Vilka raser i ponnygalopp?

R

Real_Life

Är det bara små engelska fullblod och araber i kategori D? Eller finns det "vanliga" ponnyer med också?
Tänker då på typ connemara, new forest, korsningar...
 
Sv: Vilka raser i ponnygalopp?

Det finns andra raser som tävlar i Kat D men ofta har de inte så mycket att säga till om bland de små engelska och araberna, det är bara till att gå in och kolla resultaten. Men visst finns det alltid undantag.
Men skulle jag satsa på ponnygalopp inom Kat D hade jag skaffat mig ett engelskt utan att tveka, de är trots allt avlade i generationer för att löpa, vilket märks på dem.
 
Sv: Vilka raser i ponnygalopp?

vet en New Forest som startat ponnygalopp.
även en korsning fjording/russ/NF

å min fasters Welsh Cob :D
 
Sv: Vilka raser i ponnygalopp?

En korsning med engelskt fullblod då, hur tror du det skulle fungera? Med nån lite "robustare" ras, typ new forest.
 
Sv: Vilka raser i ponnygalopp?

Jag är inte så väldigt insatt i ponnygaloppen, men korsningar med EF går säkert bra, men jag hade inte korsat med någon tyngre ponny utan i så fall hållt mig till arab/fullblod - welsh/fullblod, men allra helst ett renrasigt fullblod.
 
Sv: Vilka raser i ponnygalopp?

Okej, tack för dina svar :)
 
Sv: Vilka raser i ponnygalopp?

Hej!! Är ny inom galoppen. Vart på travlöp både som åskådare och som hästskötare. Men jag undrar jag har en polle hemma som skulle tycka att det vorre skoja att tävla lite galopp. Men vad behöver jag för papper? Typ grönt kort va?? Och lokalicens? Till ponnyn vacinationspapper nåt mer?? Och hur kommer jag in i galoppen i göteborg?? Ringer jag till galoppbanan och frågar efter nästa löp eller hur går jag till väga?
 
Sv: Vilka raser i ponnygalopp?

Alla är tillåtna, det är ju mankhöjden som delar in inte raserna. Jag hade en new forest i början på 90-talet. Hon var dock mer uttålig än snabb, så kanske det inte är så konstigt att loppen domineras av fullblod- och arabkorsningar. Ponnyerna som slog henne i galopp hade inte en chans i fälttävlan tex… :devil:
 
Sv: Vilka raser i ponnygalopp?

Ponnygalopp faller under Ridsportförbundet så det m.a.o. deras regler som gäller för licenser m.m.

För att träna med Göteborgs Ponnygalopp är det bäst att kontakta dem direkt. Gå in på www.goteborggalopp.se och klicka på länken längst ner till vänster så hamnar Du rätt.
 

Liknande trådar

Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 488
Senast: Ramona
·
Övr. Hund Jag började precis tänka på en sak när det gäller färger, specifikt black & tan den här gången... Det är en väldigt vanlig färg på...
2
Svar
33
· Visningar
2 204
Senast: Kakis
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 262
Senast: WBanna
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
958
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp