Bukefalos 28 år!

Vilka är era favoriter av frukter och bär på sommaren?

Islandshästryttare

Trådstartare
För mig är det melon och jordgubbar. Att äta vattenmelon en varm sommardag är ljuvligt tycker jag och fina söta lagom mogna jordgubbar kan jag äta som godis. Nu ser ju tyvärr svenska jordgubbar ut att bli jättedyra i år de tog 60 kronor litern sist jag kollade.
 
För mig är det melon och jordgubbar. Att äta vattenmelon en varm sommardag är ljuvligt tycker jag och fina söta lagom mogna jordgubbar kan jag äta som godis. Nu ser ju tyvärr svenska jordgubbar ut att bli jättedyra i år de tog 60 kronor litern sist jag kollade.
Jordgubbar, körsbär och hallon! 😍
Hoppas gubbarna blir lite billigare, de brukar väl vara som dyrast nu i början!
 
Läge för lite självplock av jordgubbar i år tror jag, har visserligen en del själv och planer på att utöka just bärodlandet av hallon/jordgubbar/smultron ytterligare. Men just jordgubbar är ju mitt favoritsommarbär, så de går åt i mängder. Lite nyslungad honung ringlad över förhöjer upplevelsen ett litet snäpp till. :love:
 
Läge för lite självplock av jordgubbar i år tror jag, har visserligen en del själv och planer på att utöka just bärodlandet av hallon/jordgubbar/smultron ytterligare. Men just jordgubbar är ju mitt favoritsommarbär, så de går åt i mängder. Lite nyslungad honung ringlad över förhöjer upplevelsen ett litet snäpp till. :love:

Ja kanske det problemet är väl bara att många inte ens kommer att ha något alls då utländska arbetare inte har kunnat komma för att plantera tidigare. Skönt att ha en del själv! Har faktiskt funderat på att ha lite planror i kruka på balkongen med nät över.
 
Jordgubbar, röda vinbär och melon. Jag fattade inte riktigt grejen med just jordgubbar förrän förra eller förrförra året, tyckte väl att det var okej men inte så mycket mer än det. I år har jag ätit fler jordgubbar än någonsin, de skotska brukar kosta ca 17 kr/liter så jag köper minst två liter i veckan såhär års :d
 
Jordgubbar, röda vinbär och melon. Jag fattade inte riktigt grejen med just jordgubbar förrän förra eller förrförra året, tyckte väl att det var okej men inte så mycket mer än det. I år har jag ätit fler jordgubbar än någonsin, de skotska brukar kosta ca 17 kr/liter så jag köper minst två liter i veckan såhär års :d

Åh 17 kronor litern låter som rena drömmen för jordgubbar! :love:
 
Smultron!! Fast bara om man plockar dem själv en varm sommardag, så de är sådär solvarma och mjuka så man kan mosa dem med tungan :love:
Sen jordgubbar och vattenmelon, det är gott men inte i några mängder. Men för smultron finns det ingen botten.
 

Liknande trådar

Samhälle Fast det är inte alltid bra nog att göra det man kan efter sina egna förutsättningar. Det är bra att inse att man kan göra mer och inte...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
22 246
Senast: Otherside
·
Samhälle Från en skogsägare till en annan: en förändring i ditt skogsbruk kan bli en jättestor miljövinst. Baserat på vad du skriver verkar det...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 256
Senast: Mkb
·
J
Hästvård Sår i hoven...hur länge ta det att läka ut?? Lång men svara gärna! Hejsan, Hoppas någon av er kan svara på det här :) Min dotters...
Svar
4
· Visningar
1 494
Senast: Jacky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp