Vikttråden 2021

Lite många kalorier för min smak. Men det kanske går att hitta något med färre.

Ja, det går ju att fixa genom att spä ut shakes med vatten så får du lunch och kvällsmål på 3 dl vardera, och ändå både mer krämigt och mer näring än honung- och- socker-thé.

Själv skulle jag ju må bättre av mer energi, men om du absolut ska få i dig max 200 dessa två dagar så går det även med näringsdryck.
 
Startvikt 18/12
22/12: - 0,4kg
28/12: - 0,5kg
2/1: +0,7kg
9/1: - 0,9kg
15/1: - 0,9kg
22/1: - 0,6kg
29/1: - 0,8kg
5/2: - 0,7kg
12/2: - 0,5kg
19/2: - 1,4kg 😱😁🥳

Tot: - 6kg 👍


19/2
Biceps vä: - 1,7cm 😱
Biceps hö: - 0,5cm
Bröst: - 1,8cm
Midja: + 1,9cm 🤔
Höft: + 0,2cm
Lår vä: - 0,9cm
Lår hö: - 0,5cm
Vad vä: - 2,5cm
Vad hö: - 0,5cm

Tot
Biceps vä: - 3,5cm
Biceps hö: - 1,5cm
Bröst: - 7,1cm
Midja: - 3cm
Höft: - 5,8cm
Lår vä: - 4,7cm
Lår hö: -3,2cm
Vad vä: - 2cm
Vad hö: - 1,5cm

Jag funderar fortfarande över det här med om jag svullnar i de muskler jag tränat hårt dagen innan. Igår var det rumpa/höft som fick sig en omgång och genast är höften på plus trots att jag gått ner jättemycket denna veckan.

Idag är det träning ffa för armar och en del bröst. Om jag kommer ihåg så ska jag mäta armar och bröst i morgon för att se vad som händer.

Med tanke på att många mått går 2 steg ner och 1 upp så är jag glad över att jag också kollar vikten. Det blir, för min del, mindre hangups på att ngt mått ökat. 👍
 
Passade på att väga mig idag eftersom jag de senaste tre dagarna ätit kanske 2200-2400 kcal. Och jag har inte gått upp i vikt iaf. Nu återstår det att se vad som händer resten av veckan! Men jag kommer flytta fastedagarna till måndag och torsdag. Tisdag och torsdag blev väl tufft.

Vaknade otroligt pigg i morse, tills jag åt frukost. Då försvann all energi :rofl:
 
Passade på att väga mig idag eftersom jag de senaste tre dagarna ätit kanske 2200-2400 kcal. Och jag har inte gått upp i vikt iaf. Nu återstår det att se vad som händer resten av veckan! Men jag kommer flytta fastedagarna till måndag och torsdag. Tisdag och torsdag blev väl tufft.

Vaknade otroligt pigg i morse, tills jag åt frukost. Då försvann all energi :rofl:

Det är vanligt vid fasta tycker jag. Har jag ätit väldigt lite under en eller flera dagar blir jag extra trött när jag väl äter. Största delen av tröttheten brukar sen gå över när magen bearbetat maten, men ofta känner jag mig lite segare hela dagen efter en fastedag. Så det är faktiskt ett av skälen till att jag gått över till 6:1 istället för 5:2, vill inte ha så mycket upp och ner som det blir eftersom jag behöver mycket energi i min vardag.
 
Mina axlar 😱😱😱
Ojojoj, kunde knappt lyfta skeden med färs till tacosen 🙈🤣🤣🤣
Det var även en film med magträning idag och jag har blivit mycket starkare i bålen 💪
 
Nu har jag mätt armar och bröst för att se om de är påverkade av gårdagens brutala träning.
Bröst +1,8cm
Biceps v +1,5cm
Biceps h 0cm

Min slutsats är att musklerna mycket väl kan svullna tillfälligt efter hård träning och att jag bör ha det i åtanke när jag mäter mig om vikt och mått plötsligt inte korrelerar.
 
Nu har jag mätt armar och bröst för att se om de är påverkade av gårdagens brutala träning.
Bröst +1,8cm
Biceps v +1,5cm
Biceps h 0cm

Min slutsats är att musklerna mycket väl kan svullna tillfälligt efter hård träning och att jag bör ha det i åtanke när jag mäter mig om vikt och mått plötsligt inte korrelerar.
Jag tränar aldrig, men min sambo gymmar en del och han svullnar definitivt när han tränat hårt. Minns en gång när han kört bröst lite väl hårt, han blev så svullen att han nästan fick större bröst än mig🤣
 
Jag tar tillbaka. Känner mig stressad nu att vågen inte gått ner den här veckan. 7 kg på 6 veckor återstår.
 
Screenshot_20210222-082901.png

Det går bra just nu.
Äter ca 1800 kcal om dagen
 
Idag hade jag tänkt väga mig, innan fastedagen som börjar nu. Men jag är helt öm i hela kroppen efter flytten och känner mig jättesvullen. Så jag hoppar vägningen, för jag tror inte att det ger en rättvisande bild just nu. Istället hoppar jag på fastedag nummer 3 och håller tummarna för att det går bra trots att kroppen är rätt sliten. Egentligen så kanske jag borde hoppa fastedagen tills kroppen har återhämtat sig, men jag är rädd att jag isf hoppar dieten helt så det får gå. Så jag tänker lägga upp dagens kost med en kopp te till frukost, varma koppen grönsaker till lunch och spara de lite mer "kaloririka" till middagen och kvällsmaten eftersom jag tror att min vilja är som lägst då.

Tenta på lördag med, så det är lite knepigt hur man ska lägga upp det hela. Hjärnan måste ju fungera fram tills dess.
 
Jag är lite less eftersom jag är +/- 0 senaste veckan, trots ett "balanserat" underskott och en hel del långpromenader (har nog blivit minst 12000 steg varje dag). Jag sätter mitt hopp till faktumet att jag ska ha mens om ungefär en vecka och att jag vet att jag samlar vätska/svullnar upp ganska långt i förväg. Men det känns ju lite trist, för jag kommer inte nå målet den här månaden.
 
Jag är lite less eftersom jag är +/- 0 senaste veckan, trots ett "balanserat" underskott och en hel del långpromenader (har nog blivit minst 12000 steg varje dag). Jag sätter mitt hopp till faktumet att jag ska ha mens om ungefär en vecka och att jag vet att jag samlar vätska/svullnar upp ganska långt i förväg. Men det känns ju lite trist, för jag kommer inte nå målet den här månaden.

Jag kan gå upp typ 2 kg inför mens så jag tänker att det kanske vore något att räkna med i framtiden så att du slipper bli besviken? Det är ju oftast bara vätska/svullenhet som försvinner sen. :)
 
Fastedag i dag och tredje dagen med magkatarr (skitbindväv 🤬).
Funderade på om jag skulle hoppa fastedagen idag eftersom jag mår skit men tänkte om. Om jag ändå ska ha ont i magen, halsbränna och må illa så kan jag lika gärna fasta.

Träningen idag får bli anpassad. Glad över att det inte är cardio i dessa passen iaf. Jag gör det jag kan helt enkelt och så får jag vara nöjd med det.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur vet man egentligen vilka babyskydd som är bra? Är testfakta trovärdigt? Isåfall är jättebilliga beemoo bättre än Britax 🤯...
Svar
14
· Visningar
675
Senast: Karfitsa
·
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 555
IT & mobiler Försökte hitta Microsoft Office-paketet men det fanns bara från 2021 och tidigare. Har de slutat ge ut det? Är det Microsoft 365 som...
Svar
10
· Visningar
775
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Hästnyheter Super-GP, den mäktiga finalhoppningen för alla årets GP-vinnare på Longines Global Champions Tour, avgjordes på lördagskvällen i Prag...
Svar
0
· Visningar
161
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp