Bukefalos 28 år!

Vikttråden 2023

Jogga på lunchen är trevligt om man jobbar hemma en dag.

Jobbar hemma resten av vintern, så det funkar absolut bara jag tar med bebis ut också (men vi har en joggingvagn, så det är görbart). Men jag misstänker att kyla och vinterväder kan vara nog så avskräckande ändå, så någon form av inomhusaktivitet att komplettera med vore välbehövligt.
 
Jobbar hemma resten av vintern, så det funkar absolut bara jag tar med bebis ut också (men vi har en joggingvagn, så det är görbart). Men jag misstänker att kyla och vinterväder kan vara nog så avskräckande ändå, så någon form av inomhusaktivitet att komplettera med vore välbehövligt.
Ok! yoga med Adrienne youtube (det och jogging är enda hemmaträning jag någonsin lyckats hålla på med regelbundet), rekommenderar speciellt yoga varje dag utmaningen i januari.
(jag har inte yogat regelbundet på ett år och det önskar jag att jag hade gjort och jag måste börja igen.)
 
@Badger ja. Det gäller verkligen att välja rätt mat. Väljer man rätt är det gott och man kan äta sig proppmätt på 1200 kalorier och äter man fel kan man lätt få i sig över 2000 kalorier och fortfarande vara hungrig. Långsamt och stadigt är ju bäst. I slutändan gäller det ju att hitta en livsstil man trivs med för att bibehålla på lång sikt. Än så länge gillar jag appen då den hjälper mig få koll.
 
Bytt på förstasiffra. Den ska inte bytas igen. Var nere på x7.9. Känner inte det gör någon skillnad på kroppen alls. Jag misstänker att det är mitt illamående förra veckan när jag i princip levde på en varma koppen två dagar och Knorrs tomatsoppa två dagar som spökar. Trodde jag skulle hunnit gå upp igen eftersom det en vecka sedan. Räknar kallt att jag kommer gå upp två kilo till nästa vecka.

Skitjobbigt att det fortfarande inte känns och syns alls. Enbart vikten är numera jobbigt.
 
Jag vägde mig förra veckan. 1 kg mer än vad som varit min standardvikt senaste åren. Har nog gått ner 2-3 kg redan. 7 kg kvar till vad jag tänker är min nya idealvikt. Kommer inte stirra mig blind på vikter utan mer se hur kroppen ser ut och känns. På benpasset förra veckan var det dags för min nemesis övning Bulgarian splits. Den jag inte ens klarade av första passet. Nu körde jag 3×15 med först 3kg hantlar sedan 4kg och 5kg sista setet. Så stolt 💪🦵💅
 
Äsch, drygt ett kilo upp sen innan helgen :arghh:

Vi har varit bortresta och ätit god mat, men jag har hållit mig till en liten näve chips och en bit kexchoklad som enda "onödighet" på hela helgen så jag trodde verkligen inte att det skulle slå så hårt. Hoppas verkligen att det rinner av fort igen, nu blev jag lite uppgiven faktiskt :(
 
Äsch, drygt ett kilo upp sen innan helgen :arghh:

Vi har varit bortresta och ätit god mat, men jag har hållit mig till en liten näve chips och en bit kexchoklad som enda "onödighet" på hela helgen så jag trodde verkligen inte att det skulle slå så hårt. Hoppas verkligen att det rinner av fort igen, nu blev jag lite uppgiven faktiskt :(
Fast det är ju oftast vätska när det kommer fort, 1 kg är 7000 kcal över ditt behov av kalorier.

Jag är inte någon speciellt stor person och för min kropp så är det helt normalt att gå upp och ner 1-2 kg i just vätska beroende på om jag ätit bröd pasta t.ex. från en dag till en annan.
 
Har fortfarande inte tagit tag i att köpa en våg. Får se om sambon hinner handla en på vägen hem från jobbet någon dag. Men har ätit mer proteinrikt under veckorna. Igår var det en kaosdag där jag åt en macka till frukost i förbifarten och sen glömde jag att äta lunch och så blev det fiskpinnar med potatis till middag. Måste varit tre gram protein på hela dagen eller något liknande. :laugh: Det är mycket lättare att äta ordentligt i veckorna när livet är väldigt inrutat med valp och 200% studier. Men på helgen är det minsann vilda västern tydligen och då är det svårt att få in rutiner på allt.
 
Fast det är ju oftast vätska när det kommer fort, 1 kg är 7000 kcal över ditt behov av kalorier.

Jag är inte någon speciellt stor person och för min kropp så är det helt normalt att gå upp och ner 1-2 kg i just vätska beroende på om jag ätit bröd pasta t.ex. från en dag till en annan.
Tack, jag vet ju det egentligen och hoppas verkligen att det är så nu! Det bara känns så himla tråkigt när det ändå gått stadigt nedåt ett tag. Får försöka hålla mig till planen några dagar och sedan ta en ny vikt och hoppas på bättre resultat.
 
Tack, jag vet ju det egentligen och hoppas verkligen att det är så nu! Det bara känns så himla tråkigt när det ändå gått stadigt nedåt ett tag. Får försöka hålla mig till planen några dagar och sedan ta en ny vikt och hoppas på bättre resultat.
Klart det är tråkigt, men det är bra att påminna sig om att det är 7000 kalorier för att gå upp ett kg (och det är typ 14 Big Mac burgare, så lite chips och någon kexchoklad kan absolut inte orsaka en sådan viktuppgång. :heart)
 
Klart det är tråkigt, men det är bra att påminna sig om att det är 7000 kalorier för att gå upp ett kg (och det är typ 14 Big Mac burgare, så lite chips och någon kexchoklad kan absolut inte orsaka en sådan viktuppgång. :heart)

Eftersom jag inte räknar kalorier (har funkat bra hittills, så jag vill helst undvika det, rädd att det går överstyr då :o) så har jag lite dålig uppfattning om hur mycket "extra" de tre lite lyxigare middagarna än vanligt blev, men 14 Bic Macs borde det inte motsvara! :laugh:

Så skönt att ha den här tråden för input! :heart
 
Eftersom jag inte räknar kalorier (har funkat bra hittills, så jag vill helst undvika det, rädd att det går överstyr då :o) så har jag lite dålig uppfattning om hur mycket "extra" de tre lite lyxigare middagarna än vanligt blev, men 14 Bic Macs borde det inte motsvara! :laugh:

Så skönt att ha den här tråden för input! :heart
Sen upplever jag att jag samlar mycket vätska av att äta "onyttiga" grejer. Det innebär för mig att jag kan gå upp ett kilo dagen efter en festmåltid följt av chips, men någon dag senare är det som vanligt igen. 😊 samma sak en viss vecka i månaden, då samlar jag också vätska och är synbart mer svullen(och väger mer!) än andra veckor.
 
Vet inte om jag vågar väga mig. Fick två dagar, ffa en, där jag blev helt galen och åt fem kexchokladkakor på en dag. Plus kanelbullar, plus lammstek. Sista gången jag vägde mig så hade jag gått ner rejält men det var främst pga magen veckan innan där jag bara levt på lite varma koppen och tomatsoppa i fyra dagar. Kan jag hålla mig nedom strecket för första siffran så jag nöjd. Problemet som jag sagt innan är att min kropp, jag kommer inte in i kläder som satt bra när jag vägde fem kilo mer. Helt galet.
 
Här är det tungt mentalt just nu. Jag håller kalorierna och fortsätter bli bättre i träningen men fyy. Känner mig hungrig, kroppen vill äta mycket, fett och kolhydrater. Det var dags för ben och core idag. Förbättrade mig i alla övningar men ville bara kräkas och gråta hela passet. Jag antar att det beror på mens. Men fy.
 

Liknande trådar

Tjatter Som en person som alskar utvarderingar och planeringar forsoker jag alltid hitta lite tid i mellandagarna for att fundera over det...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 098
Senast: BernT
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 511
Senast: zassoo
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
6 556
Senast: Snurrfian
·
Fritid Vet inte om det finns något mer intresse här men det finns ju några andra sport-trådar så jag tänkte att jag provar! Jag har alltid...
Svar
6
· Visningar
233
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp