Vilka sadlar kan vara värda att prova?

nyponros

Trådstartare
Har en sadelutprovning inom en snar framtid och skulle vilja veta vilka sadlar som kan vara värda att lägga på min hästs rygg.
JAG vill väldigt gärna ha en prestige men tror att den kan bli för svängd?
Ska prova den och om det är så så kanske SP:n kan funka iaf.
Men jag vill prova en hel del annat också!
Tips på vad som kan funka?
Kommer självklart få tips från sadelutprovaren och vi kommer lasta ur henne utanför butiken och luska ut vad vi ska ta med innan vi åker vidare till ridhus och provar ytterligare men det kan ju vara bra att ge dem ett hum på telefon innan!

Det är en dressyrsadel det handlar om.
Vilka märken tror ni kan passa?

22maj017.jpg

stalltckenrosieiboxen002.jpg

stalltckenrosieiboxen003.jpg

Tips tack emot tacksamt!

Sv: Vilka sadlar kan vara värda att prova?

Barnsby?

Vild gissning :angel:

Versaillen är inte så svängd, min häst ha ungefär rygg som din och hon har en Versaille.

Men va bra, då borde det ju rimligtvis finnas någon dressyrmodell som passar också! :)

En istallet har en Dominus dressyr till en sån rygg och den ligger riktigt bra.

min kan iaf ha prestige och han är inte så svängd. typ som din fast mer manke och större format. hehe.

testa doge, top dressage med kilbossor och leonardo (tänk vad snygg hon skulle bli med den bruna leonardon som jag vill sälja :angel: )

hur mkt får sadeln kosta? amerigo passar säkert också, italienska cobran, kanske frank baines, wellington, forestier, devoucoux.. alla som är normalsvängda men inte jättesvängda.:)

Top dressage ska vi prova, båda varianterna!
Den hoppas jag mest på.

Haha, jag har faktiskt sett din på annons, är rätt sugen :D
Maxpriset är väl runt 16. Men jag vill ju att någon som kan sin sak provar ut sadeln, jag har ett hum själv men litar inte fullt på mitt eget omdöme. Kan tänka mig begagnade amerigo osv också och har sett endel intressant på annonser men som sagt, utprovningen:(

Men jag är övertygad om att hon skulle bli väldigt fin i din sadel :D :love:

gå in på www.sadelgrossisten.se och kolla in deras sadlar. Dom är billiga men ändå bäst. Finns bomlösa dressyr och hoppsadlar och vanliga sadlar. Jag har en bomlös hoppsadel där ifrån och jag ångrar verkligen ingenting.

Fast läderkvaliten mm är ju inte riktigt samma som Prestige ;)

Billigast är inte bäst.

Nej men alltså. jag menar att sadlarna är billiga men jag älskar dom, för mig är dom bäst. Fär dom är både mjuka och sköna att sitta i och Pållan gillar den extremt mycket =)

Kan du inte maila bilder på din häst till sadelutprovaren? Då får dem juh veta hur din häst ser ut i förväg o kan ta fram de sadlar de tror kan passa... :idea:

Ja det kanske kan vara bra! :)
jag får höra me dem om de vill ha bilder när jag pratar med dem :D

huum, fast de har ju sadlat alldeles för långt fram :eek:
Iof ser den väldigt bra ut, stor anläggningsyta ska ju vara bra har man hört :angel: :D

Men den är säkert jättedyr :cry:

Liknande trådar

R
Utrustning Som en fortsättning på min tidigare tråd… Står här med en ny häst, fick tyvärr inte med någon sadel. Testade att rida ca 20 min med min...
Svar
19
· Visningar
1 666
Senast: Freazer
·
Utrustning För det första: Jag har väldigt dålig koll på sadelinpassning själv. Har enbart ridit på ridskola och köpte min första häst från... 2
Svar
28
· Visningar
4 165
Senast: ameo
·
Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna... 2
Svar
35
· Visningar
8 068
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej! Jag har ett halvblodssto som har ganska rak rygg (blir än mer rak i arbete) och rätt så hög manke. Hon är lite spolformad och...
Svar
7
· Visningar
4 258
Senast: Carraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II