Vilka märgben?

Ja hör gärna med dem! Men, luktar de?

De beställde från ett lokalt slakteri som tydligen mest levererar här omkring.

Har din sambo vägarna förbi så kan han åka in på Backamos Hundtjänstbutik. De säljer även i lösvikt. :)
 
Är så avis på alla som kan ge sina hundar revben. Mina choppar dem (i bästa fall) i småbitar och sväljer på några få sekunder :down:
Här beror det mycket på vad det är för revben. När jag gav revben från vildsvin gick de åt fort, när jag gav från nöt så blev det tandskador... (på tok för hårda revben insåg jag sedan, de var nästan som märgben). Bäst revben blev det när jag fick ett helt skelett från en liten älgkalv. Då hade hundarna att göra en stund och blev väldigt glada :D Kalvskallen jag gav en gång var iofs otroligt bra den med, men jag förstår att inte alla är speciellt pigga på att dra hem något sådant till sina hundar...
1463166_268442529970801_564350990_n.jpg
 
Hela huvuden tar också en bra stund att käka i sig, även lammhuvuden. Lite svårt att hitta i mataffären kanske ;)
 
Nä, underhållning blir de ju inte. Bara snäppet mer tandborstning än färskfoder :p

Vill man ge ben för underhållning så skulle jag ge has/knäleder från ko och häst. Mycket gott att tugga på, nyttigt brosk osv

Ungefär så :D
Ja, nu brukar jag ge knäled och hasled från främst älg, men det håller någon timme i alla fall!
 
På min Ica har de en frys med blod, märgben och lite annat. :)
Något jag har funderat över är de här vita retrievertuggen, är de farliga på något vis? Jag tänker om de är behandlade med kemikalier eller något?
 
På min Ica har de en frys med blod, märgben och lite annat. :)
Något jag har funderat över är de här vita retrievertuggen, är de farliga på något vis? Jag tänker om de är behandlade med kemikalier eller något?
Retrivertugg? Är det råhudsben? I så fall rekommenderar jag märket Rauh :). Deras är helt naturliga och är inte behandlade med några kemikalier.

Råhudsben från andra märken vågar jag inte ge pga risken för att de skulle vara behandlade med kemikalier eller likande (särskilt om de är tillverkade utanför EU).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vill börja med att säga att den som vet eller har en aning vem jag är får gärna behålla det för sig själv.:) Ska försöka skriva så...
2
Svar
31
· Visningar
4 721
Övr. Hund Nu börjar jag bli desperat här.... Det är så att jag och hunden, whippet på 11mån, flyttade in hos min mamma och mina 2 småsyskon för...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 923
Senast: pumah
·
Hästvård Detta kommer bli ett långt inlägg men jag behöver verkligen bolla tankar med Er och höra Era åsikter om min och min hästs situation...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 674
Senast: Magica
·
Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 124
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp