Vilka transporter har panikbommar?

Inka-90

Trådstartare
Jag skulle vilja veta vilka transporter/modeller som har panikbommar?
Alltså panikutlösning på bommar som man enkelt kan släppa på ett par sekunder utan att använda några verktyg.

Söker inte de som har säkerhetsbommar med massa sprintar och verktyg..
 
Sv: Vilka transporter har panikbommar?

Vårt boj släp hade det, jag tror alla bojs modeller har panikbommar. Fantastiskt bra.
 
Sv: Vilka transporter har panikbommar?

Dessa har vi på listan:

Kylinge
Star trailer
Thule
Boj

Vilka mer?
 
Sv: Vilka transporter har panikbommar?

Fautras har en variant som löser ut vid tryck ovanifrån (vid 150 kg tror jag).

Sen tror jag du fått med alla. Tänk på att inte alla modeller av Star och Thule har paniklösning.
Det jag vet om som saknar panikbom är Star Viking (gamla Dala), Thule Trane (Trane Exclusive har dock), Thule Classic, Thule Horseliner och Equiliner.
 
Sv: Vilka transporter har panikbommar?

Fautras har säkerhetsbommar som faller ner vid belastning ovanifrån. Man behöver inte joxa med splintar eller sånt utan bommen löser ut själv av trycket ovan i från. Bommarna har inte löst ut någon gång utan anleding. Det har fungerar bra och snabbt.

Tänk bara på att inte binda hästen i bommen.

Med vänlig hälsning
pudlan
 
Sv: Vilka transporter har panikbommar?

Jag upplever att TS var väldigt specifik i sin efterlysning av just panikutlösning som man kan släppa på ett par sekunder. Ifors är rätt krävande, och behöver hyfsat mycket underhåll för att fungera i skarpt läge.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, Jag går i tankarna att köpa hästtransport men vet inte vad jag ska välja. Jag har som många ett par krav på listan och nu önskar...
Svar
1
· Visningar
741
Senast: Anemone
·
Utrustning Jag sökte men hittade bara äldre trådar så jag provar att posta en ny. Jag tänker mig att jag ska köpa ett enhästars släp. Av flera...
2
Svar
27
· Visningar
2 571
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 407
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Annorlunda rubrik jag vet :D . Jag söker efter riktigt bra glasögon till hund för sitt användas framförallt vid turskidåkning...
Svar
2
· Visningar
608
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp