Vilka märgben?

Otis äter gardiner och tv-spel till mellis liksom.

Precis. Ibland tror jag inte att han noterar att det slinker ner heller :cautious:
Igår skulle jag ta en fin bild på dem med varsin färskfoderkorv i munnen. Floyd är ju ordning och reda med som vanligt, Ladda tycker inte det är så kul men gör det för att hon är väluppfostrad typ. Ger en till Otis, säger "apport", han öppnar munnen och försöker typ svälja den hel :laugh: Resultatet: Färskfoder everywhere :D
 
Precis. Ibland tror jag inte att han noterar att det slinker ner heller :cautious:
Igår skulle jag ta en fin bild på dem med varsin färskfoderkorv i munnen. Floyd är ju ordning och reda med som vanligt, Ladda tycker inte det är så kul men gör det för att hon är väluppfostrad typ. Ger en till Otis, säger "apport", han öppnar munnen och försöker typ svälja den hel :laugh: Resultatet: Färskfoder everywhere :D
När jag såg bilden tänkte jag "måtte hon inte provat om Otis kan hålla i en också :nailbiting:"
:rofl::rofl:
 
Små räkor? :eek:
Jag tror inte mina ens skulle hinna reflektera att de åt något om jag gav dem några räkor:crazy:

Alltså, mina hade inte ens noterat att 3-4 räkor slank ner i munnen :D

Haha, alltså vanliga frysta räkor i lösvikt. Med skal på. Och gärna med räkrom, då har de ännu mer att pyssla med. :D

Ja, mina hundar är konnässörer. De gillar att pilla och prova och forska lite. :p
 
Mina fick skalen på den tiden jag åt räkor. Väldigt uppskattat (och rikt på selen, fick jag höra på den tiden jag födde upp tamråttor).
Jag äter ju aldrig räkor eftersom jag inte kan skala dem utan att få utslag. (Äta går dock bra, om jag har någon annan som skalar :rofl: Önskar jag hade det. Älskar räkor.)

Men om det finns på extrapris skulle ju det vara något att piffa till hennes mat med!
 
Jag brukar få ben från lokala gårdsbutikerna om jag frågar lite snällt. Annars tycker jag att tex Arken kan ha bra ben från ex Mush i sina frysar. Föredrar helt klart färska frysta ben före torkade just pga lukten :)
 
Vi har ett rådjurshorn som nu är 6 månader gammalt. En hornbas. När jag köpte en hornspets försvann det på två veckor.
Den här verkar hundarna tycka är roligare att rulla runt i munnen och kasta runt :rofl:
 
Vilka märgben köper ni som inte köper direkt från producent/slakteri? Jag hittade några som var varmluftstorkade i 72 grader och sedan nedfrysta. Hur bra är de? Ökar uppvärmningen splitterrisken? De varnar själva för att lämna hunden med benet just pga splitterrisken men är det bara ett sätt att gardera sig eller ökar verkligen risken mot helt färska?

Min andra fråga då, luktar de som är uppvärmda som ovan som färska ben? Jag klarar verkligen inte av stanken från färska märgben och hunden anser inte att färska ben är något han vill vara i närheten av heller. De, i hans tycke, äckliga benen bärs ut mycket försiktigt och lämnas ute. Till de han anser är äckliga hör alla typer av färska ben liksom färskfoder och allt annat som inte är tillagat. Nej han vet nog inte att han är en hund...

Jag köpte ett kluvet hjorthorn och ja, det var ju väldigt ointressant :meh: Han bar inte ut det men tuggar inte på det heller.

Pga sjukdom får han inte längre äta de ben han vill ha (favoriten är kycklingbaconlindade ben men de får han inte efter larmen om dem och jag hittade istället en mjuk variant som han älskade men de kan han inte heller få längre då magen pajar totalt av dem) så jag måste hitta alternativ. Hjälp!
Kolla på djuraffärer som säljer färskfoder. Har de inte ben på lösvikt så har många av färskfodren förpackningar med ben. Arken zoo har t.ex. förpackningar med diverse broskben, kycklinghalsar osv.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vill börja med att säga att den som vet eller har en aning vem jag är får gärna behålla det för sig själv.:) Ska försöka skriva så...
2
Svar
31
· Visningar
4 714
Övr. Hund Nu börjar jag bli desperat här.... Det är så att jag och hunden, whippet på 11mån, flyttade in hos min mamma och mina 2 småsyskon för...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 888
Senast: pumah
·
Hästvård Detta kommer bli ett långt inlägg men jag behöver verkligen bolla tankar med Er och höra Era åsikter om min och min hästs situation...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 652
Senast: Magica
·
Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 115
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp