Vilka prylar klarar du dig utan?

Har aldrig haft en hårtork, ingen vattenkokare, ingen mixer/stavmixer, ingen äggkokare, ingen riskokare, ingen crockpot.
Micro har jag inte haft förrän jag flyttade in i denna lägenhet och förra hyresgästen hade lämnat kvar sin.
De första fem åren efter att jag flyttat hemifrån hade jag ingen tv.
Hade en krus/vågtång till håret i tonåren men använde den knappt så sålde den på loppis innan jag flyttade söderut.
Locktång hade jag som barn/tonåring men gjorde mig av med den pga att jag inte orkade hålla på och locka håret.

Köpte en matberedare när jag flyttade hemifrån. Senast jag använde den så luktade det bränt gummi så slängde den och har inte köpt nån ny.
Har haft en smörgåsgrill som jag aldrig använde, gav den till Stadsmissionens second hand.
Fick en wokpanna i julklapp en jul, använde den aldrig. Gav till Stadsmissionen.
Brödrosten minns jag inte vad det var med, om den slutade funka eller nåt, gjorde mig iallafall av med den för kanske 8-10 år sen.
 
Så enkelt, släng allt annat 😁

Det hade ju varit väldigt mycket enklare att hålla ordning om man inte hade behövt ha en massa grejer hemma bara för att det är praktiskt. 😁

Jag försöker i mesta möjliga mån hyra, samäga eller låna sällananvändningsprylar, men det vore ju tex rätt opraktiskt om jag behöver torka håret innan jag går ut en riktigt kall dag, och fönen är en mil bort. 🤔😅

Sak där alternativet blev bättre än den normala prylen; pour over istället för kaffebryggare. Tar extremt lite plats i skåpet, och kaffet blir det absolut godaste! Dock inget för den som snabbt måste kasta i sig en kopp för att öht kunna öppna ögonen...
 
Det hade ju varit väldigt mycket enklare att hålla ordning om man inte hade behövt ha en massa grejer hemma bara för att det är praktiskt. 😁

Jag försöker i mesta möjliga mån hyra, samäga eller låna sällananvändningsprylar, men det vore ju tex rätt opraktiskt om jag behöver torka håret innan jag går ut en riktigt kall dag, och fönen är en mil bort. 🤔😅

Sak där alternativet blev bättre än den normala prylen; pour over istället för kaffebryggare. Tar extremt lite plats i skåpet, och kaffet blir det absolut godaste! Dock inget för den som snabbt måste kasta i sig en kopp för att öht kunna öppna ögonen...
Jag kör också pour on! Skitsmidigt och mycket godare.
 
Har insett att vi typ aldrig använder micron förutom när vi värmer rester och då endast köttfärs till tacos. Tror att micron ryker och att det blir en kaffekokare som får stå där istället. 😅


Spännande tanke vi har litet kök med platsbrist ska se hur ofta vi använder micron kommande månad och fundera på om den är nödvändig. Dock är det begränsat med höjd där då det är ett utrymme mellan över- och underskåp så tror inte kaffebryggare fungerar att ha där.
 
Spännande tråd. Får mig att fundera. Fundera mycket.

Jag har rätt mycket prylar aka bruksföremål. Jag tycker inte att jag kan avstå från nåt Kompressorn behöver jag med jämna mellanrum - till sånt ingen annan apparat klara. Samma med högtryckstvätten. Borrmaskin, varmluftspistol oumbärlig för sina syften. Vedklyven likaså.

I köket är det också prylar jag verkligen använder. Som persiljekvarnen. Liten manuell kvarn som jag vevar. Oumbärlig till örter som ska finfördelas. Blir inte alls samma effekt av att hacka.
Elvisp, brödrost, matprocessor, hushållsassistent.
Möjligen det ärvda matsilvret? Men det har sentimentalt värde.

Torktumlare lever jag inte utan. Kan inte torka kläder inne i mitt minimala hus. Allt torkar ute när det är vår och sommar. Men på vintern eller under den regniga hösten måste jag använda tumlaren.
 

Liknande trådar

Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 243
Senast: Snubbelfot
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 629
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 541
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 654
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp