Vikttråden 2021

@95johsv Jag har nu provat att steka konjaksnudlar som du tipsade om! Stekte dem i sambal olek, vitlök, äppelcidervinäger, lite soja och pyttelie olja och det blev faktiskt väldigt gott! Lite märklig konsistens på dem men bra att man fick tugga en hel del ju. Så tusen tack för det tipset! :D
 
Förövrigt så var det billigare måltidsersättningspulvret inte gott, vilket ledde till att jag började skjuta upp och hoppade över dem. Vilket ledde till att jag blev svinhungrig istället och åt FEL. Så då gick jag ju upp lite i vikt igen såklart.

Det funkar att dricka äckelpulvret 1-2 ggr per dag men inte mer, så har köpt det dyrare pulvret igen nu och då går det hur bra som helst.

Hittade även ett galet rabatterat pris på naturdiets banan/choklad drinkmix i storpack på matsmart så har beställt det med, blev mindre än 2 kr per portion! Hoppas att jag tycker den är god nu bara...

Även naturdiets färdiga shaker låg på 16 kr/portion (vilket då är ungefär samma pris som för det goda pulvret) så köpte ett gäng sådana också. Helt ok smak och smidiga att ha med sig tycker jag. Så framöver kommer jag kunna varva väldigt mycket!

Ska ge :devil: i att väga mig mer än högst 1 gång per vecka också, blir helt knäpp av att kolla oftare än så.
 
Läkaren ökade dosen neuroleptika för några veckor sen. Gissa vad som hänt? :meh: Han håller stenhårt fast vid att just abilify inte ger viktökning hos vuxna.
 
Nä, nu är det fan nog! Jag SKA gå ner 2 kg i oktober. Jag känner mig inte bekväm i min kropp och om jag går upp mer kommer jag hamna på övervikt. Jag ska komma igång med promenader på lunchen igen, i övrigt försöker jag få in två pass på gymmet och ett pass padel (det har egentligen inget med viktnedgång att göra, jag vill bli starkare + att padel bara är kul, men rörelse bränner ju faktiskt kalorier också.)
Jag tycker att det är sjukt tråkigt att registrera vad jag äter, men jag får börja vara hård med det. Och jag har tidigare varit hård på veckorna och "fri" på helgerna. Det fungerar inte. Det får bli lite godare middagar + macka till frukost (sambon gör världens godaste äggmacka), men inget snacks eller snabbmat till lunch.

Efter de akuta 2 kg kan jag gå ner 5 till, men ska försöka gå ner 2 till. Då passar mina kläder bättre och jag trivs i min kropp.

Så helgens chipspåse får bli den sista på länge och så ska jag köpa en ny våg! 💪🏻
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur vet man egentligen vilka babyskydd som är bra? Är testfakta trovärdigt? Isåfall är jättebilliga beemoo bättre än Britax 🤯...
Svar
14
· Visningar
723
Senast: Karfitsa
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 929
Senast: zassoo
·
IT & mobiler Försökte hitta Microsoft Office-paketet men det fanns bara från 2021 och tidigare. Har de slutat ge ut det? Är det Microsoft 365 som...
Svar
10
· Visningar
789
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Hästnyheter Super-GP, den mäktiga finalhoppningen för alla årets GP-vinnare på Longines Global Champions Tour, avgjordes på lördagskvällen i Prag...
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp