Vilka varma vinterkängor ska man köpa....

swemale

Trådstartare
Behöver nya vinterkängor när jag är ute med hunden i vinter. Rejäla och stabila.... Bör stå emot kyla, snö och väta eftersom jag är ute (och tränar) med jycken ibland i snö och slask...
vad har ni för tips på kängor????
 
Jag köpte ett par från Graninge förra året som jag är väldigt nöjd med. Hittills har jag varken blivit blöt eller kall om fötterna och jag är väldigt frusen av mig.
 
Kanske värt att kolla in i ställkängetråden på hästmänniska? Där fanns många tips.

Själv har jag ullsulor och dubbla raggsockor i lite stora Graninge storsola. Det är okej och vattentätt men inte väsldsvarmast för denna stillasittande fryslort.
 
Jag köpte Icebugs för samma ändamål, men det har utökats till att jag inte går ut utan dem på när det är någon som helst risk för is. Mina Icebugs är sköna, varma (utan en massa extra strumpor och sulor), vattenavstötande och slitstarka. De är nu inne på fjärde vintern och det enda slitaget är att 2-3 broddar har trillat bort. Igår sa en kollega att de var snygga, något jag verkligen inte håller med om men det är uppenbart att inte alla uppfattar dem som strykfula.

Det blir ett par Icebugs till när dessa är slut. Då ska jag försöka hitta med kardborreband, för jag är less på att knyta snören för att gå ut och kvällskissa hunden. Annars är allt toppen!
 
Jag köpte Icebugs för samma ändamål, men det har utökats till att jag inte går ut utan dem på när det är någon som helst risk för is. Mina Icebugs är sköna, varma (utan en massa extra strumpor och sulor), vattenavstötande och slitstarka. De är nu inne på fjärde vintern och det enda slitaget är att 2-3 broddar har trillat bort. Igår sa en kollega att de var snygga, något jag verkligen inte håller med om men det är uppenbart att inte alla uppfattar dem som strykfula.

Det blir ett par Icebugs till när dessa är slut. Då ska jag försöka hitta med kardborreband, för jag är less på att knyta snören för att gå ut och kvällskissa hunden. Annars är allt toppen!
Mina har "Boa", mycket praktiskt!
 
Jag har icebugs. Med snörning och dragkedja. Har givetvis tjocka yllestrumpor i också, men det är de första vinterskorna jag har där jag inte behöver ha 600 g ullfrotté och värmesula.
 
Maken har letat efter skechers sen han flyttade hit från USA, utan framgång. Vart köper du dem?

Edit: Hittade norsk återförsäljare! :D

Edit 2: Men inga kängor, bara gympaskor :(

I Sverige finns butiker lite här och där, men en med större utbud finns på Sveavägen i Stockholm.
Men det är ju Sverige.
 
Om ekonomin tillåtit hade jag köpt Icebugs - men de är ju svindyra! :cry:

Jag nöjer mig med Tretorns stövlar med luddigt foder. Varma, vattentäta och med snöskydd i form av snörning på skaften
 
Om ekonomin tillåtit hade jag köpt Icebugs - men de är ju svindyra! :cry:

Jag nöjer mig med Tretorns stövlar med luddigt foder. Varma, vattentäta och med snöskydd i form av snörning på skaften

Jag köpte nån billigare kopia av icebugs som jag är skitnöjd med!
 

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 239
Senast: Lobelia
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 068
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
2 375
Senast: Johannna1
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 279
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp