Vikttråden 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att kräkas och ha ont i magen är ett utmärkt sätt att banta - not. Märktr att kläderna sitter lösare och att magfläsket är skrynkligare :meh:
 
Här är det katastrof. Tränar men det är ju som bekant inte tillräckligt och jag kan heller inte, även om tiden räckte, träna på en nivå som skulle göra skillnad på vikten. Överkroppen klarar sig fint men benen fixar inte riktigt styrketräning, får handikappande träningsvärk även av lättare pass. Mkt frustrerande.

Hur som helst så ska jag lämna en hel bunt prover imorgon för att sedan ev börja med Ozempic (plus dietist osv), långtidsblodsocker har börjat krypa uppåt förutom allt annat.

Och jag reder inte ut det utan hjälp.
 
Jag hoppade upp ett kg, hoppas det är två träningspass och en massa vatten som stannat i träningsvärken :cautious: .
 
- 0,6. Har nu gått ner 11 kg. 3,8 till målet :banana:
 

Bifogade filer

  • 0AA74ECD-34D3-4A0E-8ACC-6FFC1B8E875F.jpeg
    0AA74ECD-34D3-4A0E-8ACC-6FFC1B8E875F.jpeg
    47 KB · Visningar: 18
Jag har bestämt mig för att påbörja en period med periodisk fasta efter nyår genom konceptet Peppkampen via instagram. Målet är att gå ner i vikt. Tanken är att ha ätfönster kl12-20 och därmed hoppa över frukost. På veckodagar äter jag vanligtvis frukost på jobbet men tanken på att inte äta frukost tillsammans med barnen på helgen känns jobbig, jag vill absolut inte överföra mina (osunda) tankar kring vikt och mat till dom och har aldrig någonsin pratat om min egen vikt eller syn på min kropp inför dom.

Hur skulle ni göra? Är rädd att inte få effekt av fastan om jag äter 3 mål mat på helgerna tillsammans med familjen. Om jag ska fasta även på helgen, hur ska jag förklara detta för barnen? Jag har barn som är väldigt tunna i kroppen så dom behöver alla kalorier dom kan få i sig, så är inte fallet med mamman...

Jag äter mycket mer på helgerna och går ändå ner i vikt om jag äter mindre kalorier i veckan. Men det låter ju inte direkt hälsosamt att fasta om du har barn som kan påverkas negativt och själv anser att du har ohälsosamma matvanor och syn på din vikt.
 
Vägde mig i går och väger nu 98 kg. Jippi, under 100 äntligen! Varit ett par veckor där jag haft det tufft med att vågen visade uppåt istället för neråt så jag har inte vägt mig jättenoga som tidigare. När den låg på 102, alltså upp från 100 så ville jag inte väga mig och det kändes rätt befriande. Men så vägde jag mig ändå igår igen och verkar alltså vara på gång igen, ner från 102-98 på ett par veckor. Äter periodvis bättre, periodvis sämre, går efter mående så vissa dagar är bra, andra dåliga.

Nu hoppas jag det puffar på neråt igen så att det där med uppgången bara var en "fas" kroppen hade....
 
Första månadsdosen Ozempic är uthämtad. De flesta provsvar okej men lite högt kolesterol, lågt b12 och D.

Fått recept på andra b12 och D. Sitter och laddar för första dosen. Är eg fånigt, har ju gett mig själv både blodförtunnande, hormoner (ampull puls spruta) och andra hormoner i injektionspenna i samband med IVFerna. Många dagar och mycket större mängder. Men det var ju ett tag sedan.
 
Fått recept på andra b12 och D. Sitter och laddar för första dosen. Är eg fånigt, har ju gett mig själv både blodförtunnande, hormoner (ampull puls spruta) och andra hormoner i injektionspenna i samband med IVFerna. Många dagar och mycket större mängder. Men det var ju ett tag sedan.

Det gick fint.

Nu mår jag illa. Mest sannolikt psykologiskt snarare än fysiskt.
 
Det gick fint.

Nu mår jag illa. Mest sannolikt psykologiskt snarare än fysiskt.

Svårt att säga om det är placebo eller om det går så snabbt men klart stor skillnad på hunger och sug. Ligger utan ansträngning inom dagens points (reggar med WW-appen) och känner mig liksom rejält full efter en ”GBP-portion” (snudd på illamående).
 
Svårt att säga om det är placebo eller om det går så snabbt men klart stor skillnad på hunger och sug. Ligger utan ansträngning inom dagens points (reggar med WW-appen) och känner mig liksom rejält full efter en ”GBP-portion” (snudd på illamående).

Om det här illamåendet håller i sig över tid förstår jag varför folk tappar vikt av Ozempic 😬
 
Har gått ner en del i vikt pga problem med magen (illamående och kräktes). Men det är lite deprimerande att var det försvunnit är brösten, den lilla rumpa jag har och låren, så byxorna hänger lösa. Däremot är allt magfläsk och vad det nu heter som finns under brösten kvar.
 
Jag tar en liten paus och är tillbaka efter nyår. Ska bara försöka hålla vikten jag har nu. Det finns alldeles för mycket fika på jobbet och jag orkar inte göra det svårt för mig 😂
 
Jag tar en liten paus och är tillbaka efter nyår. Ska bara försöka hålla vikten jag har nu. Det finns alldeles för mycket fika på jobbet och jag orkar inte göra det svårt för mig 😂
Jag har insett att december är en fruktansvärd månad rent generellt, så jag har valt att försöka hålla vikten och ta nya tag 1/2. :) jag ska på semester i mitten av januari och det känns enklast att börja på riktigt när jag kommit hem.
 
Jag har insett att december är en fruktansvärd månad rent generellt, så jag har valt att försöka hålla vikten och ta nya tag 1/2. :) jag ska på semester i mitten av januari och det känns enklast att börja på riktigt när jag kommit hem.

Ja, jag hade nog glömt bort det :D helt vansinnigt vad fika det har dukats fram de 2 senaste veckorna.. och man behöver ju inte ta, men jag har då ingen självdisciplin, fika är ju så gott!
 
Inte riktigt lika illamående idag men trots gemensam grötlunch idag så åt jag bara en knäckemacka med skinka på och tre koppar te med mjölk på hela dagen. Väl hemma en liten bit mjuk pepparkaka (bakade till jobbet igår) och nu ett par skedar minestronesoppa. Är väldigt mätt.

Måste uppenbarligen börja planera maten på samma vis som när jag var nyopererad, annars kommer jag snart att vara ganska orkeslös 🙈

Väldigt intressant om det är placebo eller semaglutiden. Mycket piggare imorse än vad jag varit på ett bra tag.
 
Inte lika illamående idag men mätt. Och huvudvärk. Har ett väldigt stressigt läge på jobbet just nu och har funderat på att rensa chokladkalendern men vid tanken på att faktiskt äta chokladen tar det stopp. Mycket märkligt!
 
Går väldigt snabbt ner i vikt nu, mår inte så bra psykiskt. Får se om jag studsar upp igen.
-12,9
1,9 kvar till målet.
Nådde en milstolpe idag när jag lyckades komma i min gamla favoritklänning i storlek 34 :banana: Bort med de där sista kilona så kommer den sitta ännu bättre.
 
Går väldigt snabbt ner i vikt nu, mår inte så bra psykiskt. Får se om jag studsar upp igen.
-12,9
1,9 kvar till målet.
Nådde en milstolpe idag när jag lyckades komma i min gamla favoritklänning i storlek 34 :banana: Bort med de där sista kilona så kommer den sitta ännu bättre.
Jag hoppas du får börja må bättre! Och att du lyckas stanna på din målvikt och inte fortsätter ner för att du inte mår bra :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 146
Senast: zassoo
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
15 852
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ För oss som vill skriva lite om det här med vikten. Är målet upp? Är målet ner? Är målet att vara stabil? Välkommen! ❤️
42 43 44
Svar
875
· Visningar
71 697
Senast: Ketrawzc
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 276
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hage
  • När fan slutar jag ramla av?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp