Vilka möbler använder man egentligen?

strawberrysylt

Trådstartare
Suck. Jag undrar om någon mer har samma problem som jag? Sitter här i ett rum där jag har en säng, en hylla på väggen och så en gammal Singer-symaskin som fungerar som avlastningsbord och så ett litet mindre bord med samma användningsområde.

Symaskinen och det lilla bordet är söta grejer som fått flytta hit för jag föll för dem, egentligen hade jag behövt nåt annat...

Har ni också möbler som egentligen inte passar in hemma hos er? Vad skulle ni egentligen behövt?

//r
 
Jag har ett schackbord som tar plats och samlar damm (och prylar av karaktären "vet inte var jag ska lägga just nu")... :o
Sen har jag ställt undan lite saker som bara väntar på att huset ska bli liiiite större... en gungstol med tillhörande pelarbord och ett flipperspel :p
 
I vårt vardagsrum står en ganska ny hörnsoffa med divan, en 1700-talssoffa med fåtölj, en annan fåtölj av äldre snitt, 2 soffbord, 2 sekretärer från 1700- och 1800-tal och en skänk. Det enda som används är divansoffan och ena soffbordet.

Inget hör ihop... :nailbiting: Hur ska jag kunna leva i ett omatchande hem?!
 
Hemmet måste funka för mig - inte för någon utomstående. JAG ska gilla det. Det är ju jag som bor här. Har ju lyxen att kunna bestämma helt själv eftersom jag bor ensam.
Det gör att det där med att det måste "matcha" enbart handlar om hur det matchar i mitt huvud.

Jag har möbler jag valt och gillar. Inget som jag "bara har".
 
Man kan väl använda saker på mer än ett sätt? En möbel kan vara ett minne, skapa stämning, vara vackert, och samtidigt fullständigt opraktiskt. Har man bara platsen och trivs, så... Problemet brukar vara utrymme.
 
Skönt på ett sätt att veta att det är fler än jag iaf som har möbler som egentligen inte behövs, utan står och väntar på andra tider... =P.

Jo, alltså jag menar absolut inte att alla möbler måste matcha och se bra ut och sådär, utan mer att om de inte används behöver de ju inte stå där bara, rummet blir inte funktionellt utan det blir bara jobbigt, fast möblerna i sig som sagt är fina och charmiga.

Jag har lite svårt för det har jag märkt, att veta vad jag egentligen behöver, vad jag kommer att använda.

//r
 
Jag skulle till exempel behöva en mellanlandningsplats för kläder som används, som inte är färdiga för tvättkorgen, men som jag heller inte vill hänga/lägga in i garderoben. Vad använder ni för detta ändamål??

//r
 
Hemmet måste funka för mig - inte för någon utomstående. JAG ska gilla det. Det är ju jag som bor här. Har ju lyxen att kunna bestämma helt själv eftersom jag bor ensam.
Det gör att det där med att det måste "matcha" enbart handlar om hur det matchar i mitt huvud.

Jag har möbler jag valt och gillar. Inget som jag "bara har".

Hem som har 'inretts' på det sättet är oftast de jag tycker bäst om. Då passar sakerna ihop för att de passar ihop med människan som bor där.
 
Jag skulle till exempel behöva en mellanlandningsplats för kläder som används, som inte är färdiga för tvättkorgen, men som jag heller inte vill hänga/lägga in i garderoben. Vad använder ni för detta ändamål??

//r
Jag har en stol i sovrummet som är till endast för detta. Ett tag för länge-länge sen hade jag en gammal herrbetjänt i mitt rum hos mamma. Den var praktisk, skulle kunna tänka mig att ha en igen någon gång när jag inte har så sanslöst mycket stolar som jag har nu
 
Jag skulle till exempel behöva en mellanlandningsplats för kläder som används, som inte är färdiga för tvättkorgen, men som jag heller inte vill hänga/lägga in i garderoben. Vad använder ni för detta ändamål??

//r
Vi har en varsin herrbetjänt i sovrummet. Men ofta hängs de kläderna upp på galge för att först hängas ut på vädring och sen in i badrummet på torklinan.
 
Tack för era svar... Jag har en liten gubbstol som min farfar gjort som har fått funka som de ibland, men den är lite för liten^^ får kanske komplettera med en herrbetjänt också! =)

//r
 
Jag skulle till exempel behöva en mellanlandningsplats för kläder som används, som inte är färdiga för tvättkorgen, men som jag heller inte vill hänga/lägga in i garderoben. Vad använder ni för detta ändamål??

//r
Jag har en stol och så hänger jag upp skjortor på galgar på en dörr.
 
Jag bor i en liten etta, har bara plats för det nödvändigaste. Men jag tycker det passar mig bra, behöver inte en massa prylar. Jag är relativt osentimental - det som inte har en funktion eller passar in går bort.

T ex hade jag också en gammal symaskin. En huskvarna som fungerade och var jättefin men det fanns liksom ingen plats för den och den stod bara i källaren och skräpade. Jag behöll det fina underredet och la på en lite större bordsskiva och så blev det mitt lilla matbord:) Egentligen hade ett klaffbord varit mer praktiskt men jag kände att jag kunde kompromissa lite med den saken eftersom jag tycker det blev så fint och det är tillräckligt praktiskt...

Ang kläder som inte är skitiga men inte heller riktigt rena så brukar jag hänga upp dem. Har krokar som hänger på insidan av badrumsdörren. Fungerar bra tills jag har för mycket "halvrena" kläder men då ser jag till att antingen använda eller slänga i tvätten... Ehurm... ser nu att det är fullt och några halvrena plagg lagts på en stol...men systemet funkar ibland i alla fall;)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 170
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 907
Senast: Görel
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 929
  • Artikel
Dagbok Jo, jag ville ju öva på problemlösning när jag flyttade hit. Jag vet att jag sa det. Men jag tänkte mig nog mer problemlösning genom att...
Svar
3
· Visningar
774
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp