• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Wille
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 161
  • Visningar Visningar 9 804

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag önskar att jag kunde få vila någon gång. Som det är nu så är hjärnan igång non-stop all vaken tid. Planerar. Löser problem.

En hel del av det kan skyllas på samhället som drivs av girighet och egoism.

Det här samhället är väl generellt inte till för människor. Folk slits ut på löpande band och så kastas de på tippen. Jag tänker t.ex. på de som utförsäkras. Antalet människor som utförsäkras ökar.

Och idag måste jag åka ända till byn, bara för att hämta lite medicin. Sånt tar orimligt mycket energi för mig.

Jag längtar efter att få vila.

Kan du inte beställa medicin på nätet och få det till din brevlåda?, så slipper du resorna.
Det var akut. Kattens medicindos dubblerades i måndags och jag beställde expressleverans. Det gick bara att få till apoteket i byn (ej närmaste apotek). Expressleverans ska man få inom två timmar, men nu tog det ändå 3 dagar att få den. Då medicinen är kylvara måste den hämtas på apotek.

Jag har tidigare beställt annan medicin till min brevlåda med early bird och det tog över en månad för medicinen att komma fram. Så det är inte ett alternativ längre. Jag använder Instabox eller apoteket numera som leveransalternativ.

Jag märker tydligt på mitt humör att jag behöver vila. När jag egentligen är för trött men måste orka ändå, så blir jag explosiv.

Jag tänker att jag borde prata med någon.

Sen inser jag att det verkligen inte är någon ide. Inget kommer ändå att bli bättre av det.

Det var akut. Kattens medicindos dubblerades i måndags och jag beställde expressleverans. Det gick bara att få till apoteket i byn (ej närmaste apotek). Expressleverans ska man få inom två timmar, men nu tog det ändå 3 dagar att få den. Då medicinen är kylvara måste den hämtas på apotek.

Jag har tidigare beställt annan medicin till min brevlåda med early bird och det tog över en månad för medicinen att komma fram. Så det är inte ett alternativ längre. Jag använder Instabox eller apoteket numera som leveransalternativ.
Jag har kört många läkemedel som behöver kylleverans, kanske inte fungerar överallt men det går på många ställen. Hör med apoteket nästa gång. Sålänge läkemedlet finns på apoteket så ska det gå fort att få det, dock så är ju tyvärr läkemedel på apoteket och då kan det tyvärr ta tid. Jag har gjort misstaget många gånger att beställa läkemedel som är slut och det tar en evighet att få.

Fast det är ingen som kommer göra dig hemlös, måste du sälja ditt hus så får du hyra något. Jag förstår att du har det kämpigt, men du behöver inte göra det värre än vad det är.
För det första lär jag aldrig godkännas som hyresgäst med inkomst på 4-6tusen kronor. För det andra sätter jag mig inte i en lägenhet. Dör hellre.

Fast du får socialbidrag då. Jag vet att du inte vill det, men du kommer inte bli lämnad på bar backe utan hjälp.

Du är lite väl dramatisk ibland.
Men VAD ska jag leva för i en lägenhet? Det finns INGET! Jag kommer bara att må skit där och jag kan heller inte ångestreglera i en lägenhet.

Nej. Jag sätter mig verkligen inte i en lägenhet. Förmodligen blir jag ändå vräkt för jag kommer inte stå ut med grannarna. Det finns heller inget sätt att bli självförsörjande om jag fängslas i en lägenhet. Jag kommer aldrig att kunna gå ut längre för det finns inget att gå ut till.

Nej, jag vill inte leva om jag hamnar i den miljön och bara ska förvaras där tills jag dör. JAG VILL INTE!!!!

Jag tror du måste försöka tänka annorlunda. Det är få förunnat att vara självförsörjande. Och ska man bli det är inte nödvändigt med stora ytor.
Jag vet att du vill odla nötter och har ett framtidstänk, men krasst sett kanske du ska fokusera på några lättodlade basvaror, sen är skogen full av svamp och bär. Du kanske mer måste fokusera på att komma ut i jobb om det viktigaste är att behålla huset. Jag vet att det är svårt, men det är inte omöjligt. Det är ju så att du har en ekonomisk tillgång i form av huset, så du måste kanske vänja dig tanken på att livet ändå kan ha annat att erbjuda.
Du måste ju kunna överleva även om det blir ett skitår odlingsmässigt med missväxt, torka och sorkar. Inte meningen att klampa dig på tårna men det känns som att du fastnar i att det bara är värt att leva om du är självförsörjande. Kan du inte sätta små, uppnåeliga delmål istället? Och försök återuppta kontakten med att få hjälp i jobbsök. Du har ju kompetenser.

Jag har lite svårt att tro att du skulle bli vräkt. Så länge du betalat hyran.
Sen har jag full förståelse att du inte vill bo i lägenhet. Och det är ju inget som behöver bli så heller.
Du har ju en plan!

Såklart inte, visste inte att du skulle gå med plus.

Greppar att du har det svårt och jobbigt just nu, men det finns ju andra lösningar än du skriver. Gillar inte när du skriver att du blir hemlös fast det inte stämmer.
Det spelar ingen roll att du inte gillar det. Det är min verklighet. Jag blir hemlös för jag KAN INTE bo någon annanstans Det går verkligen inte. Vad ska jag ens skriva så att du begriper att det är så det är?

Påstår du något annat så blockar jag dig. Orkar nämligen inte diskutera med folk som inte vill begripa.

Det spelar ingen roll att du inte gillar det. Det är min verklighet. Jag blir hemlös för jag KAN INTE bo någon annanstans Det går verkligen inte. Vad ska jag ens skriva så att du begriper att det är så det är?

Påstår du något annat så blockar jag dig. Orkar nämligen inte diskutera med folk som inte vill begripa.
Okej.

Jag tror du måste försöka tänka annorlunda. Det är få förunnat att vara självförsörjande. Och ska man bli det är inte nödvändigt med stora ytor.
Jag vet att du vill odla nötter och har ett framtidstänk, men krasst sett kanske du ska fokusera på några lättodlade basvaror, sen är skogen full av svamp och bär. Du kanske mer måste fokusera på att komma ut i jobb om det viktigaste är att behålla huset. Jag vet att det är svårt, men det är inte omöjligt. Det är ju så att du har en ekonomisk tillgång i form av huset, så du måste kanske vänja dig tanken på att livet ändå kan ha annat att erbjuda.
Du måste ju kunna överleva även om det blir ett skitår odlingsmässigt med missväxt, torka och sorkar. Inte meningen att klampa dig på tårna men det känns som att du fastnar i att det bara är värt att leva om du är självförsörjande. Kan du inte sätta små, uppnåeliga delmål istället? Och försök återuppta kontakten med att få hjälp i jobbsök. Du har ju kompetenser.
Självförsörjande = inte ha bidrag eller ersättning för sitt uppehälle. D.v.s. Man klarar att betala sina räkningar med egna medel.
Jag har lite svårt att tro att du skulle bli vräkt. Så länge du betalat hyran.
Sen har jag full förståelse att du inte vill bo i lägenhet. Och det är ju inget som behöver bli så heller.
Du har ju en plan!
Jag kommer att bli en jävligt bråkig person om jag ska sitta i lägenhet. Jag har extremt lätt för att bli arg. Och jag kommer inte tolerera mina grannar om de använder parfym, röker, gör ljud som jag hör o s.v. Grannarna kommer få det jävligt hett om öronen då. Bråka är liksom det enda jag kan göra i en lägenhet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Webinarier/minikurser

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat