Vilka program som går i bakgrunden ??

mag

Trådstartare
Hur gör jag i Vista för att se hur många program som går i bakgrunden...och vilka kan jag stänga av ???

Sv: Vilka program som går i bakgrunden ??

Aktivitetshanteraren (ctrl+alt+delete)|Processer. Vilka du kan stänga av kan man inte säga så här på rak arm, beror på vilka som är igång...

Tackar, jag har säkert 20-30 program som går i bakgrunden... men har inte en aning om vilka som är viktiga, hur tar jag reda på det. Antar att virusprogrammet absolut ska gå men vad mer...

Googla på dom så får du fram vad de har för funktion och om de går att stänga av.

Men tack för en bra sida... Plockade säkert bort 20 program igår som inte behövdes.... Men idag när jag startar upp finns de ju där igen:( kan man inte bli av med de för gott ??

Ett tips: skriv upp processnamnen. Välj kör... %SystemRoot%\system32\services.msc leta upp processerna, högerklicka och välj egenskaper och under Startmetod väljer du manuellt alternativt inaktiverad beroende hur du vill ha det. För att slippa problem skriv upp någonstans vilka du ändrat om du måste ändra tillbaka sen.

En del program ligger ju som autostart så det kan ju ligga genvägar där som du kanske kan ta bort.

Senast ändrad:

Liknande trådar

IT & mobiler När man går in i albumen så visas en rörlig bakgrund med bildspel på alla bilder i albumet. Detta är väldigt störande. 🧠 Nån som vet...
Svar
3
· Visningar
162
Senast: Rosett
·
  • Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 318
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
319
Senast: Tilly_85
·
IT & mobiler Hjälp... Har castat från min telefon till TVn för ett par timmar sedan utan problem. Men nu när jag skulle starta ett program händer det... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
6 778
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka