Vikttråden 2021

Så jag har räknat lite på min vikt och hur jag har utvecklats de senaste dagarna och prognos. Gud jag behöver ett jobb eller distraktioner.
 

Bifogade filer

  • vik.PNG
    vik.PNG
    4,5 KB · Visningar: 110
Fastedag idag. Det går rätt bra. Jag har dock tröttnat på att det inte händer något viktmässigt så jag funderar på att byta metod. Funderar på att byta 1-2 mål/dag till någon proteindryck eller liknande.

Men finns det sådana som faktiskt smakar gott och inte innehåller för mycket kalorier och dessutom inte kostar en förmögenhet? Jag tittade lite på protein.se, men deras recensioner är verkligen all over the place, så det känns lite läskigt.

Har ni några tips här?
 
Fort har jag aldrig sagt att det kommer gå. Då får jag liksom sluta äta helt och det funkar ju inte. Min version av fort är kanske 0,5 kilo/månad. Jag har varit hos sjukgymnast. Det hjälper inte.

Vad tycker du att jag ska göra istället? Cykla funkar inte, då får jag extrem värk, likaså simning funkar inte. Fördel om hunden kan vara med eftersom jag som sagt måste motionera henne.

0,5 kilo per månad låter väl bra, du får ju tänka in att du även undvikit uppgången du haft tidigare varje månad.

Jag vet inte, jag är verkligen inte expert på smärtproblematik. Det är just därför jag rekommenderar kontakt med vården för att få tips från dem som kan, och som kan ge råd som är anpassade efter din problematik. Jag hade mycket problem med knäna tidigare, och jag fick rådet av "alla" att simning, det borde jag ägna mig åt för det är för så skonsamt - och när jag kom till sjukgymnasten var just att simma det enda jag INTE skulle göra med min problematik. Så jag känner inte att det är lämpligt att jag kommer med några råd angående smärta i kombination med rörelse.
 
Startvikt 18/12
22/12: - 0,4kg
28/12: - 0,5kg
2/1: +0,7kg
9/1: - 0,9kg
15/1: - 0,9kg
22/1: - 0,6kg
29/1: - 0,8kg
5/2: - 0,7kg
12/2: - 0,5kg
19/2: - 1,4kg
26/2: +0,5kg
5/3: - 0,6kg
12/3: - 1,6kg
19/3: +2,2kg
26/3: - 2,2kg
2/4: +0,1kg
9/4: - 0,3kg
16/4: +1,3kg
23/4: - 1,1kg

Tot: - 7,7kg


23/4
Biceps vä: - 0,2cm
Biceps hö: - 0,5cm
Bröst: + 1,2cm
Midja: - 2,5cm ingen ballongmage idag 😁
Höft: - 0,5cm
Lår vä: - 1cm
Lår hö: + 0,5cm
Vad vä: - 0,8cm
Vad hö: - 1,1cm

Tot
Biceps vä: - 2,5cm
Biceps hö: - 3,4cm
Bröst: - 6,1cm
Midja: - 5,5cm
Höft: - 8,2cm
Lår vä: - 6,1cm
Lår hö: - 4,7cm
Vad vä: 0cm
Vad hö: + 0,4cm

Jag fortsätter väl kuckilura här på min lilla platå 🙄
Jag hade kanske önskat en minskning på vaderna då de är och alltid har varit lite för stora för att man enkelt ska kunna köpa sig ett par stövlar men men...

Jag fortsätter väga mig men orkar inte riktigt bry mig om vikten just nu. Minuset idag blir jag inte ens glad för då det troligtvis blir det plus om en vecka. Vill så gärna komma vidare nu.

Fokuserar min energi på att jag har 1,8cm kvar på höft tills jag gått ner 10cm! 10cm är sjukt mycket 😱
 
0,5 kilo per månad låter väl bra, du får ju tänka in att du även undvikit uppgången du haft tidigare varje månad.

Jag vet inte, jag är verkligen inte expert på smärtproblematik. Det är just därför jag rekommenderar kontakt med vården för att få tips från dem som kan, och som kan ge råd som är anpassade efter din problematik. Jag hade mycket problem med knäna tidigare, och jag fick rådet av "alla" att simning, det borde jag ägna mig åt för det är för så skonsamt - och när jag kom till sjukgymnasten var just att simma det enda jag INTE skulle göra med min problematik. Så jag känner inte att det är lämpligt att jag kommer med några råd angående smärta i kombination med rörelse.
Ja men än så länge så händer ju inget. Snarare tvärtom. Denna månad har jag inte haft min bottennotering på 74 kg utan vände direkt upp, så frågan är om jag inte har gått upp i vikt. Vi får se när mensen närmar sig, om det blir en ny toppnotering eller inte.

Nej jag vet inte heller något motionssätt som jag inte får ont av. Men alla säger ju att det finns, utan att ge förslag, och det blir tyvärr lite tröttsamt. Jag vet att jag behöver träna, det behöver ingen tala om för mig. Men jag har hittills inte hittat någon motionsform som passar min kropp. Minst ont får jag väl av att rida (så länge sadeln är väl tillpassad efter mig). Men jag har inte den möjligheten nu, så det spelar ingen roll.
 
Ja men än så länge så händer ju inget. Snarare tvärtom. Denna månad har jag inte haft min bottennotering på 74 kg utan vände direkt upp, så frågan är om jag inte har gått upp i vikt. Vi får se när mensen närmar sig, om det blir en ny toppnotering eller inte.

Nej jag vet inte heller något motionssätt som jag inte får ont av. Men alla säger ju att det finns, utan att ge förslag, och det blir tyvärr lite tröttsamt. Jag vet att jag behöver träna, det behöver ingen tala om för mig. Men jag har hittills inte hittat någon motionsform som passar min kropp. Minst ont får jag väl av att rida (så länge sadeln är väl tillpassad efter mig). Men jag har inte den möjligheten nu, så det spelar ingen roll.

Jag tänker att simma borde fungera, men vet inte om allt sådant är stängt just nu, men sen när det öppnar upp igen kanske? :)
 
Fastedag idag. Det går rätt bra. Jag har dock tröttnat på att det inte händer något viktmässigt så jag funderar på att byta metod. Funderar på att byta 1-2 mål/dag till någon proteindryck eller liknande.

Men finns det sådana som faktiskt smakar gott och inte innehåller för mycket kalorier och dessutom inte kostar en förmögenhet? Jag tittade lite på protein.se, men deras recensioner är verkligen all over the place, så det känns lite läskigt.

Har ni några tips här?
Huel hot n savory är det enda måltidsersättningen som jag äter. De har flera och alla smakar olika. Jag ogillar skarpt sweet n sour, korman är bäst. Den blir som en varm soppa/gryta beroende på mängd vatten. Inget krav på micro heller :up:
 
Jag står still på samma vikt som för tre veckor sedan efter att ha ”slappnat av” lite med kcal-räkningen. Det känns ändå helt okej, jag har ökat på träningen en del så hoppas det ska ge effekt också nu när jag jobbar bara på lång sikt. Sen vore det såklart skönt om vågen bara hoppade ett kg till så att jag hamnar på -10 kg, känns som en milstolpe när det totala målet är -25 kg.
 
Jag står still på samma vikt som för tre veckor sedan efter att ha ”slappnat av” lite med kcal-räkningen. Det känns ändå helt okej, jag har ökat på träningen en del så hoppas det ska ge effekt också nu när jag jobbar bara på lång sikt. Sen vore det såklart skönt om vågen bara hoppade ett kg till så att jag hamnar på -10 kg, känns som en milstolpe när det totala målet är -25 kg.
Jag hoppas att det löser sig, och man kan alltid börja räkna igen om man känner att det behövs.
 
31/3 - 74,4
12/4 - 77,7
16/4 - 76,6
19/4 - 75,6
23/4 - 76,6
27/4 - 76,6

Väldigt förvånad att jag inte gått upp här, jag hoppade nämligen söndagens fasta till förmån av tentaplugg. Och nu har vi tenta imorgon så jag kommer inte fasta idag heller, men jag kör lite halvfasta. Bättre att göra något än inget, men jag behöver hjärnan på topp imorgon så det blir snål frukost/lunch och normal middag och kvällsmat. Iofs så blev jag tvungen att sova med kompressionsstrumpor eftersom benen inte var nöjda med livet, så det är möjligt att jag bara har tömt smalbenen på lite vätska. Men det låtsas vi inte om :angel:

Jag tänkte försöka springa en kort sväng idag, bra inför tentan att syresätta hjärnan och bli av med lite stresshormoner tänker jag.
 
Startvikt 18/12
22/12: - 0,4kg
28/12: - 0,5kg
2/1: +0,7kg
9/1: - 0,9kg
15/1: - 0,9kg
22/1: - 0,6kg
29/1: - 0,8kg
5/2: - 0,7kg
12/2: - 0,5kg
19/2: - 1,4kg
26/2: +0,5kg
5/3: - 0,6kg
12/3: - 1,6kg
19/3: +2,2kg
26/3: - 2,2kg
2/4: +0,1kg
9/4: - 0,3kg
16/4: +1,3kg
23/4: -1,1kg
30/4: - 0,7kg

Tot: - 8,4kg


30/4
Biceps vä: - 0,4cm
Biceps hö: 0cm
Bröst: + 0,6cm
Midja: +1,5cm 🎈😔
Höft: +0,3cm
Lår vä: +1cm
Lår hö: + 0,5cm
Vad vä: - 1cm
Vad hö: -0,4cm

Tot
Biceps vä: - 2,9cm
Biceps hö: - 3,4cm
Bröst: - 5,5cm
Midja: - 4cm
Höft: - 7,9cm
Lår vä: - 5,1cm
Lår hö: - 4,2cm
Vad vä: - 1cm
Vad hö: 0cm

Ballongmagen fortsätter att leverera 😔
Både onsdag och torsdag svullnade den så snabbt att jag trodde jag skulle spy av smärtan. Har det dessutom extremt stressigt på jobb just nu så har valt att pausa mina fastedagar ett tag, tänker att de +jobbstressen tillsammans kanske blir lite för mycket för magen. Vi får se om det blir någon förbättring.

Träningen går det sådär med. Jag får till mina löppass men den andra träningen hoppar jag just nu på lunchen till förmån för att jobba även då istället 🤦‍♀️

Fokus nästa vecka blir att försöka få till lunchträningarna igen så att jag kommer ut denna dåliga cirkel.
 
Startvikt 18/12
22/12: - 0,4kg
28/12: - 0,5kg
2/1: +0,7kg
9/1: - 0,9kg
15/1: - 0,9kg
22/1: - 0,6kg
29/1: - 0,8kg
5/2: - 0,7kg
12/2: - 0,5kg
19/2: - 1,4kg
26/2: +0,5kg
5/3: - 0,6kg
12/3: - 1,6kg
19/3: +2,2kg
26/3: - 2,2kg
2/4: +0,1kg
9/4: - 0,3kg
16/4: +1,3kg
23/4: -1,1kg
30/4: - 0,7kg

Tot: - 8,4kg


30/4
Biceps vä: - 0,4cm
Biceps hö: 0cm
Bröst: + 0,6cm
Midja: +1,5cm 🎈😔
Höft: +0,3cm
Lår vä: +1cm
Lår hö: + 0,5cm
Vad vä: - 1cm
Vad hö: -0,4cm

Tot
Biceps vä: - 2,9cm
Biceps hö: - 3,4cm
Bröst: - 5,5cm
Midja: - 4cm
Höft: - 7,9cm
Lår vä: - 5,1cm
Lår hö: - 4,2cm
Vad vä: - 1cm
Vad hö: 0cm

Ballongmagen fortsätter att leverera 😔
Både onsdag och torsdag svullnade den så snabbt att jag trodde jag skulle spy av smärtan. Har det dessutom extremt stressigt på jobb just nu så har valt att pausa mina fastedagar ett tag, tänker att de +jobbstressen tillsammans kanske blir lite för mycket för magen. Vi får se om det blir någon förbättring.

Träningen går det sådär med. Jag får till mina löppass men den andra träningen hoppar jag just nu på lunchen till förmån för att jobba även då istället 🤦‍♀️

Fokus nästa vecka blir att försöka få till lunchträningarna igen så att jag kommer ut denna dåliga cirkel.
Är det stress som påverkar magen eller något i din kost? Min mage protesterar om jag äter för mycket av vissa saker en längre period.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur vet man egentligen vilka babyskydd som är bra? Är testfakta trovärdigt? Isåfall är jättebilliga beemoo bättre än Britax 🤯...
Svar
14
· Visningar
674
Senast: Karfitsa
·
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 544
IT & mobiler Försökte hitta Microsoft Office-paketet men det fanns bara från 2021 och tidigare. Har de slutat ge ut det? Är det Microsoft 365 som...
Svar
10
· Visningar
775
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Hästnyheter Super-GP, den mäktiga finalhoppningen för alla årets GP-vinnare på Longines Global Champions Tour, avgjordes på lördagskvällen i Prag...
Svar
0
· Visningar
161
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp