Vilka benskydd??

r_freddy

Trådstartare
Japp!
Unghästen har sedan tidigare skada ett överben på hasen på insidan av höger framben. När han rids har jag alltid mina Professional choice.
Men vad tusan ska man ha i hagen??? han laddar och springer järnet med sina nyfunnna vänner :o och slår så klart upp detta hela hela tiden :cry:

Ska man ha benskydd heltäckande eller senskydd?
Finns det några märken som andas bra?

Jag hittade dessa när jag letade lite.
Equilibrium Stretch & Flex Training Wraps
http://good4u.e-butik.se/?artnr=EQ-440

kan det vara något att ha?

Tacksam för all hjälp :bow:

Sv: Vilka benskydd??

låt hästen springa av sig istället med sina nya kompisar. man kan inte skydda hästen från alla skador utan låt den vara häst istället. tycker inte att man behöver ha benskydd i hagen faktiskt!

ett överben är ju en förhårdnad på det vanliga benet. så vad menar du med att det går upp?

hasen sitter förövrigt i bak så jag antar att det är knät du menar i fram?

Sv: Vilka benskydd??

Min pålle fick nyligen en senskada efter levt rövare i hagen och har stått i sex månader sen dess.. så fort han är frisk ska han åka på benskydd fram även i hagen. Förstår inte resonemanget att en häst ska springa och skada sig och hur det skulle göra den mindre häst med ett par benskydd. Hellre en glad frisk häst med benskydd i hagen än en ledsen kovalecens i boxen :p

Liknande trådar

Utrustning Jag överväger att köpa nya benskydd till min häst. De ska skydda bra mot slag, vara bekvämt även fast att hon har ett jättestort överben... 2 3
Svar
43
· Visningar
5 846
Senast: kurakosz
·
Utrustning Nu buke ska ni få hjälpa mig! Jag skulle behöva ett par ordentligt svala benskydd till min äldre islandsherre som inte alltid är så...
Svar
0
· Visningar
722
Senast: Equidaem
·
Utrustning Min häst har ett ganska stort överben på insidan av ett framben. Det sitter ungefär 5 cm nedanför knät och är därför väldigt mycket i...
Svar
6
· Visningar
941
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka