Vilka smaker är ok att smaksätta chokladgodis, -glass och -fikabröd med?

Vilka smaker är ok i chokladprodukter?

  • Mint

    Röster: 148 76,7%
  • Apelsin

    Röster: 143 74,1%
  • Salt

    Röster: 147 76,2%
  • Kola

    Röster: 150 77,7%
  • Kokos

    Röster: 117 60,6%
  • Hallon

    Röster: 116 60,1%
  • Päron

    Röster: 43 22,3%
  • Lakrits

    Röster: 83 43,0%
  • Jordgubbe

    Röster: 72 37,3%
  • Banan

    Röster: 61 31,6%
  • Kanel

    Röster: 44 22,8%
  • Salt caramel

    Röster: 139 72,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    193

Rosett

Trådstartare
Själv tycker jag att choklad ska vara utan annan smak men mint eller kokos är ok. Choklad med apelsinsmak är :yuck:
Det värsta är ändå choklad med salt. Urk!

Viktig fråga det här så startar en omröstning!

Ni får gärna utveckla era svar och t.ex. skriva vad ni gillar minst också.

Skriv om ni kommer på nån mer smak som jag glömt ta med.
 
Själv tycker jag att choklad ska vara utan annan smak men mint eller kokos är ok. Choklad med apelsinsmak är :yuck:
Det värsta är ändå choklad med salt. Urk!

Viktig fråga det här så startar en omröstning!

Ni får gärna utveckla era svar och t.ex. skriva vad ni gillar minst också.

Skriv om ni kommer på nån mer smak som jag glömt ta med.
Apelsin är ju jättegott!🫣
Gräddnougat är också gott.

Banan går bort.
 
Apelsin är ju jättegott!🫣
Gräddnougat är också gott.

Banan går bort.
Ja, gräddnougat glömde jag ju! Äter sån bara när jag köpt en paradisask och det är länge sen nu.

Det finns ju skumbananer överdragna med choklad, de funkar men banansmak inblandad i själva chokladen är inget vidare.
 
Allt man tycker är gott blir ju ännu godare om man tillsätter choklad!
Smaker som du glömt: Kardemumma, ingefära, vanilj, peppar, alla olika varianter av nötter, vanlig caramel (du har bara salted caramel med).
Äh, fel av mig, kola står ju med högre upp!
 
Själv tycker jag att choklad ska vara utan annan smak men mint eller kokos är ok. Choklad med apelsinsmak är :yuck:
Det värsta är ändå choklad med salt. Urk!

Viktig fråga det här så startar en omröstning!

Ni får gärna utveckla era svar och t.ex. skriva vad ni gillar minst också.

Skriv om ni kommer på nån mer smak som jag glömt ta med.
Du har glömt alternativet "inget" ;)

Choklad är choklad och ska inte smaksättas!!
 
Apelsin 😍 Enda frukten som är god i choklad dock. Salta smaker till choklad är fantastiskt gott också, men ingen jäkla lakrits!
 
Jag tycker allting funkar i princip, kanel var det enda jag inte röstade på för det har jag inte provat men det går kanske det med 😅
 
Apelsin är verkligen inte gott i choklad, hallon äter jag inte, päron ska va naturella. Jag vill testa kanel. Alla andra smaker är goda
 
För mig går det inte att säga att tex apelsinchoklad är god eller äcklig rakt av. . Chokladtillverkare dvs hur god chokladen är och även hur artificiell den tillsatta smaken är gör jättestor skillnad. Att jämföra romerska bågar med chokladdoppade kanderade apelsinskal är lite som att jämföra en skottkärra och en Jaguar. Kan därför inte direkt delta i undersökningen, men om det är bra gjort gillar jag smaksatt choklad! Havssalt, hallon, apelsin, ingefära, mint… De enda smakkombinationer jag verkligen inte uppskattar även om kvaliteten är bra, är päron och banan.
 
Senast ändrad:
För mig går det inte att säga att tex apelsinchoklad är god eller äcklig rakt av. . Chokladtillverkare dvs hur god chokladen är och även hur artificiell den tillsatta smaken är gör jättestor skillnad. Att jämföra romerska bågar med chokladdoppade kanderade apelsinskal är lite som att jämföra en skottkärra och en Jaguar. Kan därför inte direkt delta i undersökningen, men om det är bra gjort gillar jag smakat choklad! Havssalt, hallon, apelsin, ingefära, mint… De enda smakkombinationer jag verkligen inte uppskattar även om kvaliteten är bra, är päron och banan.
Jag instämmer, det fins ju hemska kemiska syntetiska smaker av "päron" och allt möjligt annat, som varken passar med choklad eller något annat. Men sedan kan man ju göra hemgjord chokladpäronkaka, som blir underbart god, där choklad och päron funkar hur bra som helst ihop :d
 
Senast ändrad:
Den mest oväntade smaken jag stött på i kombination med mjölkchoklad var wasabi. Helt fantastiskt gott. :)

Alltså riktig wasabi, inte pepparrot med karamellfärg. Finns tyvärr inte att köpa, fick smaka på hos en entusiast, men har tyvärr inte receptet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp