Vilka varma vinterkängor ska man köpa....

Jag fortsätter tipsa om Merrell, till både stall och annan användning. De är inte så varma kanske, men med en ullstrumpa och eventuellt kompletterat med raggsocka, håller man sig varm och torr i dem.
 
Jag har ett par Icebug Rover som är lätta och vattentäta. De kanske inte funkar bra när det är smällkallt, men i slaskigt väder är de fantastiska
 
Jag fortsätter tipsa om Merrell, till både stall och annan användning. De är inte så varma kanske, men med en ullstrumpa och eventuellt kompletterat med raggsocka, håller man sig varm och torr i dem.
Jag har 2 par Merrell (ett par är lite fodrade, andra vanliga kängor, båda ser ut som den @Hippocampus länkade) och jag tycker inte alls om dom! Jag blir svettig och kall i båda oavsett temperatur, trots funktionsstrumpa och raggsockor med ull.
 
Jag har ett par kängor från Graninge som har hängt med i flera år nu. Håller tätt och om det blir riktigt kallt kan jag komplettera med ett par extra ullsockar. Bara färgen som börjat ändra sig, men annars inga konstigheter.

Enda problemet jag haft är när dom krokade i varann så man faller i backen. Men det är nog mer ett hand(fot?)havande fel. :angel: Blev bättre sen jag tryckte ihop extra hakarna...
 
Behöver nya vinterkängor när jag är ute med hunden i vinter. Rejäla och stabila.... Bör stå emot kyla, snö och väta eftersom jag är ute (och tränar) med jycken ibland i snö och slask...
vad har ni för tips på kängor????
Jag köpte dessa från Engelsons, fast svarta. Jag verkligen älskar dem! Så varma och sköna samtidigt som de är väldigt lätta. Har medvetet klafsat igenom alla djupa vattenpölar jag kunnat hitta (och det har det funnits gott om efter allt regn) och alltid varit snustorr när jag kommit hem. Jag är frusen och håller mig varm i dessa.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20231125_231022_Chrome.jpg
    Screenshot_20231125_231022_Chrome.jpg
    119,5 KB · Visningar: 111
Jag köpte dessa från Engelsons, fast svarta. Jag verkligen älskar dem! Så varma och sköna samtidigt som de är väldigt lätta. Har medvetet klafsat igenom alla djupa vattenpölar jag kunnat hitta (och det har det funnits gott om efter allt regn) och alltid varit snustorr när jag kommit hem. Jag är frusen och håller mig varm i dessa.
Bra tips, ska kolla upp. Just lätta kängor känns svårt att hitta tycker jag.
 
Behöver nya vinterkängor när jag är ute med hunden i vinter. Rejäla och stabila.... Bör stå emot kyla, snö och väta eftersom jag är ute (och tränar) med jycken ibland i snö och slask...
vad har ni för tips på kängor????
Jag tipsar om jägarkängor, tex Härkila, Meindl etc.
Jag har de här från Härkila i stallet vintertid. Har haft likadana förut som hållit kanon i många år trots att jag misshandlat dem hårt. Vattentäta, uppbyggda för foten etc. 👍
https://harkila.com/sv-se/shop/jaktklader-foer-herr/jaktkangor/pro-hunter-ridge-2-0-gtx-3001179
De finns på rea nu på olika ställen.
 
tack för alla tips och råd. Det blev Salomon Toundra Pro från Engelsons som hade mins storlek på BF rea. Vill ha en känga med ganska hög kant så man slipper få snö in i kängan..... tack än en gång
 
Jag tipsar om jägarkängor, tex Härkila, Meindl etc.
Jag har de här från Härkila i stallet vintertid. Har haft likadana förut som hållit kanon i många år trots att jag misshandlat dem hårt. Vattentäta, uppbyggda för foten etc. 👍
https://harkila.com/sv-se/shop/jaktklader-foer-herr/jaktkangor/pro-hunter-ridge-2-0-gtx-3001179
De finns på rea nu på olika ställen.
Jag håller med. Rejäla jakt- och vandringskängor klarar det mesta. Själv har jag Crispi Hunter. Inne på mitt andra par och fortfarande sjukt nöjd.

2300006719011_a_hunter_gtx_crispi_20.jpg
 
Har just nu något begränsad budget så det fick bli de här från Deichmann
Än så länge är jag nöjd och mina fötter också (de är väldigt kinkiga vad gäller skor)

1701861714605.png
 
Om någon vill ha verkligt varma stövlar så såg jag en annons om "extremt varma stövlar, klassade till -35 grader.
De borde väl vara tillräckligt varma tycker jag, har dock inte provat dem.
Vinterstövel.jpg
 
Jag fortsätter tipsa om Merrell, till både stall och annan användning. De är inte så varma kanske, men med en ullstrumpa och eventuellt kompletterat med raggsocka, håller man sig varm och torr i dem.
Jag har ett par Merrell
Suveräna
Haft ett par år
 
Jag köpte dessa från Engelsons, fast svarta. Jag verkligen älskar dem! Så varma och sköna samtidigt som de är väldigt lätta. Har medvetet klafsat igenom alla djupa vattenpölar jag kunnat hitta (och det har det funnits gott om efter allt regn) och alltid varit snustorr när jag kommit hem. Jag är frusen och håller mig varm i dessa.
Var ute i -15 igår och sprang runt i djup snö, upp och ner i pulkabacken osv. Var helt torr och varm hela tiden. Så skönt med skor som är rejäla men samtidigt lätta att springa runt i. Bästa skor jag har haft
 

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 234
Senast: Lobelia
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 068
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
2 369
Senast: Johannna1
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 279
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp