Bukefalos 28 år!

Vilka krav på uppförande

Snurrfian

Trådstartare
Moderator
har ni som föräldrar?

Som bakgrund var jag igår iväg på luftgevärsskytte med båda barnen, det är en uppskattad aktivitet för båda och det är många barn som är där. Men eftersom själva skyttet kräver lugn och ro och tystnad så "kräver" jag att mina barn sitter/står still och väntar på sin tur, pratar med normal röst och helt enkelt uppför sig.
Men igår, strax efter att vi kom, så dök det upp fyra föräldrar med barn, allihopa kände uppenbarligen varandra och föräldrarna pratade medans ungarna härjade fritt, visserligen inte i det rummet som skyttet pågår men runt omkring med hög ljudvolym. Skytteledaren sa till ett par gånger men bara en av föräldrarna reagerade och tog tag i sina barn och sa åt dem att lugn ner sig. De övriga fortsatte att härja runt...

Och för mig är det otroligt respektlöst, nu skjuter mina med hörselskydd men det blir ändå ganska så oroligt runt omkring, och jag tycker inte att den som undervisar i rummet brevid ska behöva tala om för föräldrarna att hålla ordning på sina barn.

För mig är det självklart att man håller sig lugn medans man väntar på sin tur, vill man härja runt, ja då får man gå ut istället.
 
Sv: Vilka krav på uppförande

Nu är min dotter så liten att jag inte kan ställa några vidare krav så egentligen. Men stör hon så avlägsnar vi oss givetvis ( i detta fall hade vi gått utanför om hon velat springa och prata högt exempelvis ). Sedan beror det på i vilken situation, men i en situation som denna så ja då hade vi givetvis avlägsnat oss.
 
Sv: Vilka krav på uppförande

Ja självklart handlar det om ålder på barnen, men min son är yngst av dem som tränar, han är 6 år, restän av barnen var från 8 år och uppåt och där tycker jag inte kravet att vara lugna 30 min är för mycket begärt. Jag blir mest irreterad på att föräldrarna inte tar något ansvar för sina egna barn utan helt ignorerar att de stör andra.
 
Sv: Vilka krav på uppförande

Jag tycker mig märka att en del föräldrar struntar fullkomliga fan i att deras barn inte är mogna nog/tillräckligt uppfostrade för att befinna sig i situationer som kräver lugn och någorlunda tystnad. Går tex ofta på bio med min son som är 5,5 år och det hör tyvärr till vanligheterna att det i salongen finns en handfull barn som stökar, ropar, hoppar, gnäller och gråter utan att föräldrarna reagerar. Jag blir så jävla leds på inställningen att barn ska få uppträda hur som helst för att de är barn. Och jag blir uppriktigt förvånad över att barn som är många år äldre än min son inte kan vara någorlunda tysta i en timme.
 
Sv: Vilka krav på uppförande

Jag hade inte krävt något alls av mitt barn. För vi hade inte ens gått dit. Han skulle aldrig fixat det och det vet jag redan innan :)
 
Sv: Vilka krav på uppförande

Det där med bio är ju en liknande fråga, vi var på bio när yngsta sonen var 3 år, han var inte ett dugg intresserad av filmen och alltså gick pappa och sonen ut medans jag och dottern satt kvar och titta i lugn och ro, för oss är det självklart men uppenbarligen är det inte det för andra.

Varför tar inte en del föräldrar ansvar för sina barn? Eller tycker de att det är helt okej att deras barn stör andra? (Inte en direkt fråga till dig utan i största allmänhet ;) )
 
Sv: Vilka krav på uppförande

Jag hade inte krävt något alls av mitt barn. För vi hade inte ens gått dit. Han skulle aldrig fixat det och det vet jag redan innan :)

Nej men självklart, förra året var sonen för liten, han fick då alltså inte följa med mer än ett par gånger då det var nödvändigt för att dottern skulle få skjuta. Han satt då i mitt knä och spelade tysta spel på min mobil, skulle han inte ha klarat av det så hade vi gått ut till bilen och väntat på dottern där.
Men när man har kommit upp i skolåldern och inte har en uppebar sjukdom utan är helt vanliga barn utan några som helst problem mer än ouppfostrade, då måste man ju som förälder börja ställa krav på sina barn. Eller ialla fall lära dem att visa respekt för andra...
 
Sv: Vilka krav på uppförande

Jag håller helt med dig, man tar inte med barnen förrän dom kan uppföra sig. Gör dom inte det går man hem.
 
Sv: Vilka krav på uppförande

Jag var följde med en kompis en gång på dressyrtävling för att filma. Båda barnen var med, 2 o 5 år. 2-åringen älskar hästar, och ropade såklart förtjust "Totto" så fort vi kom in på läktaren. Vi satt där en stund, och när barnen inte längre kunde vara lugna gick vi ut, och lät barnen härja i en stor vattenpöl vid rökrutan (där hästar var förbjudna i närheten). Hur som helst, så hade min kompis sagt att barnen gärna fick stoja på läktaren medans hon red, ju högre desto bättre, för att få hennes häst att vakna till liv lite. Sagt o gjort. Barnen stojade på läktaren, jag filmade ritten. Gissa om alla dressyrtanter på läktaren glodde surt när vi gick ut :angel:
 
Sv: Vilka krav på uppförande

jag hade absolut krävt samma som du, mina barn ska inte störa adras koncentration oavsett vad det gäller.

Jag är riktigt trött på föräldrar som tittar på sina störande avkommor och tycker att de är ju SÅ fantastiskt söta deras busungar. Och man får ju inte begränsa deras kreativitet och om någon känner sig störd så är det dens problem.
 
Sv: Vilka krav på uppförande

Min son är för liten för tråden. Men kommer ha samma krav som du. Har det bitvis redan nu (eller försöker).
Jag är anti föräldrar som låter sina ungar som får springa hur som överallt och vara precis som de vill. Sen hänger det naturligtvis på miljö och sammanhang.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 420
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 717
Senast: Snurrfian
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 502
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 706
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp