Vilken barnvagn?

• Övr. Barn
  • Trådstartare Trådstartare katjaKaj
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 598
K

katjaKaj

Har redan en barnvagn, men jag tycker den är för stor och bufflig. (Senator)
Så innan bebisen kommer vill jag ha en annan. Har tur att en bekant vill köpa den!

- Man ska kunna få den så liten som möjligt, alltså man ska kunna vika ihop den så den tar litet utrymme i bilen.
- Bor efter en grusväg så den ska vara körbar efter en guppig sådan.
- Max: 10.000:-

Har kikat på en bugabee (stavas det så?) men av det jag läst passar inte för grusväg.

Sv: Vilken barnvagn?

Fast stadiga barnvagnar som går bra på grusväg brukar sällan bli minimala när man viker ihop dem.

Behåll den stora vagnen och köp en ny när bebisen blivit större och stadigare. Vet inte vart du bor men hos mig låg det 1 meter snö i slutet av november ;)

Vi har en vagn med rörliga framhjul, det rekomenderar jag inte på grusväg. Den blir jättejobbig och tung att köra, även om man låser framhjulen.

Jag gjorde såhär:

-Behöll den stora klumpiga vagen men som var helt överlägen i komfort för barnet (Emmaljunga edge duo)! :)
-Åh så köpte jag enliten smidig en som ligger i bilen och får följa med, den tar jätteliten plats och är hur smidig som helst att köra i stan men funkar inte det minsta på grus (Avanti moving light)! :)

Köp en liten cityvagn istället som du tar med i bilen och behåll den stora hemma på grusvägen. Det är rätt skönt att slippa något som ska passa för allt. Då måste man kompromissa.

Jag har en Bugaboo Bee. Behöver inte fälla ihop den för att få in den i bilen. Fullt liggläge för en liten bebis. Så smal att du kommer fram precis överallt. Mellan bilar på parkeringen, mellan alla hyllor på affärerna osv.

Jag rekommenderar en Kronan-duovagn! Helt underbar!
Lätt och smidig att köra, tar sig fram överallt (bor på landet så den är testad både på grusväg och i skogen) enkel och lätt att plocka isär och stoppa in i liten bil, har faktiskt inget negativt att säga om den vagnen :)

Vi är sjukt nöjda med vår Mountain Buggy Swift
Vi har genom att vi köpt en duoliggdel gjort så att den funkar som liggvagn. Är inte tänkt att de ska passa ihop egentligen men köper man till ett extra fäste så funkar det perfekt. Än så länge är sonen bara snart 2 månader så han är ju liten och behöver därför en liggvagn.

* Funkar ypperligt på grusväg
* Svängbara framhjulet gör den oerhört lättkörd
* Perfekt i affären och i stan
* Väger bara 9 kg med allt på och blir liten när man fäller ihop den

Vi köpte vagnen på Pramworld och fick hem den på 5 dar. Perfekt! Allt som allt hamnade vi på 7500:- (handlar ju lite om hur kursen är för pundet)

Hoppas du blir nöjd vad du än väljer!

Mvh Miks

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har börjat titta lite på airtag till bla barnvagnen. Men jag sen läste jag om den nya uppdateringen som gör att man inte ska kunna...
Svar
1
· Visningar
522
Senast: starcraft
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
11 018
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 420
Senast: Raderad medlem 147980
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 554
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka