vilka senskydd vid hoppning??

Sv: vilka senskydd vid hoppning??

Nora skrev:
van att få skydd då...Men hur skyddar senskydd när man river?

ibland ramlar inte bommarna bara rakt ner.. de mer eller mindre "flyger"! åt olika håll .. :eek:

men jag hajjar vad du mejar och resonerar lika dant. Hästen får stöd av senskydd! jAG HAR DE PÅ IBLAND FÖR ATT SKYDDA SENORNA OCH FÖR ATT MIN HÄST STRYKER SIG. ( oj förlåt .. *stänga av capslock* :D ) Men annars rider jag en hel del uran skydd på min andra häst. Lindar eller skyddar benen på annat sätt om jag rider lite hårdare..

Min gammelhäst får ha skydd lite oftare nu än när han var yngre.. det är ju kanske lättare att vricka sig när man börjar bli lite till åren.

jag tkr att ESKADRON och VEREDUS är absolut bäst.

Jag har Eskadron och har haft iu säkert över tio år, jag är hur nöjd som helst med dem :) Jag har både låga och höga bakskydd, också från Eskadron, beroende på vad vi gör, brukar ta de lägre vid hoppning och höga ut i skogen ;)

Svarta till "vardags" och vita Eskadron med flexisoft till tävling :smirk: :)

Jg har senskydd.. eskadron.. dom är bra.. å prisvärda! :banana:

hoppar ifs inte men mina eskadron har jag haft nu sen -96,så kavliten på dom e super!

Använder Eskadron till vardags,, O Herve Godningon skydden när det är lite finare tillfällen.. Fast just nu är det ute på vift :mad:
Ska jag köpa nya skydd köper jag nog Dyon skydd...

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 663
Senast: morgaine
·
Utrustning Erfarenheter, tankar eller jämförelser kring Rambo Micklem Comfort Girth eller Eric le Tixerant? Väger mellan dessa två främst. Har...
Svar
3
· Visningar
432
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 002
Senast: ako
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
706

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka