Vilken apparat söker jag?

Guldaskig

Trådstartare
Ska införskaffa mig en ny apparat till köket men insåg nu att jag inte vet vilken som passar mitt ändamål. Ska jag ha en matberedare eller blender? Och mixer, är det samma sak som matberedare?

Det jag vill kunna göra är framförallt smoothie och så tänkte jag att det kan vara bra om min nya apparat klarar av att göra geggamoja av dadlar. Har ingen behov av att krossa is eller andra hårda grejer men däremot är det ju önskvärt om den orkar med frysta bär i tex smoothie.
 
Ska införskaffa mig en ny apparat till köket men insåg nu att jag inte vet vilken som passar mitt ändamål. Ska jag ha en matberedare eller blender? Och mixer, är det samma sak som matberedare?

Det jag vill kunna göra är framförallt smoothie och så tänkte jag att det kan vara bra om min nya apparat klarar av att göra geggamoja av dadlar. Har ingen behov av att krossa is eller andra hårda grejer men däremot är det ju önskvärt om den orkar med frysta bär i tex smoothie.
Mixer och blender är typ samma sak. Matberedare brukar man kalla sådant som har utbytbara redskap, så som knivar, rivskivor med mera.
 
Ska inte apparaten göra mer än så klarar du dig gott med en handmixer för ett par hundralappar.

Jag har en stavmixer men tycker inte att den klarar av frysta bär och dadlar riktigt, det var därför jag tänkte uppdatera mig till något kraftigare. Men det kanske bara är min stavmixer som är klen?
 
Mixer och blender är typ samma sak. Matberedare brukar man kalla sådant som har utbytbara redskap, så som knivar, rivskivor med mera.

Så en mixer eller blender låter det som att jag letar efter? Har ingen behov av att kunna göra mer grejer i dagsläget.
 
Skulle en sån här kunna vara nåt? Gillar tanken på att bara lägga ner sakerna i en skål och trycka på en knapp framför att hålla i en stavmixer. Den lilla behållaren verkar ju dessutom perfekt för smoothie!

Blender
 
Tänkte nog mer färska dadlar men det kanske blir lika svårt?
Jag upplever att allt som inte ska bli mer eller mindre flytande är knepigt i en blender om man inte kör väldigt små satser, så om du inte ska ha dadlarna i en smoothie utan det är till att typ göra dadelbollar skulle jag inte ha en blender till det.
 
Jag upplever att allt som inte ska bli mer eller mindre flytande är knepigt i en blender om man inte kör väldigt små satser, så om du inte ska ha dadlarna i en smoothie utan det är till att typ göra dadelbollar skulle jag inte ha en blender till det.

Dadelbollar är väl typ det jag tänkt. Ska jag hellre ha en matberedare då?
 
Dadelbollar är väl typ det jag tänkt. Ska jag hellre ha en matberedare då?
Till sånt ja. Finns mindre varianter - typ minihackare tror jag de kallas som man inte kan byta verktyg på, men som funkar till okej storlek på satser för sånt för hemmabruk. Ska man göra stora satser skulle jag satsa på något rejälare. Vet dock inte om det går att göra smoothies i dessa. Det har jag inte testat.
 

Liknande trådar

Hemmet Ja men snälla hjälp mig här! Jag skulle vilja ha en matberedare, jag saknar liksom en del funktioner en sådan har men jag behöver också...
Svar
2
· Visningar
523
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 183
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 138
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 977
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp