag, inte tro att det är fel på sköldkörteln (här föreslår telefonen att jag ska skriva sköldpaddsblod 🤔 ). Jag har dessutom mer eller mindre fobi för sprutor, så utan starka skäl vill jag inte lämna blod.
 
Jag blir inte överkörd. Däremot verkar läkaren, precis som jag, inte tro att det är fel på sköldkörteln (här föreslår telefonen att jag ska skriva sköldpaddsblod 🤔 ). Jag har dessutom mer eller mindre fobi för sprutor, så utan starka skäl vill jag inte lämna blod.

Det är ju jättebra! Jag har som sagt problem med det, känns inte bra!

Tror du själv att det kan vara sköldkörteln?
 
Mån 4/10 17,1 kg
Fre 9/10 14,7 kg
Fre 23/10 12,8

Jag hoppas på 10 kg jämnt innan december.

Och nu ser man återigen anledningen till att jag brukar ge upp min viktminskning.
Jag har gått upp exakt 3 kilo på 3 dagar. Är det inte underbart?:banghead:

Jag gissar på att jag haft ett intag på mellan 2000-2500 kalorier lördag & söndag då sonen fyllde år, så det är ju klart inte så bra, men tre jävla kilon. 😭😭

Säger man inte att 7000 kalorier är 1 kg? Fasen heller.. 😖
 
Och nu ser man återigen anledningen till att jag brukar ge upp min viktminskning.
Jag har gått upp exakt 3 kilo på 3 dagar. Är det inte underbart?:banghead:

Jag gissar på att jag haft ett intag på mellan 2000-2500 kalorier lördag & söndag då sonen fyllde år, så det är ju klart inte så bra, men tre jävla kilon. 😭😭

Säger man inte att 7000 kalorier är 1 kg? Fasen heller.. 😖

Man går inte upp 3 kilo i fett på 3 dagar. Däremot lägger man lätt på sig vätska.
 
Man går inte upp 3 kilo i fett på 3 dagar. Däremot lägger man lätt på sig vätska.
Kan man visst göra. Jag gick upp 6 kilo på en vecka. Tog mig nästan 6 månader att gå ner de kilona... Så visst är det möjligt, men knappast med en frisk kropp.
 
Kan man visst göra. Jag gick upp 6 kilo på en vecka. Tog mig nästan 6 månader att gå ner de kilona... Så visst är det möjligt, men knappast med en frisk kropp.

Precis, en frisk kropp går inte upp så mycket i fett på den tiden.

Jag har gått upp 3 kilo på en vecka. Det gick jag ner på ett par dagar när jag ställde om kosten. Kissade väldigt mycket.

Sen finns det så klart variationer, människor är olika.
@Thera förstår att det är en riktig knäck för motivationen, men jag tror verkligen att det mest sannolika att det är vätska och det brukar rinna av ganska fort :)
 
Idag och imorgon tar jag paus från dieten. Jag har nämligen salstenta imorgon och då måste man få äta exakt vad man vill, och hur mycket man vill. Godis och energidricka i stora lass blir det. Men fredag är jag på banan igen!

Idag kommer jag äta lite godis innan jag läser in mig på det sista. Det behövs extra energi till hjärnan när man pluggar sista tiden. Fredag är jag dock ledig, eh, från den kursen iaf. Glömmer bort att jag pluggar 150% :rofl:
 
Jag vägde mig idag, första gången på över en månad. +4 kg..
Visst, jag har inte kunnat motionera i nån större omfattning. Men ändå! Snart väger jag lilla mycket som min 15 cm längre och bredaxlade man.
 
Precis, en frisk kropp går inte upp så mycket i fett på den tiden.

Jag har gått upp 3 kilo på en vecka. Det gick jag ner på ett par dagar när jag ställde om kosten. Kissade väldigt mycket.

Sen finns det så klart variationer, människor är olika.
@Thera förstår att det är en riktig knäck för motivationen, men jag tror verkligen att det mest sannolika att det är vätska och det brukar rinna av ganska fort :)

Vissa av oss kissar ju inte ut de där skutten. Och det känns rätt hopplöst.
 
Okej, jag börjar om idag, vägde in mig på rekordhög vikt. Minst 5kg ska bort! Jag ska mjukstarta lite genom att ta bort uppenbart skräp, byta till en bättre frukost, ta bort kvällsfika och äta mindre portioner. Plus att öka rörelsedelen. Att gå ner tre kilo under november borde vara ett rimligt mål!
 
Jag har tröttnat på min långa och svagt uppförslutande viktplatå som beror på att jag naturligtvis blivit jättehungrig av att förbättra min löpning. Det har inte stört mig supermycket eftersom det har varit mer tillfredställande att förbättra löpningen än att gå ner i vikt. Men nu är det mörkt och geggigt och blött och en massa löv som döljer snubbliga rötter och bildar halt klet på asfalten. Så nu passar det jättebra att springa långsamt, återhämta och passa på att äta mindre. Tufft som sjuttsiken i november dock så jag belönar mig själv med en hundring om dagen. :D
 
91.4 kg stod vågen på idag och jag känner det och avskyr verkligen den här känslan av att vara tung, svullen och långsam! Jag är 171 cm, och behöver gå ner ca 25 kilo.

Vägde knappt 70 kg för ett år sen innan jag skadade mitt knä och slutade med nikotin, 3 månader senare vägde jag +90 kg :( Innan gymmade, yogade och framförallt så cyklade jag varenda dag... 2- 3h rundor med min mtb i skogen blev det flera ggr i veckan. Men så gick det som det gick och nu är det som det är!

Nuförtiden är jag mest sjukt bitter över att jag inte kan utöva vad jag tycker är något av det bästa som finns längre - terrängcykling , så nu gnäller jag mest om jag ska vara ärlig!
Men idag har jag cyklat 2x 10min. Det gör ont i knä, hälsena och även andra ställen, men jag hoppas på att det inte blir värre igen utan går över och att jag kan öka på längd och belastning succesivt igen. Har bokad tid hos en ny sjukgymnast nu också, hoppas hon är bra.

Det blir vlcd till att börja med nu, sen blir det nog keto ngn månad eller två iaf. Rasade i vikt på det senast jag provade.
 
Längd: 171 cm
Vikt: 91.4 kg

Mått:
Midja: 84 cm
Mage: 102 cm
Under byst: 87 cm
Över bröst: 100 cm
Stuss: 123 cm
Lår: 74 cm
Vad: 44 cm
Överarm: 34 cm
Underarm: 28 cm
Hals: 35 cm

20201103-190518.jpg
20201103-190438.jpg
 
Har tappat lite i vikt igen även om jag tänkt ligga på samma vikt för att kunna få resultat i träningen. Mitt problem är att jag glömmer att äta efter som att jag sällan är hungrig, så ska börja ha lite propud-shakes i bilen och hemma.
 
Okej, jag börjar om idag, vägde in mig på rekordhög vikt. Minst 5kg ska bort! Jag ska mjukstarta lite genom att ta bort uppenbart skräp, byta till en bättre frukost, ta bort kvällsfika och äta mindre portioner. Plus att öka rörelsedelen. Att gå ner tre kilo under november borde vara ett rimligt mål!

Åh. Det ska vara mitt mål också. - 3 i november. 🙌
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 414
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 177
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 743
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 579
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Få med sambo i hästköp
  • Sele till shettis

Omröstningar

Tillbaka
Upp