Vikttråden 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.
Roade mig med att ta nya kroppsbilder.
Det är ganska exakt en månad mellan bilderna. Svårt att ta i samma ljus och på exakt samma plats :D

Tycker att jag ser en liten skillnad. Speciellt på röven som jag haft lite issues över.
Framifrån
Bakifrån
 
-0,8 :banana:
Gått ner sammanlagt 9,8 kg och har 5 kg kvar. Har nu normalt BMI :)
Och därmed har jag nått delmål två :banana: tänkte direkt: vad ska jag äta för gott för att unna mig?! :D

Roade mig med att ta nya kroppsbilder.
Det är ganska exakt en månad mellan bilderna. Svårt att ta i samma ljus och på exakt samma plats :D

Tycker att jag ser en liten skillnad. Speciellt på röven som jag haft lite issues över.
Framifrån
Bakifrån
Vad duktiga ni är! Det går inte alls för mig. 🤷 Jag är motiverad i typ tre dagar och sen tappar jag det helt. Eller så är det en massa inplanerade grejer med middagar, semester, övernattningar osv så jag "börjar om på måndag". Det enda som går hyfsat är att jag kommit igång med träningen, men den påverkar inte själva viktnedgången direkt.
 
Vad duktiga ni är! Det går inte alls för mig. 🤷 Jag är motiverad i typ tre dagar och sen tappar jag det helt. Eller så är det en massa inplanerade grejer med middagar, semester, övernattningar osv så jag "börjar om på måndag". Det enda som går hyfsat är att jag kommit igång med träningen, men den påverkar inte själva viktnedgången direkt.

En sak i taget tänker jag!
Jag började ju med träningen, såg till att det blev rutin och kändes skoj, men åt fortfarande skitdåligt, kosten kom säkert ett halvår senare.

Och inte vara så hård mot sig själv 🤗
 
En sak i taget tänker jag!
Jag började ju med träningen, såg till att det blev rutin och kändes skoj, men åt fortfarande skitdåligt, kosten kom säkert ett halvår senare.

Och inte vara så hård mot sig själv 🤗
Jag har "tänkt börja" hela 2022, så det är inget jag bestämt nyligen. Men jag misslyckas jämt :grin: grejen är ju att jag inte "bantar" utan vill hitta ett hållbart sätt att äta på resten av livet + gå ner cirka 7 kg. Jag skulle säkert kunna gå all in och gå ner ett kilo i veckan om jag bestämde mig för det, men det är inte det riktiga målet. Det är helt enkelt jäkligt svårt!
 
Jag har "tänkt börja" hela 2022, så det är inget jag bestämt nyligen. Men jag misslyckas jämt :grin: grejen är ju att jag inte "bantar" utan vill hitta ett hållbart sätt att äta på resten av livet + gå ner cirka 7 kg. Jag skulle säkert kunna gå all in och gå ner ett kilo i veckan om jag bestämde mig för det, men det är inte det riktiga målet. Det är helt enkelt jäkligt svårt!

Har lite samma tankesätt, och ja det är pissvårt!
 
Jag gick ner till 100 kg... sedan gick jag upp till 102 kg och vägde det fortfarande veckan därpå och därefter har jag inte velat väga mig....Inte bra, inte bra, inte bra. Matvanorna är inte helt hundra, rutin ibland och så kommer några dåliga dagar och så på det igen och det är bra. Skulle önska bättre rutiner. Nu är jag opererad ju och har fått höra att man inte kan äta bara typ en gång per dag, för då blir man typ dålig. Det stämmer ju inte har jag märkt och jag tror det är den vetskapen som gör att det är svårt att vara noga numera.

Jag måste göra en omstart liksom. Börja matschema, sätta klockan, väga, planera måltiderna. Allt för att få in rutinen igen så jag inte står här och "oj, jag har glömt äta" Eller "oj, vad ska jag äta nu" och så kan jagi nte bestämma mig och så går tiden och så är detta målet förbi och nästa är dags och jag ännu inte bestämt mig för vad jag ska äta.

Trött på mig själv. Matlådor i all ära, man blir trött på samma.
 
Jag gick ner till 100 kg... sedan gick jag upp till 102 kg och vägde det fortfarande veckan därpå och därefter har jag inte velat väga mig....Inte bra, inte bra, inte bra. Matvanorna är inte helt hundra, rutin ibland och så kommer några dåliga dagar och så på det igen och det är bra. Skulle önska bättre rutiner. Nu är jag opererad ju och har fått höra att man inte kan äta bara typ en gång per dag, för då blir man typ dålig. Det stämmer ju inte har jag märkt och jag tror det är den vetskapen som gör att det är svårt att vara noga numera.

Jag måste göra en omstart liksom. Börja matschema, sätta klockan, väga, planera måltiderna. Allt för att få in rutinen igen så jag inte står här och "oj, jag har glömt äta" Eller "oj, vad ska jag äta nu" och så kan jagi nte bestämma mig och så går tiden och så är detta målet förbi och nästa är dags och jag ännu inte bestämt mig för vad jag ska äta.

Trött på mig själv. Matlådor i all ära, man blir trött på samma.
Dedär med att sluta väga sig känns för mig livsfarligt. Jag gör lika, och nånstans när jag ”slutar bry mig” så känns det som jag gett upp lite 🫣
Det är kanske inte lika för dig och vågen ska ju inte vara en trigger. Men jag känner så tydligt att valen blir sämre när jag släpper kravet på vågen och när jag vägde som mest så vägde jag mig inte alls på säkert 2-3 år pga vad spelade det för roll.
Jag är lite inne i det nu igen. Dags ta tag i vågen och bättre matval igen. Rutiner, enkelhet. Hur svårt ska de vara 🤪
 
Dedär med att sluta väga sig känns för mig livsfarligt. Jag gör lika, och nånstans när jag ”slutar bry mig” så känns det som jag gett upp lite 🫣
Det är kanske inte lika för dig och vågen ska ju inte vara en trigger. Men jag känner så tydligt att valen blir sämre när jag släpper kravet på vågen och när jag vägde som mest så vägde jag mig inte alls på säkert 2-3 år pga vad spelade det för roll.
Jag är lite inne i det nu igen. Dags ta tag i vågen och bättre matval igen. Rutiner, enkelhet. Hur svårt ska de vara 🤪
Nja, jag har vägt mig i stora drag en gång i veckan det senaste året, så att jag inte vägt mig på två veckor är ingen fara. Det är nog bara positivt tänker jag. Däremot måste jag ta tag i matportionerna, dubbelkolla så de är 150-200 gram och inte mer, kolla så att de har rätt grönsaker och protein osv, sätta matklocka osv. Får börja om igen. Och börja väga mig när jag börjat om.
 
Vad är anledningen till att ni vill ner i vikt?
Följer de som kämpar mot vikthetsen och undrar mer och mer vad det är jag själv jagar.
 
Vad är anledningen till att ni vill ner i vikt?
Följer de som kämpar mot vikthetsen och undrar mer och mer vad det är jag själv jagar.
Vikten som passar mig bäst är -7 till 10 kg. Jag mår bra, behöver inte släpa på fler kilo än nödvändigt, kroppen känns bra osv. Jag tycker inte att jag hetsar, utan strävar mot en hälsosam kropp.
 
Vad är anledningen till att ni vill ner i vikt?
Följer de som kämpar mot vikthetsen och undrar mer och mer vad det är jag själv jagar.
Jag vill vara normalviktig och inte fet. Hur mycket folk än säger att det är ok att vara fet och man inte är en sämre människa som är det så vill jag ändå vara normalviktig. Det är trots allt bättre ju. Om inte annat så för hälsan, sägs det.
 
Vad är anledningen till att ni vill ner i vikt?
Följer de som kämpar mot vikthetsen och undrar mer och mer vad det är jag själv jagar.
För att jag tycker att jag är snyggare.

(En annan grej är att mina kläder sitter som dom ska om jag väger en viss vikt. Syr historiska plagg så det är massor med jobb att behöva sy nytt pga att jag gått upp vikt.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 967
Senast: zassoo
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
15 681
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ För oss som vill skriva lite om det här med vikten. Är målet upp? Är målet ner? Är målet att vara stabil? Välkommen! ❤️
42 43 44
Svar
875
· Visningar
71 385
Senast: Ketrawzc
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 167
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp